برترینهای کسب و کارعمومی

نصب دکل مخابراتی در پشت بام

در واقع یک دکل تک پایه می باشد و به دلیل شکل تلسکوپی آن، به اسم دکل تلسکوپی نیز معروف می باشد. دکل منوپل معمولاً در ارتفاع کار گذاشته می شوند.دکل منوپل دکل های ماهواره ای بلندی هستند که ظاهری چند وجهی دارند .معمولاً این دکل ها بیشتر برای کارهای مخابراتی ساخته می شوند. به همین دلیل ارتفاع زیادی دارند. به دلیل ارتفاع زیاد دکل منوپل، عملاً ساخت آن ها به صورت یکپارچه ناممکن است. این دکل ها را به صورت چندبخشی می سازند که به آن ها می گویند. هر بخش در دکل منوپل را سکشن می گویند که در دهانه ی سکشن قبلی قرار می گیرد. این سکشن ها در ارتفاع بالاتر از 6 متر به هم اتصال می یابند و بدنه ی اصلی دکل منوپل را می سازند.

آشنایی با لوازم دکل مخابراتی

با این حال شاید برای بسیاری از ما این سوال پیش آمده باشد که اصولا چه تجهیزات و لوازمی برای دکل مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد؟ ما در این مقاله با شما همراه هستیم تا بیشتر در این خصوص اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی برای استفاده از دکل مخابراتی باید از تجهیزات مخصوصی استفاده کنید که قطعا می تواند برای شما مفید واقع شود.

تجهیزات دکل مخابراتی را بیشتر بشناسید

یکی از دسته تجهیزات مورد استفاده برای دکل مخابراتی را می توان تجهیزات مورد استفاده برای دکل مهاری دانست. در این خصوص باید گفت که دکل مهاری شامل تجهیزاتی مانند صفحه تعادل دکل، پیچ و مهره دکل، مهارکش دکل، کمربند مهار دکل، سیم مهار دکل، تاج دکل مهاری و بیس دکل مهاری می شود.از دیگر تجهیزاتی که برای انواع دکل مهاری استفاده می شود متعلقات مونوپل دکل می باشد که از جمله مهم ترین این تجهیزات می توان به سکشن ها اشاره نمود. دستک دوربین مداربسته، شابلون ها، بیس پلیت ها و دیگر موارد را می توان از تجهیزات مهم دیگری دانست که در دکل مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد.

باید در نظر داشته باشید که سیستم ارتینگ و چراغ دکل از دیگر وسایل مورد استفاده ای است که امروزه در انواع دکل ها استفاده می شود و هر دکل مخابراتی بر اساس تجهیزات مورد نیاز سازمان نصب و راه اندازی می شود.

Installing a telecommunication tower on the roof

دکل منوپل چندوجهی

یکی از انواع ، می باشد. این دکل ها چند وجهی بوده و از اجزای مختلفی تشکیل شده است. این نوع دکل منوپل پایه ی نازکی دارد که هر بخش  آن در ارتفاع حدود 6 متری اتصال پیدا می کند. این مدل از دکل منوپل چند وجهی به لرزه خیلی حساس است. معمولاً این دکل ها مناسب فضاهای درون شهری می باشد که در اطراف آن اماکن دیگری هم وجود داشته و اجازه ی حرکت بادهای شدید را به دکل نمی دهند. برای ساخت این دکل ها باید مکانی در نظر گرفته شود که رفت و آمد ماشین های سنگین در آن کمتر باشد.

دکل منوپل فلنچی

به این مدل از دکل منوپل، دکل های منوپل اسپیرال هم گفته می شود. این دکل ها هم به صورت لوله ای ساخته می شوند. همانند این دکل ها هم از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که با اتصال آن ها به یکدیگر پایه دکل ساخته می شود. معمولاً در این مدل قطعات در ارتفاع بالا تر 6 متر متصل می شوند و هر چقدر به ارتفاع بالاتر می رویم، قطعات نازک تر می شوند. معمولاً این مدل از دکل های منوپل بیشتر برای نصب آنتن استفاده می شود.

همچنین این مدل هم بیشتر در محیط های شهری کاربرد دارد. معمولاً به دلیل اینکه این دکل ها پایه نازکی دارند و فضای کمی را اشغال می کنند، بیشتر در اماکن شهری ساخته می شوند. به این مدل به دلیل ابنکه اتصال قطعات به هم به شکل فلنچی انجام می شود هم گفته می شود. ساخت این نوع دکل نسبت به انواع دیگر آن راحت تر می باشد.

معرفی کامل دکل خود ایستا 4 پایه

دکل خود ایستا 4 پایه در گروه دکل هایی قرار می گیرد که به شکل مشبک بوده و از چهار پایه برخوردار است. همچنین کل قطعات به کار رفته در این نوع دکل از جنس نبشی بوده که با استفاده از پیچ و مهره به همدیگر وصل خواهند شد. این نوع دکل ها اغلب برای وزن های زیاد با ارتفاع های بیشتر از 24m مورد استفاده قرار می گیرند. دکل خود ایستا برای نصب بیسیم، آنتن های موبایل و آنتن های مایکروویو به کار می رود.

دکل منوپل اورلب

این مدل از دکل ها هم مانند دکل منوپل اسپیرال می باشد که ظاهر آن به شکل یک استوانه کاملاً صاف می باشد. این مدل هم از چند سکشن تولید شده است که مشابه دکل اسپیرال به صورت فلنچی به هم متصل شده اند. دکل منوپل اورلب از دو دستک ساخته شده است که فاصله  این دو دستک از هم حدود 2 متر می باشد. این دکل ارتفاع کمی دارد و به صورت کوتاه ساخته می شود به همین دلیل نیاز دارد در ارتفاعات بالا مثلاً بر روی ساختمان های بالا نصب شود. معمولاً به دلیل قرارگیری این دکل منوپل بر روی یک ساختمان دیگر، باید مقاومت دکل به صورت کامل در مقابل باد کنترل شود.

معمولاً به دلیل اینکه از بخش های کمتری این نوع دکل ساخته شده است، سبک تر می باشد که این یک مزیت برای این نوع دکل به حساب می آید.یکی از کم نفوذترین و آسان ترین برج های ارتباطی برای نصب است. این واقعیت باعث شده است که دکل منوپل به سرعت به یکی از محبوب ترین سازه ها در صنعت ارتباطات بی سیم تبدیل شوند. از آنجایی که تقاضای مصرف کننده برای داده های دستگاه های بی سیم به شدت افزایش می یابد، اپراتورهای بی سیم با مشکلات شدید ظرفیت در شبکه های خود مواجه می شوند.

در حالی که فناوری جدید و آنتن های بی سیم بهتر می توانند کمک کنند، بهترین راه حل اضافه کردن دکل های اضافی است. با این حال، افزودن دکل منوپل در مناطق شهری در سال های اخیر دشوار شده است زیرا قوانین منطقه بندی دقیق تر و کمبود زمین در دسترس، این فرآیند را طولانی تر و گران تر می کند.

مزایای دکل های منوپل:

  • کوچک و قابل حمل
  • نصب سریع و آسان
  • زیبا و کاربردی
  • همه کاره برای برنامه های بارگذاری مختلف

دکل خود ایستا 3 پایه

دکل خود ایستا سه پایه دکل هایی هستند که به صورت مشبک بوده و دارای سه پایه می باشد. پایه ها اکثراً از لوله و اعضای داخلی به صورت خرپائی از نبشی ساخته می شود. در ساخت پایه ها از نبشی، نبشی 69 درجه، میل گرد های تو پر، پرفیل های خم کاری شده و… نیز استفاده می شود. اعضای داخلی (بریس ها) از نبشی، لوله، میل گرد ساخته می شود. این نوع دکل ها برای نصب آنتنهای ماکروویو، آنتن های موبایل و بیسیم استفاده می شود.

*دکلهای مخابراتی تولیدی این شرکت به شرخ ذیل می باشد:

• دکلهای خود ایستا 3 پایه تمام نبشی تا ارتفاع 120 متر
• دکلهای خود ایستا 3 پایه لوله و نبشی تا ارتفاع 120 متر
• ساخت متعلقات، ملزومات و اتصالات مورد نیاز دکلها و سیستمهای مخابراتی

کاربرد
• نصب آنتن های مایکروویو (Microwave)
• نصب آنتن های موبایل (Mobile)
• نصب آنتن های بیسیم (Wireless)

خرید دکل منوپل

دکل های منوپل دکل هایی هستند که از یک ساقه اصلی (یا قطب) تشکیل شده اند که به زمین لنگر می زند. این طراحی آنها را به یکی از کم زحمت ترین و آسان ترین برج ها برای ساخت و استفاده تبدیل می کند. به همین دلیل، آنها به طور گسترده در مناطق شهری مورد استفاده قرار می گیرند. خرید دکل منوپل از همپا دکل به شدت توصیه میشود.دکل های منوپل عمدتا به عنوان دکل های ارتباطی، دکل های ارتباطی بی سیم، دکل های دوربین مدار بسته، دکل های پخش و دکل های رادیویی استفاده میشوند.مانند تمام سازه های ما، ایمنی هنگام طراحی، ساخت و نصب دکل منوپل از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع دکل منوپل

قطب های مخروطی فلنج دار فولادی برای انجام انواع کاربردهای ارتباطی طراحی شده اند. فلنج داخلی یا خارجی، این قطب ها برای مونتاژ آسان در محل طراحی شده اند. دکل منوپل فلنجدار، حلقه های کاری پیچ و مهره را در سطوح دستی و پیچ های پله حلقه ای را در تمام نقاط کار ارائه می دهند. آنها در هر ارتفاعی که شما بخواهید، مطابقت دارند و دسترس هستند.

دکل منوپل چندوجهی

یکی از انواع این دکل منوپل، دکل لوله ای است. این دکل ها چند وجهی هستند و از اجزای متعددی تشکیل شده اند. این نوع دکل، پایه ی نازکی دارد و هر بخش آن در ارتفاع حدود شش متری اتصال پیدا می کنند. این مدل از دکل به لرزه خیلی حساس است. معمولاً مناسب فضاهای درون شهری می باشد که در اطراف آن اماکن دیگری نیز وجود داشته تا اجازه ی حرکت بادهای شدید را به دکل ندهند.برای ساخت این دکل منوپل بایستی مکانی در نظر گرفته شود که رفت و آمد ماشین های سنگین در آن کمتر باشد.

دکل منوپل فلنچی

این نوع از دکل منوپل، دکل اسپیرال نیز نامیده شده و به صورت لوله ای تولید می شوند. همچون مدل قبلی، دکل منوپل نیز از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که با اتصال آن ها به هم، پایه دکل ساخته می شود. عمدتا این مدل ها، در ارتفاع بالاتر 6 متری متصل می شوند و هر چقدر به ارتفاع بالاتر می رویم، قطعات نازک تر می شوند. معمولاً این مدل از دکل های منوپل عمدتا برای نصب آنتن استفاده می شوند.

همچنین این مدل هم اکثرا در محیط های شهری کاربرد دارد. معمولاً به دلیل اینکه این دکل منوپل پایه نازکی دارند و فضای کمی را اشغال می کنند، در اماکن شهری ساخته می شوند. ازآنجایی که اتصال قطعات به هم به شکل فلنچی انجام می شود، به آنها دکل های منوپل فلنچی گفته می شود. ساخت این نوع دکل نسبت به سایر مدل ها راحت تر می باشد.

دکل منوپل اورلب

دکل منوپل نیز ظاهر استوانه ای کاملاً صافی دارند. از چند سکشن تولید شده که مشابه دکل اسپیرال به شکل فلنچی به یکدیگر متصل هستند. دکل منوپل اورلب از دو دستک ساخته شده است که فاصله این دو دستک از هم حدود 2 متر می باشد. این دکل ارتفاع کمی دارد، به همین دلیل نیاز است که در ارتفاعات بالاتری نصب گردد.

معمولاً به دلیل قرارگیری این دکل منوپل بر روی یک ساختمان دیگر، باید مقاومت دکل به صورت کامل در مقابل باد کنترل شود. معمولاً به دلیل اینکه از بخش های کمتری دکل منوپل ساخته شده است، سبک تر می باشد که این یک مزیت برای این نوع دکل به حساب می آید.به طور کلی می توان با توجه به نیاز، هر یک از دکل منوپل را مورد استفاده قرار داد.

دکل منوپل مخروطی فولادی:

دکل های منوپل مخروطی فولادی برای حمل تجهیزات ارتباطی بی سیم و مایکروویو، ساخته شده از بخش های مخروطی آستین لغزنده و ساخته شده از فولاد با مقاومت بالا با حداقل استحکام تسلیم 65 ksi طراحی شده اند. هر سفارش شامل قالب های فولادی برای اطمینان از تراز مناسب پیچ پایه است.تک قطبی های ما دارای حلقه های کاری پیچ و مهره در سطوح دستگیره و پیچ های پله حلقه در تمام نقاط کار هستند. آنها به صورت 12، 16 یا 18 وجهی و در ارتفاعات مطابق با مشخصات شما موجود هستند. در صورت درخواست، یک روکش نهایی کاربردی در کارخانه موجود است.

دکل منوپل آستین لغزنده و فلنج دار:

قطب های لوله فلنج دار ما قادر به حمل انواع کاربردهای ارتباطی هستند و به صورت سفارشی طراحی شده اند تا مشخصات اندازه شما را برآورده کنند. قطب ها می توانند به صورت داخلی یا خارجی دارای فلنج باشند، با هر سفارش شامل قالب های فولادی برای اطمینان از تراز مناسب پیچ پایه. با رعایت نکات ایمنی، ما حلقه های کار پیچ و مهره را در سطوح دستگیره و پیچ های پله حلقه ای را در تمام نقاط کار ارائه می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا