بین المللی

وزیر خارجه نروژ: از شنیدن خبر درگذشت رئیسی و امیرعبداللهیان شوکه شدم/ پیام تسلیت وزیر خارجه سوئیس

به گزارش مجله زنده خبری، اسپن بارت ایده، وزیر خارجه نروژ در این پیام نوشت: از شنیدن خبر درگذشت ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شوکه شدم. به خانواده های همه جانباختگان حادثه سقوط هلی‌کوپتر تسلیت می‌گویم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

وزیر امور خارجه سوییس درگذشت همتای ایرانی خود و رئیس‌جمهور ایران را در یک سانحه سقوط بالگرد تسلیت گفت.

به گزارش مجله زنده خبری، «ایگناتزیو کاسیس» وزیر امور خارجه سوئیس در واکنش به شهادت آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور و «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در سانحه سقوط بالگرد حامل آن‌ها در پیامی در صفحه شخصی کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در پی سانحه بالگردی که جان رئیس‌جمهور رئیسی و همتایم وزیر امور خارجه امیرعبداللهیان و هیات همراه آن‌ها را گرفت، به خانواده قربانیان و شهروندان ایرانی متاثر از آن تسلیت می‌گویم.

رئیس‌جمهور ایران، روز یک‌شنبه، برای افتتاح سد مرزی «قیزقلعه سی» به استان آذربایجان شرقی سفر کرده بود و بالگرد حامل او در مسیر بازگشت به تبریز در « جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد. در پی این حادثه، رئیس‌جمهور،‌ وزیر خارجه ایران به شهادت رسیدند.

310310

نویسنده تحریریه بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای سفر و گردشگری جهانی. با علاقه و دانش در زمینه مکان‌های دیدنی، فرهنگ‌های مختلف و صنعت گردشگری، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را درباره مقصدهای توریستی، رویدادهای گردشگری و تاثیرات آن‌ها بر جوامع ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی و گردشگری، به شما دیدی جامع از تحولات صنعت سفر و گردشگری جهانی می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا