اقتصادی

پیرهادی: تقویت مشارکت مردمی منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه محرک چرخه توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: حمایت از کسب ‌و کارهای داخلی و کارآفرینان صنعتی و تولیدی کشور، تقویت روحیه تعاونی در امور اقتصادی کشور ، تسهیل حضور فعالیت بنگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان اقتصادی، اصلاح روند خصوصی سازی از طریق افزایش رقابت، نظارت و کنترل موثر بر بازار ارز از ضروریاتی است که باید در کنار افزایش مشارکت مردمی برای تحقق اصل جهش تولید به آن توجه کرد.

محسن پیرهادی در گفت و گو با مجله زنده خبری با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «جهش تولید و مشارکت مردم» افزود: اگرچه در اغلب سیاستگذاری‌ها و اولویت بندی‌های کشور مسائل و موضوعات اقتصادی دیده شده‌اند و حل مباحث اقتصادی همچون رشد تولید یا کاهش تورم و…نقش بسیار پررنگی در برنامه‌ریزی‌های کشور مان دارند، اما باید پذیرفت که ساماندهی و توسعه عرصه اقتصادی کشور بدون توجه به ظرفیت اجتماعی و مشارکت مردمی میسر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه دخیل کردن مردم در مسیر حل مسائل مکمل سیاستگذاری‌ها و برنامه ریزی‌های اقتصادی ‌است، افزود: حمایت از کسب ‌و کارهای داخلی و کارآفرینان صنعتی و تولیدی کشور، تقویت روحیه تعاونی در امور اقتصادی کشور، تسهیل حضور فعالیت بنگاه‌ها و شرکت های دانش بنیان اقتصادی، اصلاح روند خصوصی سازی از طریق افزایش رقابت، نظارت و کنترل موثر بر بازار ارز و… از ضروریاتی است که توامان باید در کنار افزایش مشارکت مردمی برای تحقق اصل جهش تولید و باروری اقتصاد کشور به آن توجه کرد.

این عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه گره بسیاری از مسائل کشور با تکیه بر ظرفیت سرمایه اجتماعی و دخیل کردن مردم در مسیر حل آنها باز می‌شود، گفت: متاسفانه با وجود اثبات نقش تسهیلگر مردم در روند توسعه کشورهای پیشرو دنیا، ما همچنان در سیاستگذاری‌ها و اقدامات اجرایی به اصل سرمایه اجتماعی و ظرفیت آن کم توجهی می‌کنیم در حالی که در هر موضوع و مقطعی که نگاه سرمایه اجتماعی و مشارکت مردمی محسوس بوده، بازدهی برنامه‌ها و سیاستگذاری‌ها بیشتر شده است.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا