بین المللی

حمله اوکراین به «بلگورود» روسیه

به گزارش مجله زنده خبری، «ویچسلاو گلادکوف» فرماندار «بلگورود» روسیه در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «دوباره گلوله‌باران شد. متاسفانه یک نفر جان باخت.»

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فرماندار بلگورود در ادامه افزود: من صمیمانه به خانواده و دوستان این زن کشته‌شده تسلیت عرض می‌کنم. هم‌چنین مجروحانی وجود دارند. طبق اطلاعات اولیه به سه موسسه بهداشتی و ساختمان‌های مسکونی آسیب وارد شده است.

اوایل این هفته هم وزارت دفاع روسیه از سرنگونی یک بالگرد ارتش اوکراین در مسیر بلگورود خبر داد و اعلام کرد در نتیجه حملات در این منطقه، یک نفر کشته و ۱۱ تن نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش مجله زنده خبری، پیشتر در روز سه‌شنبه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت تمام تلاش‌های گروه‌های خرابکار اوکراینی تا به امروز برای نفوذ به مرز روسیه با شکست مواجه شده است.

به گفته او، کی‌یف با حمایت غرب شروع به استفاده از روش‌های «تروریستی» می‌کند. رهبر کرملین گفت: «طبیعی است که رژیم نئونازی کی‌یف – این بار هم دوباره با حمایت غرب و اغلب به دستور مستقیم آنها – به روش‌های تروریستی روی آورد. تمام تلاش‌های گروه‌های خرابکار اوکراینی، چه یگان‌های نظامی عادی و چه مزدوران خارجی، برای نفوذ به مرز روسیه با شکست مواجه شده است.»

رئیس‌جمهوری روسیه افزود: خرابکاران اوکراینی همچنین قصد حمله تروریستی به مناطق مرزی فدراسیون روسیه را داشتند، اما متحمل خساراتی شدند.

کمی پیش از آن هم وزارت دفاع روسیه هم در بیانیه‌ای گفت نیروهای مسلح روسیه به اقدامات خود برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های خرابکار و شناسایی نیروهای مسلح اوکراین در مناطق مرزی ادامه می‌دهند. مسکو خبر داد که اوکراین ۴۰ پرسنل نظامی خود را در منطقه مرزی در نزدیکی روستای روسی کوزینکا در منطقه بلگورود از دست داد.

310310

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا