برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

چطوری کرم دور چشم بزنیم

علاوه بر استفاده صحیح از کرم دور چشم و کرم آووکادو ویتابلا، بهتر است نکات زیر را برای مراقبت از پوست چشم رعایت کنید:  افرادی که از لنزهای چشمی استفاده می‌کنند یا دچار خشکی چشم هستند، نباید از کرم‌های حاوی رتینوئید که باعث خشکی چشم می‌شوند استفاده کنند. در اینجا باز هم باید تکرار کنیم که تنها طریقه مصرف کرم دور چشم به طور صحیح می‌تواند به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را از این محصول بگیرید. برای استفاده حداکثری از کرم دور چشم و گرفتن بهترین نتیجه باید برخی از اشتباهات رایج را که اکثر مردم هنگام استفاده از این محصول مرتکب می‌شوند، اجتناب کنید.

  • به آرامی پوست اطراف چشم خود را ماساژ دهید تا گردش خون بهتر شود و پف آن کاهش یابد.
  • هیچگاه با آرایش، به‌خصوص آرایش چشم، نخوابید و از یک پاک‌کننده آرایش ملایم برای پاک کردن آرایش چشم استفاده کنید.
  • از عینک‌های آفتابی با شیشه‌های بزرگ استفاده کنید که نور ماوراء بنفش UVA و UVB را کاملا مسدود می‌کنند. این کار باعث کاهش احتمال ابتلا به سرطان پوست و چین و چروک چشم در این ناحیه می‌شود.
  • برای محافظت بیشتر از چشم ها و پلک های خود از کلاه استفاده کنید. عرض لبه کلاه بهتر است حداقل 7 سانتی‌متر باشد.
  1. بیش از حد کرم استفاده نکنید ناحیه زیر چشم ناحیه نسبتاً کوچکی است، بنابراین به میزان زیادی از کرم نیاز ندارد. به‌علاوه، بیشتر کرم‌های دور چشم گیاهی در مقایسه با سایر محصولات مراقبت از پوست قیمت بالاتری دارند و مطمئناً شما نمی‌خواهید که آن‌ها را هدر دهید. در هنگام استفاده از کرم دور چشم، تنها به مقدار یک نخود برای هر بار مصرف توصیه می‌شود و استفاده از کرم دور چشم برای صورت کار عاقلانه و به‌صرفه‌ای نیست!
  2. بروشور محصولات را مطالعه کنید ترتیب استفاده از محصولات ارایشی ویتابلا اهمیت زیادی دارد، زیرا بر جذب آن‌ها و نتایج کلی تأثیر می‌گذارد. بنابراین بهتر است دستورالعمل‌های روی بسته‌بندی محصول را بررسی کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد استفاده از کرم دور چشم و تلاقی آنها با سایر محصولات مراقبت از پوست به دست بیاورید. اما قانون کلی این است که کرم را پیش از سایر محصولات مراقبتی در نقاط کوچک دور چشم مالیده و آن را به آرامی با انگشتان خود پخش کنید.
  3. از کرم دور چشم نزدیک به چشم‌ها استفاده نکنید همان‌طور که در ابتدا گفتیم پوست نواحی پایین چشم یکی از حساس‌ترین نواحی بدن است که نیاز به مراقبت‌های ویژه با ملایمت دارد. این نکته را فراموش نکنید که کرم‌های دور (زیر) چشم برای استفاده در کل ناحیه چشم در نظر گرفته نشده است. استفاده از این محصول روی نواحی پوستی خیلی خیلی نزدیک به چشم، آسیب بیشتری به چشم می‌زند و حتی ممکن است منجر به تحریک و ایجاد سیاهی دور چشم شود. قیمت کرم ویتابلا ارزان و مقرون به صرفه میباشد.
  4. جذب کرم دور چشم روی پوست مرطوب بیشتر است پوست اطراف چشم غدد چربی کمتری دارد و بسیار مستعد خشکی و آسیب است و بهتر است از کرم دور چشم روی پوست کمی مرطوب استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. چرا کهمحصولات مراقبت از پوست هنگامی که روی پوست مرطوب استفاده شوند، حداکثر فایده را خواهند داشت.
  5. مالیدن خشن چشم‌ها ممنوع پوست ناحیه اطراف چشم بسیار نازک و ظریف است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد. مالش چشم‌ها با خشونت خطوط ریز دور چشم را را افزایش می‌دهد. انگشت حلقه شما در مقایسه با انگشتان دیگر نرم‌ترین لمس را دارد. از این رو، توصیه می‌شود کرم دور چشم را با انگشت حلقه به آرامی روی نواحی زیر چشم بزنید.

پوست دور چشم بسیار نازک و حساس است و برای مراقبت از آن باید از محصولات مراقبتی مخصوص استفاده کنید. هرچند کرم دورچشم باید از 25 سالگی مصرف شود، اما برای سنین مختلف کرم‌های متنوعی وجود دارند تا نیاز پوست را برطرف کنند. شما می‌توانید مصرف کرم‌های دور چشم را از مرطوب کننده دور چشم و ضد آفتاب شروع کنید و در سنین بالاتر به سراغ ضد پف و ضد چروک‌ها بروید.

سوالات متداول

آیا می‌توان در دوران بارداری از کرم دور چشم استفاده کرد؟ بعضی مواد موجود در کرم‌های دور چشم نظیر هیدروکینون، رتینول، پارابن و بنزوئیل پروکساید برای زنان باردار امن نیست و در این دوران استفاده از آنها توصیه نمی‌شود. چند بار در روز باید از کرم دور چشم استفاده کرد؟ بهتر است از کرم دور چشم معمولاً شب‌ها قبل از خواب استفاده کنید اما به دلیل خاصیت محافظتی این کرم‌ها در برابر نور خورشید و عوامل محیطی، بهتر است از این کرم یک بار در طول روز و یک بار هم غروب یا شب (هر 12 ساعت یک بار) استفاده کنید. علت سوزش چشم بعد از استفاده از کرم دور چشم چیست؟

اهمیت استفاده از کرم دور چشم

مراقبت از پوست دور چشم برای همه ما ضروری است. پوست این قسمت بسیار نازک و حساس است و چون دارای غدد چربی کمتری نسبت به نواحی دیگر است زودتر دچار در نتیجه چین و چروک می‌شود.  بنابراین مرطوب نگه داشتن آن اهمیت زیادی دارد. داشتن پوستی صاف و بدون چروک خواسته خیلی‌ها می باشد و تاثیر زیادی در شادابی و زیبایی چهره دارد. یکی از برندهای موفق در این حوزه است. با کلیک روی لینک می‌توانید با محصولات کرم دور چشم این برند آشنا شوید.  کرم‌های دور چشم محصولات تخصصی با ترکیباتی متناسب با مشکلات پوست اطراف چشم هستند که برای جلوگیری از چین و چروک، پف و رفع تیرگی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

مزایای استفاده از کرم دور چشم

تامین رطوبت یکی از است. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم خشکی پوست دور چشم باعث ایجاد چین و چروک در این نواحی می‌شود پس مرطوب نگه داشتن آن بسیار ضروری است. مرطوب نگه داشتن این ناحیه از پوست شما را شاداب تر و سالم تر نشان می‌دهد. کرم‌های دور چشم حاوی ترکیبات تخصصی و سبک متناسب با پوست اطراف چشم هستند که می‌توانند تیرگی و پف دور چشم را کاهش دهند. این محصولات فاقد بو و مواد حساسیت زا هستند.

متاسفانه سن پیری پوست این روزها کاهش یافته است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون عینک آفتابی و عادات غلطی مثل مالیدن چشم از عوامل آن هستند. استفاده از کرم‍‌های دور چشم در زمان مناسب می‌تواند تا حدود زیادی این چین و چروک‌ها را کاهش دهد و پیری پوست را تعویق بیاندازد. همانطور که گفته شد پوست این ناحیه نازک تر و حساس تر از بقیه نواحی پوست است و به مراقبت بیشتری احتیاج دارد پس بهتر است از محصولات تخصصی متناسب با این ناحیه استفاده شود که باعث تغذیه پوست شده و بافت پوست را ترمیم کرده و از آسیب های آن به مرور زمان جلوگیری می‌کند.

زمان استفاده از کرم دور چشم متخصصان معتقدند هیچوقت برای شروع استفاده از محصولات مراقبتی دور چشم زود نیست. این گونه نیست هر وقت با مشکلاتی چون پف و تیرگی و خشکی دور چشم مواجه شدید، از کرم‌های ضد چروک دور چشم و یا کرم‌های حاوی هیالورونیک اسید که خاصیت روشن کنندگی و ضد التهابی دارند استفاده کنید، بلکه شما  معمولا از سن بیست تا بیست و پنج سالگی لازم است مصرف کرم دور چشم را شروع کنید که حتی اگر چین و چروکی هم ندارید، از بروز آن‌ها جلوگیری کنید.

کرم‌های دور چشم باید دارای چه ترکیباتی باشند؟ هر گاه قصد خرید داشتید، در ابتدا باید ببنید مشکل پوست دور چشم شما چیست تا بتوانید مجصول متناسب با آن را پیدا کنید. بعد از آن ترکیبات محصول مورد نظر را بررسی کنید. برای مثال: کرمی که برای رفع تیرگی و تنگ شدن مجراها استفاده می‌کنید باید حاوی کافیین باشد. کرمی که برای رطوبت رسانی استفاده می‌کنید، باید حاوی اسید هیالورونیک باشد.  ویتامین C به کلاژن سازی کمک می‌کند و ویتامین E باعث شفافیت و استحکام پوست می‌شود که هر دو خاصیت ضد پیری قوی دارند. استفاده از کرم دور چشم در روز بهتر است یا شب؟ در طول روز ما بارها پلک می‌زنیم، از مواد استفاده می‌کنیم و در معرض آفتاب قرار می‌گیریم.

مراحل و نحوه استفاده کرم دور چشم

ابتدا پوست خود را تمیز کنید. بهتر است از تونر مناسب دور چشم خود استفاده کنید تا کرم دور چشم شما بهتر جذب شود و اثربخشی بالاتری داشته باشد. ، و دو مورد از تونرهای معروف بازار هستند. با کلیک روی نام هرکدام می‌توانید با انواع محصولات و کاربردهای هرکدام آشنا شوید. سپس مقار کمی از کرم ( به اندازه یک دانه عدس کافی است ) را روی انگشت خود قرار دهید. می‌توانید کرم را بین دو انگشت خود قرار دهید تا اگر غلیظ است کمی از غلظت آن کم شده و گرم و شل شود. حالا با انگشت حلقه خود کرم را زیر چشمتان به صورت نقطه نقطه بگذارید دقیقا همانجایی که کمی گودتر است بین چشم و استخوان گونه‌تان. سپس سعی کنید با حرکات آرام و ضربه‌ای کرم را زیر چشم بزنید تا جذب شود.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا