اقتصادی

شاخص‌ترین اقدام دولت سیزدهم در حوزه کارگری

یک کارشناس حوزه کار همدلی و همراهی دولت سیزدهم با همه بخش‌ها و ارکان کشور را شاخص‌ترین اقدام دولت دانست و با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: نامزدهای ریاست جمهوری اگر حوصله سرکشی و رفتن به میان مردم را دارند ثبت‌نام کنند.

ولی الله صالحی در گفت‌وگو با مجله زنده خبری، در ارزیابی اقدامات دولت سیزدهم در حوزه کارگری اظهار کرد: در دولت آیت الله رئیسی اقدامات خوبی در بحث امنیت شغلی، معیشت کارگران و اشتغال صورت گرفت. بسیاری از کارخانه‌هایی که فعال نبودند، تولید نداشتند و گرفتار بدهی‌های بانکی بودند احیا شدند و دولت تلاش کرد خطوط تولید این کارخانه‌ها راه اندازی شود. با احیای کارخانه‌های راکد بخش اعظمی از مشکل اشتغال در کشور حل شد و کارگران به فعالیت در کارخانه‌ها ادامه دادند.

نگاه دولت سیزدهم به طبقات فرودست و کارگران بود

وی افزود: متاسفانه مشکلات کارگری زیاد است.اگر کارگر یک روز کار نکند، سرماه دریافتی‌اش دچار مشکل می‌شود و معیشت او به مخاطره می‌افتد از این رو در دولت سیزدهم نگاه دولت سیزدهم این بود که به طبقات ضعیف و فرودست جامعه خصوصا کارگران توجه بیشتری شود.

این کارشناس حوزه کار شاخص‌ترین اقدام در دولت شهید رئیسی را همدلی و همراهی با همه بخش‌ها و ارکان کشور دانست و گفت: نگاه دولت در حوزه کارگری نگاه همدلی بود و ایشان درد را چشیده و شناخته بودند. زمانی که در خوزستان مشکل کارگران نیشکر هفت‌تپه اتفاق افتاد، در ابتدا برخورد خوبی با نمایندگان کارگری نشد، در حالی که مطالبه‌گری می‌کردند ولی دولت سیزدهم به درستی ورود کرد و این موضوع را به واقع درک کرد. به همین دلیل در زمان شهادت آیت الله رئیسی کارگران جهت پاسداشت خدمات ایشان و حل مشکل بنگاه‌ها مراسم برگزار کردند چون دولت آیت الله رئیسی درد کارگران را فهمیده و به آن رسیدگی کرده بود. ایشان داخل مجموعه‌ها می‌رفتند و می‌دیدند که کارگر گناهی ندارد و مشغول تولید است اما دستهایی در کار است که نمی‌گذارد کارخانه فعال باشد.

احیای کارخانه‌های بدهکار از اقدامات شاخص دولت سیزدهم

صالحی ادامه داد: معتقدم احیای کارخانه‌هایی که به مشکل خورده بودند و بدهی بانکی اجازه نمی‌داد سرپا شوند یکی دیگر از اقدامات شاخص دولت سیزدهم بود.حتی زمانی که بانکها به دنبال وصول طلبها بودند و می‌خواستند ماشین آلات را ضبط کنند دولت اجازه این کار را نداد و گام‌های مثبتی برای حفظ و احیای کارخانه ها برداشته شد و اگر سیاست احیای واحدهای تعطیل نبود کارگران بیکار می‌شدند اما اکنون کارگران سرکارشان هستند.

وی در عین حال طرح کالابرگ الکترونیکی را مورد اشاره قرارداد و گفت: دولت به فکر معیشت خانوارهای ضعیف حتی کارگران بود و با اجرای طرح کالابرگ تلاش کرد تا بخشی از مشکلات معیشتی خانوارها را برطرف کند.اگر طرح کالابرگ توسعه پیدا کند قطعا اهدافی که دولت از اجرای آن دنبال می‌کرد محقق می‌شود.

نامزدهای ریاست جمهوری اگر حوصله رفتن میان مردم را دارند ثبت‌نام کنند

این کارشناس با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری گفت: توصیه بنده به نامزدها این است که اگر حوصله سرکشی و اراده جدی برای پیگیری مسایل کشور را دارند و می‌توانند وقت بگذارند و به میان مردم بروند و درد دلها را گوش بدهند ثبت نام کنند.

وی گفت: مهم‌ترین اولویتی که دولت بعد در این برهه باید مدنظر داشته باشد تحقق شعار سال « جهش تولید با مشارکت مردم» است که فرمایش مقام معظم رهبری است. امروز جبهه اصلی مردم، کارگران هستند و در خط مقدم این جبهه، نیروی کار و نیروی مولد است که در بخش کشاورزی، صنعت، خدمات و .. مشغول فعالیت است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا