اقتصادی

آرای دبیران و ناظران انتخابات هیات‌رئیسه مجلس بازشماری می‌شود

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری، صبح امروز سه شنبه انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول برگزار شد و رای گیری از منتخبان برای تعیین ۱۲ عضو هیات رئیسه صورت گرفت.

ظهر امروز روابط مجلس با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد که به دلیل شکایت یکی از کاندیداهای نایب رئیسی، آرای نواب رئیس بازشماری شده است؛ نتیجه بازشماری حکایت از کاهش تعداد آرای نواب داشت منتها منجر به تغییر در ترکیب دو نایب رئیس نشد و  حمیدرضا حاجی بابایی و علی نیکزاد نواب رئیس مجلس دوازدهم در اجلاسیه اول هستند.

طبق اطلاعیه اول روابط عمومی مجلس، قرار بود امروز آرای دبیران و ناظران مجددا شمارش شود؛ اکنون روابط عمومی مجلس در اطلاعیه دیگری اعلام کرده که فردا این آرا مورد شمارش مجددا قرار می گیرد.

متن اطلاعیه دوم روابط عمومی مجلس درباره انتخابات هیات رئیسه مجلس دوازدهم  به شرح زیر است.

«همانطور که در اطلاعیه پیشین اعلام شد، با توجه به اعتراض یکی از کاندیداهای نایب رئیسی، به نتیجه شمارش آرا، با دستور رئیس مجلس دوازدهم جلسه بازشماری با حضور کاندیدای معترض، نماینده مرکز حراست و نماینده اداره‌کل هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برگزار شد که پیرو بازشماری آراء نواب رئیس مجلس، تغییری در ترکیب و نتیجه انتخابات ایجاد نشد.

همچنین با تأکید رئیس مجلس دوازدهم مقرر شد بازشماری سایر آرای اعضای هیأت رئیسه در دستور کار قرار گیرد که بازشماری انجام شد و هیچ‌گونه تغییری در آراء کاندیداهای ریاست مشاهده نشد و تعداد آراء نامزدهای ریاست، همان تعداد اعلام شده توسط رئیس سنی مجلس است.

همچنین پیرو اطلاعیه قبلی مبنی بر شمارش آرای ناظران و دبیران،  بدینوسیله به اطلاع می‌رسد که این بازشماری با حضور نمایندگانی که آرا را در صحن علنی مجلس شمارش کرده‌اند، هیأت رئیسه سنی و حراست مجلس، فردا چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ صورت خواهد گرفت و نتیجه متعاقباً اعلام می‌شود.»

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا