برترینهای کسب و کارعمومی

تفاله اسپرسو برای گلدان

آیا تفاله قهوه برای گیاهان مناسب است؟ آیا بعد از نوشیدن قهوه می‌ توانیم باقی مانده آن را به طور مستقیم پای گیاه بریزیم؟ استفاده از تفاله قهوه برای گلدان مناسب است؟ آیا پودر قهوه برای گل مناسب است؟ ما در این مقاله از کافی استور به شما می آموزیم چطور با استفاده از تفاله های قهوه گیاهان خود را بارور کنید و آن ها را  در شرایط عالی نگه دارید و همین طور تفاله قهوه برای چه گلهایی مناسب است زیرا تماشای گیاهان شاداب و سرحال حس خوبی به ما منتقل می کند.

در کنار شما هستیم تا به سوالات و دغدغه‌ های شما در خصوص مفید یا مضر بودن تفاله قهوه برای گیاهان پاسخ دهیم. از اینکه شما نیز همراه ما هستید، به خود می‌بالیم. درصورتی که این مقاله برای شما کاربردی و مفید بود، لطفا آن را با سایر دوستان خود به اشتراک بگذارید. زیرا بسیاری از افراد از اینکه می توانند از تفاله قهوه برای گیاهان استفاده کنند، اطلاعات کاملی ندارند.

تفاله قهوه؛ کودی طبیعی و ارزان قیمت

درصدد تهیه یک کود طبیعی و ارزان قیمت هستید؟ پس بدون معطلی را از کابینت آشپزخانه خود بردارید و یک اسپرسو آماده کنید. به این ترتیب علاوه بر اینکه از طعم بی‌ نظیر و اثر محرک بهره مند می شوید، جایگزینی ارزشمند برای کودهای قدیمی و شیمیایی نیز خواهید داشت.

عناصر موجود در تفاله قهوه

تفاله های قهوه معمولا به عنوان زباله های خانگی یا در مواقعی به عنوان یک کمپوست و کودی مفید برای گیاهان شناخته می شود. پس با کمی زیرکی می توانید آن را به طور مستقیم به عنوان کود برای گیاهان آپارتمانی و یا گیاهانی که در باغچه کاشته ‌اید، مورد استفاده قرار دهید.

نیتروژن عنصری ضروری برای گیاهان

خیلی از افراد به علاقه دارند، بنابراین از تفاله های قهوه‌ های روزانه خود را به عنوان یک کود طبیعی استفاده می کنند، زیرا این کود مقدار نسبتا بالایی نیتروژن دارد که معمولا برای گیاهان مناسب است.

سایر عناصر مفید برای گیاهان

در دانه ‌های قهوه خام نیتروژن، گوگرد و پروتئین به میزان یازده درصد موجود است. در حین فرآیند برشته شدن، پروتئین گیاهی به طور کامل تجزیه خواهد شد. زیرا پروتئین گیاهی در برابر حرارت چندان پایدار نیست. در طی فرآیند دم کردن قهوه نیز بخش کوچکی از مواد مغذی گیاه خارج می شود. با این حال باز هم تفاله قهوه برای گیاهان مناسب است.

در تفاله قهوه مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، و پتاسیم وجود دارد. گیاهان معمولا به نیتروژن نیاز دارند و تفاله های قهوه و یا قهوه دم کرده منبع مناسبی برای تامین نیتروژن گیاهان محسوب می شود. وجود نیتروژن سبب رشد بهتر برگ های گیاه و ساقه های آن می شود. ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که فقط نیتروژن قهوه برای گیاهان مناسب است، یا خواص شگفت انگیز دیگری درون تفاله های قهوه وجود دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که علاوه بر نیتروژن، قهوه حاوی کلسیم و منیزیم است که هر دو این عناصر برای سلامت گیاهان مفید هستند.

کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما کمک می کند از گیاهان سرسبز و زیبا در محل کار و یا منزلتان برخوردار شوید. پس به نکات کلیدی و مهمی می پردازیم که چگونگی بارور کردن گیاهان با قهوه در طی تحقیقات علمی اثبات شده را شرح می دهند.

شرایط نگهداری تفاله قهوه برای گیاهان

قصد دارید از تفاله‌ های قهوه خود به عنوان کود استفاده کنید؟ ابتدا باید در مورد نحوه جمع‌ آوری کردن آن ها اطلاعات کسب کنید. زیرا چنانچه تفاله قهوه برای گیاهان به روش درستی خشک نشوند، کپک می زنند و وجود کپک در کنار خاک گلدان نه تنها فایده‌ ای ندارد، بلکه تا حد زیادی مضر خواهد بود.

اگر بعد از نوشیدن قهوه متوجه می شوید که گلدان های شما در حال حاضر نیازی به کود طبیعی ندارند، نگران نباشید زیرا می توانید تفاله‌ های قهوه را پس از خشک شدن در ظرف شیشه‌ ای یا پلاستیکی نگهداری کنید تا از آن در مواقع مناسب‌تری بهره ببرید. نگهداری تفاله قهوه برای گیاهان به عنوان کود در ظروف شیشه ای یا پلاستیکی از کپک زدگی آن نیز جلوگیری خواهد کرد.

برای این کار نیاز است تفاله‌ های قهوه را در یک سطل پلاستیکی بریزید و آن را در مکانی خشک قرار دهید. همچنین لازم است هوا در آن مکان به خوبی در جریان باشد و تفاله های قهوه در مکانی که دارای رطوبت بالا است، نگهداری نشود. الک شدن تفاله های قهوه باعث افزایش سرعت خشک شدن آن ها خواهد شد. هنگامی که مقدار زیادی کود قهوه را طبق روشی که توضیح دادیم جمع آوری کردید، می توانید چند مشت از آن را در اطراف گیاه خود بپاشید.

بهره مندی از خواص قهوه برای گیاهان

شما به دو صورت می‌ توانید از برای گیاهان خود استفاده کنید. یا تفاله های قهوه را به صورت صاف در زمین پخش کنید و در کنار خاک گلدان بریزید یا قهوه سرد و رقیق شده با آب را بر روی برگ گیاهان اسپری کنید. شاید فکر کنید، تفاله های قهوه چون کاملا خشک شده اند دیگر برای گیاهان مناسب نیستند، اما باید بدانید که حتی تفاله های قهوه خشک شده هنوز مقداری خاصیت اسیدی دارد و وقتی روی خاک قرار می گیرند آن را با هوموس غنی می کنند.

توجه داشته باشید که تفاله های قهوه باید به صورت صاف در زمین یا در گلدان پخش شود، دلیل تاکید بر صاف قرار گرفتن کود قهوه بر روی خاک به این خاطر است که سرعت تجزیه آن بسیار آهسته هست و در چنین حالتی اثرات کوددهی آن بهتر خواهد بود. همچنین هنگام کاشت گل ها در باغچه یا گلدان می توانید چند مشت تفاله قهوه را با خاک مخلوط کنید تا خاک گلدان شما غنی از مواد مغذی و عناصر کمیاب شود.

روش کمپوست کردن تفاله های قهوه

شما می ‌توانید از تفاله‌ قهوه‌ برای گیاهان به‌ طور غیر مستقیم به عنوان کود بهره ببرید که به این روش کمپوست تفاله قهوه گفته می شود. در این روش باید تفاله های قهوه را از فیلتر جدا کنید و آن را در مکانی مناسب به صورت صاف و به شکل لایه ای نازک پخش کنید تا کاملا خشک شود. کیسه فیلتر قهوه را هم باید به تنهایی خشک کنید. زیرا اگر تفاله های قهوه درون کیسه فیلتر قرار داشته باشد و اقدام به تهیه کمپوست کنید، با کپک زدگی تفاله و فیلتر روبرو خواهید شد.

یکی دیگر از مزایای خرید قهوه اسپرسو ، صرفه‌جویی در زمان است. شما نیازی به سفر به فروشگاه ندارید و می‌توانید به راحتی و در هر زمانی که بخواهید، از طریق دستگاه هوشمند خود قهوه مورد نظر خود را سفارش دهید.

قهوه سرد برای گیاهان

در بسیاری از مواقع تفاله های قهوه به شکل گلوله های نسبتا درشت روی ریشه گیاهان شما قرار می گیرد و به کندی تجزیه می شود. به همین دلیل برخی از افراد موافق استفاده از تفاله قهوه برای گیاهان نیستند. زیرا آن ها زمان مناسبی را به خشک شدن کامل تفاله های قهوه اختصاص نداده اند و کپک هایی بر روی خاک گلدان خود مشاهده کرده اند.

در چنین شرایطی بسیاری از افراد ترجیح می دهند از تفاله قهوه برای گیاهان استفاده نکنند و به جای آن از سرد شده و رقیق شده با آب برای بارور کردن و رشد بهتر گیاه خود در گلدان بهره ببرند. این روش بسیار کم هزینه و سریع است و شما به راحتی می توانید باقی مانده قهوه ساده و سیاه خود را به همراه آب پای گلدان بریزید. فقط توجه داشته باشید، قهوه شما باید بدون هیچ افزودنی باشد. پس از ریختن قهوه همراه با خامه یا شکر یا شیر پای گلدان خودداری کنید.

روش استفاده از قهوه سرد برای گیاهان

روش استفاده از قهوه سر برای گیاهان آسان است. شما می توانید قهوه خود را با آب به نسبت 1 به 1 رقیق کنید و از آن برای آبیاری گیاهان آپارتمانی، گیاهان باغچه و گل های بالکن خود بهره ببرید. البته توجه داشته باشید در این امر نباید چندان زیادروی کنید. پس به اندازه نصف فنجان قهوه رقیق شده با آب به مدت یک هفته برای گیاهان شما کافی خواهد بود. در غیر این صورت ریسک بیش از حد اسیدی شدن خاک گیاهان خانگی شما وجود دارد و مانع از رشد مطلوب آن خواهد شد.

 

دکمه بازگشت به بالا