برترینهای کسب و کارسلامت و تندرستی

برنامه ی رژیم لاغری یک ماهه

به سفری متحول‌کننده به سوی یک شما سالم‌تر و سرزنده‌تر خوش آمدید! این مقدمه یک برنامه کاهش وزن رایگان یک ماهه را معرفی می‌کند که برای ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی شما ساخته شده است. از برنامه‌های تمرینی شخصی گرفته تا برنامه‌های غذایی مغذی و خرید گن لاغری شکم مردانه ،این برنامه قصد دارد شما را در مسیر کاهش وزن پایدار توانمند کند.

همانطور که با هم این سفر را آغاز می‌کنیم، به یاد داشته باشید که نتایج فردی ممکن است متفاوت باشد، و همیشه توصیه می‌شود قبل از انجام هر رژیم تناسب اندام یا تغذیه جدید با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید. به ما بپیوندید تا ماه آینده را به عنوان پله‌ای به سوی نسخه‌ای سالم‌تر و مطمئن‌تر از خود در آغوش بگیرید!

رژیم لاغری یک ماهه متعادل

قرار نیست که در طول 30 روز بعضی غذاها و مواد غذایی را از خود دریغ کرده و به بدنتان آسیب بزنید. کامل و متعادل بودن رژیم یک ماهه از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا بدن در این مدت به اندازه کافی متحمل فشار غذای کم و ورزش می شود و کمبود بعضی مواد غذایی این فشار را مضاعف می کند. اگر در طی این سی روز، به صورت یک روز در میان، گن لاغری زنانه سرتاسری بپوشید ، به سرعت لاغر شدن خود کمک خواهید کرد. منظور از رژیم لاغری یک ماهه متعادل برنامه غذایی است که موارد زیر را شامل شود.

کربوهیدرات ها در رژیم یک ماهه

کربوهیدرات ها منبع اصلی انرژی هستند و نیمی از کالری مورد نیاز روزانه شما باید از این مواد غذایی تامین شود. اما همه کربوهیدرات ها در برنامه لاغری شما جای ندارند. کربوهیدرات های ساده مثل نان، بیسکوئیت، برنج سفید و آرد گندم شکر زیادی دارند و مناسب نیستند. به جای این موارد، کربوهیدرات های پیچیده که فیبر و مواد مغذی زیادی دارند مصرف کنید. هضم کربوهیدرات های این چنینی سخت تر است و به همین دلیل، مدت زمان طولانی تری احساس سیری خواهید داشت. برنج قهوه ای و گندمیان مثل جو دوسر همگی گزینه های خوبی به عنوان کربوهیدرات های پیچیده هستند.

پروتئین ها در رژیم لاغری یک ماهه

بیشتر رژیم های لاغری سریع پروتئین های لازم را در برنامه غذایی خود ندارند. این امر مشکل ساز خواهد بود؛ زیرا پروتئین ها برای کمک به بدن در ساخت و ترمیم بافت، ماهیچه ها، غضروف و پوست و همچنین پمپاژ خون ضروری هستند. از این رو، یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا در عضله سازی موثر است (وجود عضله بیشتر باعث چربی سوزی بیشتر می شود). حدود 30 درصد از رژیم یک ماهه برای لاغری سریع باید شامل پروتئین به شکل پنیر، شیر، سبزیجات برگدار، تخم مرغ، گوشت سفید یا جوانه باشد. داشتن مخلفات پروتئینی در هر وعده غذایی ضروری است.

چربی ها در برنامه رژیم لاغری یک ماهه

چربی یکی از گروه های غذایی است که در زمینه کاهش وزن و لاغری بدنام شده. با اینحال، چربی ها برای بدن ضروری هستند زیرا هورمون ها را می سازند، ویتامین ها را ذخیره و انرژی را تامین می کنند. متخصصین تغذیه پیشنهاد می کنند که یک پنجم یا 20 درصد رژیم غذایی شما باید از چربی های سالم تشکیل شود. منظور از چربی های سالم، اسیدهای چرب چند اشباع نشده ، تک اشباع نشده و امگا 3.

استفاده از روغن ‌های زیر در وعده‌ های غذایی مختلف بهترین راه برای مصرف چربی است:

  •     روغن زیتون
  •     روغن سبوس برنج
  •     روغن خردل
  •     روغن دانه سویا
  •     روغن کنجد
  •     روغن آفتابگردان
  •     روغن بادام زمینی

شما باید از چربی‌های ترانس که در میان وعده ‌های سرخ‌ شده یافت می‌شوند، اجتناب کنید تا به وزن ایده آل خود برسید.

ویتامین ها در رژیم لاغری یک ماهه

ویتامین های A، E، B12، D، کلسیم و آهن برای بدن ضروری هستند این ویتامین ها و مواد معدنی به متابولیسم، عملکرد عصب و عضله، حفظ استخوان و تولید سلول کمک می کنند. این مواد بیشتر از سبزیجات، گوشت و ماهی به دست می ‌آیند. اما آجیل، دانه‌ های روغنی و میوه ‌ها نیز منابع خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند.

نکات ضروری در برنامه رژیم غذایی لاغری یک ماهه

علاوه بر این که رژیم یک ماهه شما باید متعادل باشد و انواع مواد غذایی سالم را در بر بگیرد؛ خرید یک گن لاغری نیز اهمیت ویژه ای خواهد داشت . قیمت گن نیم تنه لاغری را از آنلاین شاپ های معتبری مثل پک پلاس ببینید و برای این دوره 30 روزه حتما خریداری و  از آن استفاده کنید. همچنین برای طی کردن روند کاهش وزن سالم رعایت موارد زیر نیز ضروری است:

برای خود هدف تعیین کنید

در این رژیم باید هدف گذاری منطقی برای کاهش وزن در کنار بهبود سلامتی داشته باشید. میزان کاهش وزن معقول در یک هفته حدود 500 گرم تا 1 کیلوگرم است؛ بنابراین کاهش وزن بیشتر از 4 کیلوگرم در یک ماه غیر معقول است. بنابراین به هیچ عنوان به سراغ رژیم لاغری یک ماهه ۱۰ کیلو و موارد این چنینی نروید و  هدف گذاری خود را طبق رژیم غذایی و فعالیت بدنی خود تعیین کنید. به طور مثال طوری برنامه ریزی کنید حداقل سه روز در هفته به مدت نیم ساعت ورزش کنید و از یک رژیم لاغری اصولی و علمی تبعیت کنید.

توجه: کاهش وزن به میزان زیاد در عرض 30 روز یا مدت زمان کوتاه تر می تواند بسیار خطرناک باشد و احتمال بازگشت وزن بسیار زیاد است.

اندازه های خود را یادداشت کنید

قبل از اینکه برنامه رژیم خود را عملی کنید؛ ابتدا اندازه های خود را بگیرید و یادداشت کنید. توصیه می شود در طول 30 روز هر دو هفته یکبار خود را وزن کنید تا نتایج رژیم لاغری یک ماهه سریع را ببینید. برای کسب نتایج بهتر ما به شما توصیه می کنیم که با متر اندازه دور بازوها، شکم، سینه و ران خود را هم در طول این یک ماه به طور متناوب یادداشت کنید تا نتایج را ببینید.

کالری شماری داشته باشید

همان طور که می دانید یکی از روش های کاهش وزن سریع، کاهش میزان کالری دریافتی در طول روز است. 500 گرم چربی چیزی حدود 3500 کالری دارد؛ بنابراین برای کم کردن نیم کیلو وزن در یک هفته باید کالری دریافتی هفتگی خود را 3500 واحد کاهش دهید. در صورتی که کالری دریافتی روزانه خود را 500 کالری کم کنید در طول یک هفته با این رژیم لاغری 7 روزه شاهد کاهش وزن یک کیلوگرمی خواهید بود؛ حال اگر این رویه تا یک ماه ادامه داشته باشد، در یک ماه چیزی حدود 4 کیلوگرم وزن کم خواهید کرد.

در رژیم یک ماهه پروتئین، میوه و سبزیجات را جا دهید

اگر به دنبال رژیم لاغری یک ماهه سریع هستید باید در برنامه غذایی یک ماهه خود پروتئین، میوه و سبزیجات را جای دهید. این غذاها در عین حال که کالری کمتری دارند مواد مغذی کافی را به بدن می رسانند و باعث سیری بیشتر و گرسنگی کمتر می شوند به همین دلیل در دسته مواد غذایی سیر کننده قرار می گیرند.

شما باید در هر وعده غذایی و میان وعده 85 تا 110 گرم پروتئین بدون چربی مانند مرغ، گوشت قرمز بدون چربی، لبنیات کم چرب، تخم مرغ، حبوبات و … مصرف کنید. همچنین به غیر از پروتئین باید بخش عظیمی از رژیم روزانه شما شامل میوه و سبزیجات باشد. به دلیل اینکه میوه و سبزیجات سرشار از فیبر هستند و در بهبود عملکرد سیستم گوارش شما نقش بسزایی دارند، همچنین با خوردن میوه و سبزیجات مدت زمان بیشتری احساس سیری خواهید داشت.

غلات کامل مصرف کنید

غلات کامل و سبوس دار گزینه بهتری به نسبت دانه های تصفیه شده یا آرد سفید هستند. سعی کنید در برنامه رژیم غذایی روزانه خود نیمی از کل سهمیه غلات را به غلات کامل اختصاص دهید. غلات کامل حاوی مقادیر بیشتر فیبر، پروتئین و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

ریزه خواری ممنوع!

ریزه خواری در طول روز می تواند باعث افزایش وزن شود. بنابراین اگر هدف لاغری در یک ماه را دارید؛ حواستان به این موضوع باشد. بهتر است شما برای میان وعده موادی را انتخاب کنید که کمتر از 150 کالری انرژی داشته باشد و سرشار از فیبر و پروتئین باشد.

بهترین رژیم لاغری یک ماهه کدام است؟

بهترین رژیم یک ماهه برای لاغری سریع آن برنامه ای است که به شما امکان می دهد کاهش کالری نامحدودی داشته باشید، وعده های غذایی سالمی را در بر می گیرد و هدف آن کاهش 2 تا 4 کیلو وزن در 30 روز است. رژیم لاغری 10 کیلو در یک ماه ناسالم تلقی می شود. به همین دلیل است که باید از هر رژیم لاغری که ادعا می کند وزن زیادی را در مدت کوتاهی از دست خواهید داد، اجتناب کنید.

در دستور رژیم لاغری یک ماهه خود نکات زیر را رعایت کنید:

  •     مواد غذایی مثل سبزیجات خام، میوه ها، سالاد را در رژیم خود بگنجانید.
  •     برای پخت و پز از روغن زیتون و سویا استفاده کنید.
  •     از استفاده بیش از حد دسر پرهیز کنید.
  •     در میان وعده می توانید چای گیاهی را با عسل نوش جان کنید!

سوالات متداول درباره رژیم لاغری یک ماهه

  1. آیا انواع رژیم لاغری یک ماهه برای همه افراد مناسب است؟

خیر رژیم یک ماهه نمی تواند برای همه افراد مناسب باشد، زیرا انعطاف پذیری بسیار کمی دارد.

  1. آیا رژیم لاغری یک ماهه ۲۰ کیلو عوارض دارد؟

بله، طبق گفته متخصصین تغذیه کاهش وزن طبیعی در یک ماه چیزی حدود 2 الی 4 کیلوگرم است. بنابراین رژیم لاغری 20 کیلویی در صورتی می تواند استاندارد باشد که حدود 5 ماه طول بکشد. رژیم لاغری یک ماهه 20 کیلویی جزء رژیم های لاغری سریع است که ممکن است عوارضی مثل ریزش مو، چین و چروک پوست و … را به همراه داشته باشد.

  1. چه غذاهایی را نخوریم تا لاغر شویم؟

نخوردن غذاهای فرآوری شده، فست فود، نوشیدنی های الکلی، نوشیدنی ها و دسرهای شیرین از چاقی بیشتر جلوگیری می کند.

  1. چای سبز چگونه به لاغری کمک می کند؟

کافئین ملایم موجود در چای سبز به عنوان یک محرک در چربی سوزی عمل می کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که متابولیسم و ایمنی بدن را تقویت می کند. بهترین مقدار مصرف چای سبز 4 تا 5 فنجان در روز است. چای سبز علاوه بر فواید کاهش وزن، شما را در طول روز سرحال و پرانرژی نگه می دارد.

دکمه بازگشت به بالا