اقتصادی

شهید رئیسی نسل حکمرانی در کشور را تغییر داد

امینی رعیا گفت: آنچه غیر قابل تردید و انکار است، تغییر رویکردی بود که در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد و بدون چنین تغییر رویکردی، اصولا کارهای مهم و درونزا قابلیت انجام نداشت، بخش قابل توجهی از جوانانی که تا پیش از این در فضاهای تصمیم سازی و اندیشکده‌ای فعال بودند، در این دولت وارد گود شدند و تجربیات ارزنده و دستاوردهای قابل توجهی داشتند که این هم در تغییر نسل حکمرانی کشور بسیار حائز اهمیت است.

امینی رعیا در گفت‌وگو با مجله زنده خبری، اظهار کرد: رئیس جمهور علاوه بر اخلاص کاری، سیاست ورزی اخلاقی و پُرکاری که تقریبا همه به این ویژگی های ایشان اذعان دارند، یک اقدام راهبردی انجام داد که ایشان را از سایرین متمایز می‌کند. آقای رئیسی ریل و رویکرد دولت را نسبت به قبل به صورت جدی تغییر داد. ایشان نگاه به داخل، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی و تکیه بر درون را به صورت واقعی و عملی جایگزین نگاه به خارج و معطّل بیرون ماندن کرد. این شاید مهمترین و راهبردی ترین اقدام ایشان در دولت باشد و سایر اقدامات انجام شده نیز ریشه در این تغییر بزرگ دارد.

وی افزود: خروجی این تغییر رویکرد را می‌توان در اقدامات و برنامه‌های دولت، سیاست خارجی دولت و میدانی که در اختیار جوانان متخصص قرار گرفت دید. در برنامه های دولت، سرمایه گذاری‌ها و طراحی‌ها عمدتا مبتنی بر ظرفیت‌های داخلی غیرفعال و بالقوه کشور بود که با استفاده از توانمندی‌های داخلی امکان فعال سازی آن وجود داشت. سیاست خارجی دولت یک سیاست خارجی فعال و مستقل از نظام سلطه و تحریم کنندگان بود و همین باعث شد ایران از انزوا خارج شود. همچنین بخش قابل توجهی از جوانانی که تا پیش از این در فضاهای تصمیم سازی و اندیشکده‌ای فعال بودند، در این دولت وارد گود شدند و تجربیات ارزنده و دستاوردهای قابل توجهی داشتند که این هم در تغییر نسل حکمرانی کشور بسیار حائز اهمیت است.

امینی رعیا ادامه داد: طبیعتا می‌توان از منظر اقتصادی دولت سیزدهم را نقد کرد و در این شکی نیست. اما آنچه غیر قابل تردید و انکار است، تغییر رویکردی بود که در دولت شهید رئیسی اتفاق افتاد و بدون چنین تغییر رویکردی، اصولا کارهای مهم و درونزا قابلیت انجام نداشت. امیدوارم دولت بعدی همین راه را ادامه دهد و چنین رویکردی داشته باشد تا امکان بهبود و تکمیل اقداماتی که در دولت آقای رئیسی پایه گذاری شد، فراهم شود و کشور از برکات آن بهره مند شود.

انتهای پیام 

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا