ورزش و نشاط

آغاز جدی طرح «نور» از امروز با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌ها

از سوی فرماندهی انتظامی کل کشور صورت می‌گیرد؛

آغاز جدی طرح «نور» از امروز با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌ها

طرح «نور» با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های در سراسر کشور و از سوی فرماندهی انتظامی کل کشور اجرا می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، فرماندهی انتظامی کل کشور از امروز ۲۵ فروردین ماه طرح «نور» را در سراسر کشور به شکل جدی اجرایی می‌کند.

فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اجرای این طرح خواستار رعایت هنجار‌های دینی و اخلاقی از سوی مردم شد. طرح «نور» با هدف حفظ حریم عفاف و حجاب و مقابله با ناهنجاری‌های در سراسر کشور و از سوی فرماندهی انتظامی کل کشور اجرا می‌شود.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران در راستای اعلام اجرای طرح «نور» گفته است: برخورد جدی و قانونی با افراد هنجارگریز حتی در میان شاغلین صنوف مختلف صورت می‌گیرد(ابتدا با تذکر و سپس پلمب واحد شغلی).

در ادامه متن اطلاعیه فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی فراجا منتشر شده را می‌خوانید؛

«شهروندان گرامی
از دیرباز پوشش و عفاف نزد مردم ایران اهمیتی سِتُرگ داشته و ایرانیان نقض هنجارهایِ خود در قلمرو عفاف و حجاب را تاب نیاورده و به اشکال مختلف به آن واکنش نشان داده‌اند. عفاف و حجاب همواره برای ایران و ایرانی حائز اهمیت بوده و  امر به معروف و نهی از منکر در چارچوبی حکیمانه توصیه شده است.

از طرفی نقضِ ارزش‌هایِ ملی و مذهبی مربوط به پدیده پوشش، مورد نکوهش قاطبه شهروندان است. به همین سبب فرماندهی انتظامی  ضمنِ دعوتِ همگان به رعایت هنجارهای دینی و اخلاقی با هرگونه اَعمالِ ناهنجار و ضدِ ارزش‌هایِ جامعه که توسطِ افرادی معدود و هنجارگریز صورت می‌گیرد برابر قانون با جدیت برخورد خواهد کرد. از این افراد انتظار می‌رود ضمن رعایت هنجارهای ایرانی- اسلامی از جمله عفاف و حجاب از هر نوع رفتاری که مطلوب جامعه نیست بپرهیزند.»

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا