برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

5 روغن بی نظیر برای پرپشت شدن موها

روغن تراپی برای رشد مو همان تأثیر را دارد، که کوددهی در رشد گیاهان دارد. درست همانطور که می‌دانید گیاه بدون غذا به خوبی رشد نمی‌کند و حتی توان زنده ماندن ندارد. مو نیز بدون دریافت تقویت‌کننده‌های طبیعی نمی‌تواند رشد ایده‌آلی داشته باشد. حالا استفاده مداوم از مواد شوینده شیمیایی، وسایل حرارتی و انواع آلاینده‌ها و تنش‌های محیطی را نیز در نظر بگیرید. مگر تارهای نازک مو و ریشه نه چندان مستحکم آن‌ها چقدر توان دارند؟ برای داشتن موهای سالم و زیبا که به اندازه و البته به موقع رشد می‌کنند، باید اقداماتی انجام دهید. روغن ‌تراپی و استفاده از محصولات گیاهی بی‌ضرر و انتخاب بهترین روغن برای پرپشت شدن مو ،تأثیر مواد شوینده و آسیب‌هایی که به پوست وارد شده را، خنثی می‌کند. این عوامل در طولانی مدت آسیب زیادی به موها می‌زند. در نتیجه رشد موها به شدت کاهش یافته و یا به طور کلی متوقف می‌‌شود. بدین ترتیب در طولانی مدت و در صورت استمرار استفاده از روغن‌های بکر گیاهی، رشد موها جهش قابل‌توجهی پیدا می‌کند. البته رسیدن به این نتیجه در گرو پشتکار در انجام روغن تراپی و پایبند بودن به یک برنامه منظم است.

روغن تراپی، بهترین راه برای خلاص شدن از موهای خشک و وز

وز شدن موها، مشکلی است که خیلی از خانم ها و آقایان با آن درگیر هستند که به دلایلی مختلفی می تواند ایجاد شود و زیبایی موهای شما را بگیرد. یکی از بهترین راه های از بین بردن آن، شناخت و استفاده از بهترین روغن برای موهای خشک و وز است که می تواند شامل موارد زیر باشد:

1.روغن آرگان

امروزه کمتر کسی وجود دارد که از خواص روغن آرگان برای مو خبر نداشته باشد. این روغن گیاهی، به دلیل داشتن انواع ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان از خشکی و وز شدن موها جلوگیری می کند. همچنین استفاده از آرگان دیگر فوایدی نظیر مراقبت از مو در برابر اشعه آفتاب، حفظ سلامت موها، جلوگیری از ایجاد موخوره، کم کردن آسیب حاصل از رنگ کردن های مداوم و… را برای شما به همراه دارد.

2.روغن نارگیل

احتمالاً بارها موهای پرپشت و درخشان هندی‌ها توجهتان را جلب کرده است و البته شایعات بسیاری درباره زیبایی موهای مردم هند نیز وجود دارد. اما اگر روزی گذرتان به هند خورد، احتمالاً متوجه خواهید شد که دلیل پرپشت بودن موهای مردم هند چیزی نیست جزء استفاده مداوم از روغن نارگیل! روغن نارگیل برای پرپشت شدن مو و رشد موها گزینه بسیار مناسبی خواهد بود و مواد مغذی به سلول‌های مو می‌رساند. در واقع روغن نارگیل یک منبع غنی از اسیدهای چرب، انواع ویتامین و مواد معدنی است که برای رشد و پر شدن مو اهمیت بسیاری دارند.

روغن نارگیل به سلامت مو نیز کمک بسزایی می‌کند و باعث درخشان و نرم شدن موها می‌شود. روغن نارگیل یک کاندیشنر یا نرم کننده مو طبیعی است که شامل ویتامین E و آنتی‌اکسیدان است. این روغن از مو در برابر آسیب اتو مو و سشوار نیز محافظت می‌‌کند و باعث درمان موهای آسیب دیده می‌شود. روغن نارگیل برای انواع مو مناسب است و البته انتخاب مناسب‌تری برای موهای خشک و ریزش موها است. در صورتی که می‌خواهید موهای پر و نرمی داشته باشید، بهتر است حداقل هفته‌ای یک بار از روغن نارگیل به صورت منظم و مداوم استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

روغن نارگیل از قدیم الایم عنوان بهترین روغن برای موهای خشک و وز را به خود اختصاص داده است. coconut oil با داشتن خواص آنتی اکسیدانی، کربوهیدرات، ویتامین، مواد معدنی و پروتئین در ساختار خود، موها را آبرسانی کرده و به تقویت آنها می پردازد. همچنین از دیگر فواید بی نظیر و خاص نارگیل، نفوذ آن به داخل تارهای مو بر خلاف دیگر روغن ها است که وز و خشکی آنها را به طور کلی از بین می برد.

3.روغن بادام تلخ

بادام تلخ با داشتن اسیدهای چرب امگا 9، ویتامین E و پروتئین به حفظ رطوبت، افزایش درخشندگی و حتی رشد مجدد موها کمک می کند. همچنین روغن بادام تلخ با از بین بردن سلول های مرده پوست سر و افزایش جریان خون، سر را تحریک کرده و از بروز مشکلات احتمالی و وز شدن موها جلوگیری می کند.

4.روغن کرچک

احتمالا تابحال نام کرچک را به عنوان بهترین روغن برای پرپشت شدن مو شنیده اید، اما باید بدانید این روغن برای کسانی که موهای خشک و وز دارند نیز بسیار مفید است. این دانه روغنی مفید، دارای خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین E و پروتئین می باشد که موها را آبرسانی کرده، خشکی آنها را گرفته و موهایی براق، سالم  و بدون وز به شما هدیه می دهد.

5.روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از اسیدهای چرب و آنتی اکسیدان است که با آبرسانی موها از خشکی، شکنندگی و وز شدن آنها جلوگیری کرده  و نام خود را در لیست بهترین روغن برای موهای خشک وارد می کند.

6.روغن پیاز

حتما تا الان فواید بی نظیر پیاز برای پوست و مو را شنیده اید؛ روغن پیاز نیز خواص زیادی برای تقویت موها، جلوگیری از خشکی و وز شدن آنها دارند. این محصول عنوان حالت دهنده طبیعی موها را داشته و با تغذیه و تنظیم ph  پوست سر، موهایی درخشان و سالم برای شما به ارمغان می آورد.

7.روغن آووکادو

اگر به دنبال داشتن موهایی سالم و خوش حالت هستید نیاز است چربی، مواد معدنی و آنتی اکسیدان کافی را به موهایتان برسانید که روغن آوودکادو با داشتن تمام این موارد، تبدیل به بهترین روغن برای موهای خشک و وز شده است. همچنین طبق تحقیقات انجام شده در سال 2012، میوه آووکادو منبع طبیعی بیوتین می باشد که موها را تقویت وبراق می کند.

8.روغن جوجوبا

روغن جوجوبا از دانه گیاه جوجوبا استخراج شده و بهترین روغن برای جلوگیری از ریزش مو می‌تواند باشد. این روغن خاصیت مرطوب کنندگی فوق‌العاده‌ای داشته و به عنوان نرم کننده مو می‌توان از آن استفاده کرد تا از خشکی و شکننده شدن موها پیشگیری به عمل آورد. درمان شوره سر از دیگر مزایای استفاده از روغن جوجوبا برای مو است. ویتامین C، ویتامین‌های B، ویتامین E، مس و روی از ترکیبات مهم موجود در این روغن هستند.

شما برای رشد مو به همه ویتامین‌ها و مواد معدنی ذکر شده نیاز دارید. اگر فکر می‌کنید، کمبود ویتامین دارید و این مسئله عامل ریزش موی شماست، حتما به پزشک مراجعه کنید. شاید لازم باشد مولتی ویتامین یا قرص زینک مصرف نمایید. از آنجایی که روغن جوجوبا موها را تقویت می‌کند، به همین دلیل برای جلوگیری از ریزش مو نیز می‌تواند موثر واقع شود. روغن جوجوبا همچنین موجب افزایش ضخامت تارهای مو می‌شود. خشکی بیش از حد مو در بسیاری از موارد منجر به ریزش موها می‌شود. در این مورد به خوبی می‌توان از فواید روغن جوجوبا بهره گرفت. اگر به دنبال داشتن موهایی نرم و ابریشمی هستید، از روغن جوجوبا غافل نشوید. این محصول با داشتن ویتامین های C، B، A، E و مواد معدنی روی و مس، ساقه موها را تقویت کرده و نرمی و لطافت را به آنها بر می گرداند. روغن جوجوبا بهترین انتخاب برای موهای رنگ کرده و چرب است.

چرا موهایم وز می شود؟

وز شدن موها، می تواند دلایل مختلف زیادی داشته باشد که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.عادت های مراقبت از موی اشتباه

بعضی عادت های مراقبت از مو مانند شستن بیش از حد، رنگ کردن مداوم، عدم توجه به رژیم غذایی، استفاده از شامپوهای حاوی سولفات و… می توانند باعث خشک و وز شدن موهای شما شوند.

2.ژنتیک

اگر شما به طور ژنتیکی دارای موهایی خشک و فر باشید، چاره ای نیست و موهای شما بیشتر از بقیه مستعد وز شدن خواهند بود.

3.ابزارهای حرارتی

استفاده زیاد از حد از ابزارهای حرارتی مانند اتو مو، سشوار و… چربی موها را از بین برده و به بافت سالم آنها آسیب می زند؛ در نتیجه موهای شما خشک و وز می شوند.

4.کم آبی

کم آبی بدن، باعث خشک شدن بیش از حد موها و افزایش احتمال وز شدن آنها می شود. در واقع وز شدن زمانی اتفاق می افتد که لایه کورتیکول مو تغییر موضع داده و اجازه می دهد رطوبت از تارموها خارج شود که کم آبی یکی از دلایل ایجاد آن است.

5.بعضی درمان ها

احتمالا تا الان متوجه شده باشید وقتی مریض هستید و دارو مصرف می کنید، موهایتان بیشتر از قبل زیبایی خود را از دست داده و وز می شوند. این اتفاق به دلیل اثر جانبی داروهای مصرفی است که باعث وز شدن موها می شوند.

6.استفاده از محصولات غیر طبیعی الکل دار

بیشتر محصولات آرایشی و بهداشتی موجود در بازار دارای الکل هستند. الکل چربی مو را از بین برده و آن را خشک و وز می کند.

7.سلامت جسمانی

بیماری هایی مانند بی اشتهایی عصبی، کم کاری غده تیروئید و پارا تیروئید و… می توانند باعث ایجاد خشکی و وز شدن موها شوند.

8.شرایط محیطی

شرایط محیطی مختلف مانند زندگی در آب و هوای گرم و خشک، قرار گرفتن بیش از حد در معرض تابش آفتاب، شنا در محیط های شور یا کلر دار و… می توانند باعث وز شدن موها  شوند.

دکمه بازگشت به بالا