برترینهای کسب و کارعمومی

میزان استاندارد کلر آب استخر

مقدار کلر استخر به طور استاندارد باید بین ۱ تا ۲ میلی گرم باشد. برای این که استخری، ایده آل و مناسب برای شنا باشد، باید مقادیر کلر و PH مناسب داشته باشد. مقدار زیاد کلر می تواند عوارض زیادی برای سلامتی افراد شناگر داشته باشد. کلر با برندهای مختلف در بازار یافت می شود. و و از جمله این برندها هستند.در این مقاله مقدار کلر استخر و اهمیت استاندارد بودن این مقدار در آب استخر بررسی می شود.

کاربرد کلر در ضدعفونی کردن و پاکسازی آب استخر ضروری است. کلر خاصیت اکسیدکنندگی و سفید کنندگی داشته و جهت از بین بردن میکروارگانیسم ها به کار برده می شود. کلر به شکل های مختلف گاز کلر، سدیم هیپوکلریت (آب ژاول)، پتاسیم هیپوکلریت، لیتیم هیپوکلریت و کلسیم هیپوکلریت (پرکلرین) برای این منظور استفاده می شود.مهمترین مزایای ضدعفونی کردن آب استخر، از بین بردن مواد آلی نیتروژن دار، کنترل بوی آب، از بین بردن کدری، حذف هیدروژن سولفید، آهن و منگنز، کنترل جلبک و لجن و به عنوان ماده ای است که نقش منعقد کننده را در ته نشین کردن ذرات معلق دارد.

اهمیت بررسی مقدار کلر استخر

کم بودن کلر استخر از حد مجاز باعث می شود تا آب استخر به طور کامل گندزدایی نشود. زیاد بودن این ماده باعث تحریک پوست و چشم شناگران شده و ریه آن ها را دچار مشکل می کند. به همین دلیل بررسی مقدار کلر استخر و PH در تمامی فصول سال از اهمیت بالایی برخوردار است. در فصول شنا، بررسی میزان کلر، در هر هفته دوبار توسط کیت تست کلر بررسی می شود.در هنگام راه اندازه اولیه هر استخری و با این که بعد از یک دوره تعطیلی طولانی، باید کلرزنی به استخر با استفاده از کلرزن انجام شود.بهترین کلر موجود در بازار ایران پودر کلر آمریکایی است برند آکواپول شناخته شده ترین برند پودر کلر و است . مقدار مصرف آن از بقیه انواع پودر و قرص کلر کمتر است و آب با کیفیت تر را میدهد .

مقدار کلر استخر به صورت کلسیم هیپوکلریت به ازای هر ۱۰۰۰ متر مکعب از آب استخر، حدود ۵ کیلوگرم است.  کلر استخر به شکل قرص می تواند با استفاده از سبد اسکیمر، کلرزن شناور و کلرزن خطی به آب استخر اضافه شود.یکی از کم کیفیت ترین محصولات است که با قیمتی ارزان و مناسب توسط شرکت های مختلف عرضه می شود.

استخر هتل داد یزد

استخر هتل دادیزد در خیابان دهم فروردین و داخل هتل داد واقع شده است. به عنوان یکی از نقاط قوت این استخر می‌توان به وجود استخر کودکان در کنار استخر بزرگسال اشاره کرد. سونا، جکوزی، حوضچه آب سرد، سالن بدنسازی، بوفه، پارکینگ و… همگی از امکانات این مجموعه به شمار می‌روند. برخورد محترمانه و خوب پرسنل، کیفیت خوب سرویس دهی و تمیزی آب استخر از دیگر ویژگی‌های استخر هتل داد یزد است که می‌توانید.

The standard amount of chlorine in swimming pool water

مقدار نرمال کلر استخر

کلر استخر باید در تمامی اوقات در سطح مناسب استاندارد نگه داشته شود. یکی از شکل های کلسیم هیپوکلریتی که برای ثابت نگه داشتن میزان کلر در حد استاندارد در استخرها به کار می رود، قرص کلر است. زیرا به آهستگی حل شده و مدت زمان بیشتری، آب استخر را پاک نگه می دارد.

  • اما تعداد قرص کلری که به کار برده می شود به شرایط مختلفی بستگی دارد.
  • این که آب استخر چند ساعت در معرض تابش خورشید و اشعه ماوارء بنفش قرار می گیرد، یکی از این عوامل است.
  • کلر فعال در آب استخر در نتیجه وجود برگ، حشرات و کثیفی های دیگر از بین می رود.
  • تعداد افراد شناگر و مدت زمان شنای آن ها، از عوامل موثر در تعداد قرص های کلر مورد استفاده است.
  • حجم استخر و بزرگی و کوچکی آن نیز روی این تعداد تاثیر دارد.

 کم یا زیاد بودن کلر استخر

بعد از این که مقدار کلر آب استخر اندازه گیری شده و مشخص شد که بسیار پایین در حد صفر است، شوک کلر لازم است. شوک کلر به اضافه کردن مقدار دوز اضافی کلر در استخر می گویند تا میزان کلر به حد نرمال خود برسد.در مواقعی که برای اولین بار از استخر استفاده می شود، بعد از زمستان و یا تعطیلات طولانی دیگر و یا بعد از این که استخر یک آخر هفته شلوغی را برای شنا داشته باشد، از شوک کلر استفاده می شود. چون کلر استخر در این مواقع بسیار کم شده است، نمی توان مقدار آن را با اضافه کردن دوز معمولی کلر به حد مناسب رساند.

اما گاهی مواقع بعد از اندازه گیری کلر استخر مشخص می شود، مقدار آن زیادتر از حد نرمال است. در این حالت، فقط کلرزن استخر را قطع کرده و با برداشتن پوشش استخر و تابش و اشعه ماوراء بنفش، مقدار کلر به حد مناسب می رسد. با بررسی روزانه میزان کلر ومیزان استاندارد کلر در آب استخر چگونه باید باشد؟ ماده ای که به گونه ای متداول برای گندزدایی به کار میرود کلرین  (Cl2) است. کارآیی گاز کلر برای کلرزنی به علت اثرات ذرات این فرآورده است که پس از افزودن مقدار معینی از آن به آب میکرو ارگانیسم های مضر را نابود میسازد. کلر زنی عمدتاً به دو منظور انجام می شود :

  • گندزدایی آب که منجر به کشتن باکتریها و میکروارگانیزم های مضر آن می شود.
  • اکسیداسیون آب که منجر به تخریب و از بین بردن جلبکها، چربی های بدن، گرد و غبارها و دیگر موادی می شود که عامل اصلی تغییر رنگ، بو و مزه آب هستند.

برای تعیین میزان استاندارد کلر در آب استخر ، از آنجایی که کلر از یک سو دارای خطراتی برای چشمها و دستگاه تنفسی میباشد و از سوی دیگر با اجزاسازهای استخر و دیگر تجهیزات آن ترکیب شده به آن صدمه و آسیب میرساند و همچنین دارای بو و مزه نامطبوعی است، باید با کمال دقت مورد استفاده قرارگیرد.

یادآوری میزان استاندارد کلر در آب استخر :

با توجه به اثرات سویی که گاز کلر بر سیستم تنفسی شناگران بویژه شناگران خردسال دارد، در استخرهای سرپوشیده باید از تجهیزات مناسب تهویه به منظور تخلیه هوای داخل سالن که حاوی مقادیر زیادی گاز کلر متصاعد شده از آب استخر می باشد، استفاده شود.

علاوه بر گاز کلر، مشتقات کلر نیز در گندزدایی آب مورد استفاده قرار می گیرند. این مشتقات عبارتنداز:

هیپوکلریت سدیم و هیپوکلریت کلسیم.با توجه به اهمیت گندزدایی آب عموماً توصیه می شود به طور همزمان 2 واحد کلرزنی در سیستم گندزدایی استخر تعبیه شود تا در صورت بروز اشکال و نیاز به تعمیر یک واحد، واحد دیگر وارد سیستم شود. مقدار کلرزنی برای استخرهای روباز نسبت به استخرهای سرپوشیده، به علت متلاشی شدن کلر به وسیله نور آفتاب و جریان هوای آزاد، 5تا 10بار بیشتر است.

هشدار میزان استاندارد کلر در آب استخر :

گازکلر نه منفجر شونده است و نه قابل اشتعال اما بسیار سمی است و تنفس مستقیم آن فوق العاده خطرناک است. این گاز مانند اکسیژن می تواند باعث احتراق برخی از اجسام شود.استفاده از ترکیبات کلردار با پایه اسید سیانوریک ) و یا هر پایدار کننده دیگر کلر( ممنوع می باشد. استخرهایی که در آنها ترکیبات سیانوری یافت شود و یا مشخص شود که از این ترکیبات استفاده می نمایند بایـد فـوراً پلمـپ شـده و تـا زمانی که این ترکیبات و اثرات آنها از محیط استخر زدوده نشود نباید استخر مجدد راه اندازی شود. مشخصه فوق برای هر نوع استخر و برای هر کاربردی الزامی می باشد.

گاز کلر :

هنگامی که از گاز کلر فشرده که شماتیکی از تجهیزات تزریق آن در شکل 15نشان داده شده است، برای ضدعفونی کردن آب استخر استفاده می شود، موارد زیر باید رعایت گردد:

اتاق تزریق گاز کلر باید در محل مناسبی با فاصله لازم از محوطه استخر مستقر گردد. محل این اتاق باید در جهت حرکت باد یا هوای متحرک باشد (با این فرض که هوای متحرک به محوطه شناگران یا اتاق پرسنل منتقل نشود.) محل انبار گاز کلر و محل نگه داری تجهیزات تزریق کلر باید مجزا از هم باشـد. ایـن اتـاق هـا باید در همان طبقه و یا طبقه بالا باشد. قرار دادن گاز کلر و تجهیزات مربوطه در اتـاق هـای زیـرین اسـتخر ممنوع می باشد.حداقل فضای لازم برای هر سیلندر گاز کلر 1.5متر مربع و حداقل ارتفـاع سـقف اتـاق نگـه داری سیلندرها 2.5متر است. در هر اتاق نگه داری سیلندر گاز کلر باید حداقل 2ماسک مخصوص گاز کلـر وجود داشته باشد.

تهویه

اتاق نگه داری گاز کلر باید دارای یک هواکش تهویه به انضمام کانال انتقال هوا از کف اتاق باشد که هـوا را به نقطه امنی در خارج از محوطه تخلیه نماید. یک هواکش نیز باید در نزدیکی سقف تعبیه شـود. هـواکش تهویه باید به ازاء هر یک دقیقه یکبار هوای اتاق را تعویض نماید. همچنین باید یک هواکش اضافی در محـل نگه داری سیلندر های گاز کلر کار گذاشته شود.کلید هواکش باید در محلی خارج از محل نگه داری سیلندرهای گاز کلر نیـز کارگذاشـته شـود تـا در موقـع بـروز حادثه بتوان هوای محل نگه داری سیلندرها را بدون ورود به محوطه آن تخلیه نمود.

استخر دلکده

اگر بدنبال تفریحی سالم و هیجان انگیز هستید مجموعه ورزشي دلکده در سه طبقه در شرق تهران، علاوه بر تفریح، هیجان را برایتان فراهم خواهد کرد این استخر بی نظیر با بروز ترین امکانات و همچنین با محیط بهداشتی و آب تمیز همراه با کادری حرفه ای و مجرب فعال می باشد.استخر دلکده تهرانپاس تهران دارای بهترین امکانات مفرح که شامل استخر آقایان، استخر بانوان، استخر کودکان، جکوزی، سونا خشک، سونا بخار، جای پارک مناسب، سانس آزاد، حوضچه آب سرد، ورزش در آب، اتاق ماساژ، بوفه، سیستم تهویه مناسب، حمام ترکی، کارتخوان، آموزش خصوصی و عمومی شنا، فروشگاه لوازم ورزشی، سالن بدنسازی، ایروبیک و رختکن می باشد.

استخرشهید بهشتی قم

استخرشهید بهشتی قم در شهر قم قرار دارد. شنا ورزشی کامل است و مزایای بسیار زیادی برای بدن انسان دارد. نوزادان از زمانی که جنین بودند درون آب قرار داشتند.شنا روشی عالی در میان انواع و اقسام ورزش‌ها و تمرین‌های حرکتی است. این ورزش فرای توانایی‌ها و سن، روشی مناسب و مطلوب برای فعال بودن و سالم بودن می‌باشد. شنای مستمر و منظم باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن نظیر امراض قلبی، دیابت نوع دوم و سکته می‌گردد.

دکمه بازگشت به بالا