اقتصادیبرترینهای کسب و کار

کدام مدل آینه کنسول را بخریم؟

راهنمای جامع خرید آینه کنسول

آینه کنسول یکی از مهم ترین لوازم تزئینی و کاربردی منزل محسوب می شوند که نقش بسیار بسزایی در به وجود آوردن فضایی مجلل و شیک و زیبا را دارد .کنسول از بهترین مکان ها برای قرار دادن لوازم تزئینی و دکوری شیک می باشد و آینه ها جزء لوازم لاینفک کنسول می باشند که  فضایی نورانی و رویایی را به دکوراسیون منزل و محل کار شما می دهد. ما در این مقاله تصمیم داریم خرید آینه کنسول آینه ای را برای شما آسان تر کنیم و در تصمیم گیری نوع آینه وکنسول به شما کمک کنیم.

چرا آینه کنسول بخریم؟

آینه کنسول از گذشته تاکنون یکی از مهم ترین خریدهای اصلی جهیزیه محسوب می شود که در گذشته بیشتر برای قرار دادن شمعدان های زیبا در نظر گرفته می شد اما امروزه خود آینه کنسول ها از لوازم تزیینی محسوب می شوند و بیشتر محل قرار دادن وسایل مانند مجسمه ها و لوازم دکوری  و تزئینی و شمع و قاب عکس و کتاب و … می باشد. یکی از دلایل استفاده از آینه کنسول استفاده آن در فضاهای خالی منزل می باشد مثلا راهروهای باریک و یا تاریک را می توان با آینه کنسول از حالت کسل بودن و کم نوری و تاریک خارج کرد. در کل برای ایجاد دکوراسیون زیبا و خاص حتما نیاز به آینه کنسول داریم.

بهترین آینه کنسول کدام است؟

در انتخاب آینه کنسول باید موارد زیر را در نظر گرفت :

  • هزینه : در بازار انواع مختلف آینه کنسول قیمت های مختلف وجود دارد اما باید هزینه ای که قرار است صرف خرید آینه کنسول بکنید را در نظر بگیرید.
  • جنس : جنس آینه کنسول ها در انواع متفاوتی از جمله چوبی و آینه ای و فایبرگلاس و استیل و فلزهای آبکاری شده هستند که می توانید با توجه به سلیقه و نوع چیدمان منزل انتخاب کنید .
  • فضای مد نظر : قبل از خرید آینه کنسول شما باید فضایی که می خواهید در آن قرار دهید را مدنظر بگیرید و ابعاد فضا را با ابعاد آینه کنسول تطابق دهید.
  • سبک دکوراسیون :دانستن سبک های مختلف آینه کنسول ها و هماهنگ کردن آن با سبک کلی دکوراسیون داخلی امری مهم است که باید در خرید آینه کنسول مد نظر قرار بگیرد به طور مثال خانه ای را تصور کنید با مبلمان های سلطنتی و لوسترهای سقفی بلند از آینه کنسول مدرن استفاده شود در این صورت آینه کنسول نه تنها به جلوه و شکوه منزل شما اضافه نخواهد کرد ، بلکه این عنصر اضافه که هیچ هم خوانی با فضای منزل ندارد و خانه شما را زشت خواهد کرد .
  • سلیقه و علایق : در بعضی موارد می توان با توجه به علاقه شخصی میز کنسول و آینه را انتخاب کرد و بقیه چیدمان منزل را بر آن اساس کار کرد.

جنس آینه و کنسول :

متریال مورد استفاده در ساخت آینه کنسول تاثیر زیادی در قیمت آینه کنسول دارد. برای ساخت آینه کنسول ها از متریال مختلفی مانند آینه کنسول چوبی و فلزی و آینه ای و رزین وپلی استر  و نقره و … می باشد.

·         آینه کنسول چوبی :

آینه کنسول های چوبی از قدیم بوده است  آینه کنسول هایی که در قدیم در منزل ثروتمندان بوده سبک سلطنتی داشته است و امروزه آینه کنسول های چوبی هم به شکل ساده و هم منبت کاری و سلطنتی موجود است. آینه کنسول های چوبی عمر نسبتا بالایی دارند و جزء یکی از پرطرفدارترین نوع آینه کنسول ها می باشند. کنسول های چوبی انواع مختلفی دارند که قیمت بستگی به کم کار یا پرکار بودن چوب آنها دارد . آینه کنسول های معرق و منبت کاری شده جزء این آینه کنسول ها می باشد.و همیشه طرفداران خاص خود را دارد.

·         آینه کنسول آینه ای :

این مدل از آینه کنسول ها از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردار هستند و به راحتی با همه ی سبک ها هارمونی ایجاد می کنند. این آینه کنسول ها با تراش های زیادی که دارند چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. از ترکیب بدنه آینه‌ای میز کنسول با آینه بزرگی که در بالای آن قرار می‌گیرد ظاهری فوق‌العاده لوکس و مدرن پیدا می‌کند البته این نوع آینه کنسول ها در رنگ های طلایی و یا برنز مناسب خانه های با سبک لوکس نیز می باشند و درخشندگی زیبایی به محیط خانه شما می دهند.

این مدل آینه کنسول ها از ام دی اف یا نئوپان ساخته می شود و قسمت های بیرونی با لایه ای از آینه های تراش خورده پوشیده می شود. میز کنسول های آینه ای علاوه بر اینکه کاربرد تزئینی دارند چون تمام قسمت های آن با آینه پوشانده شده است کاربرد آینه ای  بیشتری دارد .و بخاطر نوع برش کاری ها گاه در جایگاه تابلو قرار می گیرند.

این نوع محصولات به خاطر آینه به کار رفته در آن باعث عمق فضا می شوند و منزل را بزرگتر نشان می دهند و همچنین بازتاب نور بیشتری دارند و در محیط های تاریک گزینه مناسبی می باشد. آینه کنسول های آینه ای را می توان در رنگ های طلایی و برنز و مسی ونقره ای و دودی سفارش داد که این رنگ بستگی به دکوراسیون منزل و سلیقه شخصی افراد دارد. در بعضی موارد به جای آینه بالای کنسول می توان از ساعت های آینه ای و یا تابلوهای دکوراتیو آینه ای استفاده کرد و چیدمان متفاوتی را اجرا کرد.

آینه و کنسول بخریم یا ویترین؟خرید کدام یک بیشتر توصیه می شود؟

کدام یک می تواند نیاز خانه شما را تامین، دکوراسیون داخلی منزل شما را زیباتر کند و از هر جهت برای خانه ی شما مناسب تر باشد؟ با توجه به متراژ پایین در آپارتمان های امروزی و پیشرفت انسان ها برای ایجاد دکورهای مدرن و مینیمالیستی که تمرکز بسیاری بر سادگی و خلوتی دارند، خرید لوازم اضافی به شدت کاهش یافته و یک دکوراتور ماهر به فکر انتخاب بهترین و کاربردی ترین وسیله از بین چند وسیله ی مشابه می باشد. چنانچه شما به هر دلیلی قصد خرید آینه و کنسول و ویترین را دارید و بین انتخاب این دو سرگردانید، بهتر است این مقاله را تا انتها بخوانید.

 در این پست در مورد تفاوت، شباهت و کاربرد های ویترین و آینه و کنسول و تناسب آن ها با سبک های مختلف چیدمان ( کلاسیک و مدرن )، نوع تزیین  و … بحث خواهیم کرد و در انتها شما به راحتی می توانید در مورد خرید ویترین یا خرید آینه دکوراتیو و یا هر دوی آن ها با توجه به فضا و دکور منزلتان تصمیم بگیرید.

تفاوت بین ویترین و آینه و کنسول در چیست؟

هر دوی این وسایل جزء المان های مخصوص دکوراسیون حال و پذیرایی بوده و برای جای دهی و نمایش ظروف و اشیاء خاص به کار می روند، اما فرق اساسی بین آن ها در نحوه ی نمایش وسایل داخلشان می باشد. در واقع ویترین بیشتر به عنوان یک فضا و مکان برای نمایش ظروف می باشد، حال آنکه کنسول به علت داشتن کمد و طبقات غیر شفاف نمی تواند مانند ویترین ظروف را به نمایش بگذارد و معمولاً بیشتر به عنوان مکانی برای نگهداری تعداد بیشتری از ظروف استفاده می شود.

ویترین یا آینه و کنسول ؟

امروزه ویترین ها کوتاه تر و باریک تر از بوفه های مادرانمان ساخته می شوند و این قابلیت را برای ما فراهم می کنند تا در آپارتمان های کوچک خود به راحتی از آن ها استفاده کنیم و ظروف گران قیمت و یا تزیینی خود را به نمایش بگذاریم. اما از طرفی هم این کوچکی و کوتاهی آن ها امکان جای دهی ظروف بیشتر را از ما سلب نموده است. بنابراین ویترین تنها به عنوان ویترین استفاده می شود.

از طرفی میز کنسول ها جزء وسایلی هستند که دائماً مورد استفاده قرار می گیرند و می توان برای جای دهی ظروف بیشتر از آن ها استفاده کرد، اما قابلیت نمایش خارق العاده ای از ظروف زیبا و لوکس شما را ندارند. در این مرحله است که باید شما تصمیم بگیرید، نمایش برخی از ظروف برایتان مهم تر است یا جای گیری وسایل بیشتر با نمای کمتر!

منبع: دکوبیست

دکمه بازگشت به بالا