بهترین موسیقی کلاسیک جهان

اگر به دنیای هنر و به خصوص موسیقی علاقه دارید و آن را دنبال می کنید، بدون شک سبک موسیقی به نام «موسیقی کلاسیک» را شنیده اید. سبک موسیقی کلاسیک را می توان یکی از سبک های موسیقی معروف و اصیل در تاریخ جهان دانست زیرا این سبک از سال 1000 میلادی وجود داشته و مورد استفاده مردم قرار گرفته است.

این سبک در طول تاریخ طرفداران و مخاطبان زیادی داشته است و هنوز هم بین طرفداران محبوب است. در ادامه این مقاله موزیک باران قصد داریم تا با این سبک موسیقی، تاریخچه، ویژگی ها، ژانرها و … به صورت کامل و کامل آشنا شویم. گوش به زنگ باشید.

موسیقی کلاسیک چیست؟

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از این سبک ارائه دهیم، می توان گفت که «موسیقی کلاسیک سبکی است که به شدت بر اساس نت اجرا می شود». دقت، همانطور که تعریف شد، به این معنی است که نوازندگان و خوانندگان این سبک نمی توانند یک قطعه کلاسیک ساخته شده در مرحله متفاوت را اجرا کنند یا مترونوم آن را تغییر دهند. بر این اساس، در این سبک همه چیز باید آنطور که آهنگساز مد نظر دارد پیش برود.

تنها تفاوت اصلی و اساسی این سبک با سایر سبک های موسیقی دقت آن است و بقیه مسائل به سلیقه افراد و اینکه آیا روحیه آنها با ویژگی های موسیقی کلاسیک همخوانی دارد یا خیر، مربوط می شود. دانلود بهترین آهنگ ها

تاریخچه موسیقی کلاسیک

همانطور که گفته می‌شود موسیقی کلاسیک یکی از قدیمی‌ترین و اصیل‌ترین سبک‌های موسیقی در جهان است که قدمت آن به 1000 سال می‌رسد. در واقع شایان ذکر است که برخی معتقدند این سبک به قبل از قرن اول میلادی باز می گردد و قدیمی است.

موسیقی کلاسیک از قرن اول تا به امروز وجود داشته است و علاقه مندان از سراسر جهان از این موسیقی استفاده می کنند و یاد می گیرند. البته این سبک موسیقی در طول زمان دستخوش تغییراتی شده است که در ادامه به سیر و پیشرفت این سبک در تاریخ خواهیم پرداخت.

دوره های موسیقی کلاسیک

موسیقی کلاسیک را می توان با توجه به تغییرات و تحولات و جریان زمان به چهار دوره اصلی تقسیم کرد: باروک، کلاسیک، رمانتیک و مدرن.

دوره باروک: واژه باروک اگرچه بر نظمی عجیب دلالت دارد، اما به معنای تولید ماهرانه در موسیقی نیز هست. این دوره از قرن شانزدهم تا قرن هجدهم به طول انجامید و از موسیقیدانان برجسته این دوره می توان به یوهان سباستین باخ و آنتونیو ویوالدی اشاره کرد.

دوره کلاسیک: موسیقی در این دوره برخلاف دوره باروک ساده و زیبا بود و اصل اصلی آن «هنر برای هنر» بود. این دوره از سال 1730 تا 1820 محبوبیت داشت و از موسیقیدانان مشهور آن زمان می توان به “موتسارت” و “بتهوون” اشاره کرد.

دوره رمانتیک: این دوره از 1820 تا 1910 بعد از میلاد به طول می انجامد. احساسات مربوط به گذشته است و نوازندگانی مانند «فردریک شوپن» و «چایکوفسکی» در این دوره زندگی می کنند.

دوره مدرن: به این دوره مدرنیسم نیز می گویند و همانطور که از نامش پیداست، این دوره تلاشی برای نوسازی موسیقی بوده است. این دوره از سال 1910 تا 1970 را پوشش می دهد و «آرنولد شوئنبرگ» و «پل هیندمیت» از موسیقی دانان مشهور این دوره بودند.

البته لازم به ذکر است که دوره های دیگری مانند رنسانس، قرون وسطی و دوره مدرن نیز وجود دارد، اما قسمت های مهم و اصلی این سبک چهار دوره است.

موسیقی کلاسیک در ایران

موسیقی سنتی ایرانی در واقع موسیقی اصیل ایرانی یا موسیقی سنتی ایرانی است که از قدیم الایام همراه ایران بوده و امروزه نیز اجرا می شود. موسیقی واقعی ایرانی تعدادی از بزرگترین هنرمندان تاریخ را تولید کرده است و منبع عظیمی از موسیقی بزرگ را در خود جای داده است.

موسیقی اصیل ایرانی شامل سازها، آوازها، ترانه‌ها و سایر بخش‌هایی است که در این مقاله گنجانده نشده است و در مقاله ردیف در مورد موسیقی ایرانی به برخی از موسیقی کلاسیک ایران پرداخته شده است. و سایر مقالات مفصل به زودی آهنگ های باستانی ایرانی منتشر می شود.

دکمه بازگشت به بالا