اقتصادی

از دستور کار ساخت مسکن کارگران تا پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال

عناوین مهم‌ترین خبرهای حوزه «کار و تعاون» در هفته جاری به دستور کار ساخت مسکن کارگری، پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در دولت سیزدهم، اختصاص۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، فراهم شدن امکان ثبت درخواست شغل توسط دانشجویان و پرداخت ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به تعاونی‌های استان تهران اختصاص داشت.

به گزارش مجله زنده خبری، این هفته معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از پرداخت  ۱۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای خبر داد.

آنطور که امیر میمنت آبادی گفته تسهیلاتی که درنظر گرفته شده با کارمزد پایین به آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای اختصاص می‌یابد تا گامی در راستای مهارت آموزی جوانان باشد.

طبق آمارها در دولت سیزدهم ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ۳۳ درصد رشد داشته و طی این مدت ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ـ دوره آموزش مهارتی ارائه شده است.

فراهم شدن امکان ثبت درخواست شغلی توسط دانشجویان

رویداد دیگر این هفته امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت اشتغال وزارت کار و سازمان امور دانشجویان بود و محمود کریمی بیرانوند – معاون اشتغال وزارت کار در این باره گفت: با امضای تفاهم نامه بخشی از دانشجویان و مخاطبان از طریق سامانه به کارگیری خواهند شد و دانشجویانی که به این سامانه مراجعه می‌کنند می توانند درخواست خود را برای جست‌وجوی شغل ثبت کنند.

به کارگماری ۵۰ هزار نفر از طریق سامانه جست و جوی شغل

وی راه اندازی سامانه «جست و جوی شغل» را یادگار شهید رئیسی دانست و با اشاره به رونمایی سامانه در تیرماه سال گذشته گفت: در کمتر از ۱۰ ماه ۴۰۰ هزار فرصت شغلی توسط کارفرمایان و مراکز کاریابی روی سامانه بارگذاری شده و نزدیک به ۵۰ هزار نفر به کارگماری طی این مدت در سامانه اتفاق افتاده است.

به گفته وی در دولت سیزدهم بیش از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات فقط در حوزه اشتغال روستاها، شهرها و شهرک‌های صنعتی پرداخت شده است.

ساخت مسکن برای کارگران در دستور کار جدی وزارت کار

خبر دیگر این هفته به دستور کار احداث مسکن کارگری اختصاص داشت که توسط حامد ویس کرمی ـ معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام شد.

به گفته وی امسال برای اولین بار در طول تاریخ تعاون کشور و تعاونی‌های مسکن، موضوع مسکن کارگری به طور جدی در دستور کار قرار می گیرد و به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای با بانک توسعه تعاون منعقد شده که ۲۰ هزار میلیارد ریال منابع و تسهیلات در کنار تسهیلاتی که برای نهضت ملی مسکن درنظر گرفته شده، پرداخت شود.

پیش از این محمدرضا چکشیان – معاون وزیر کار از ساخت ۶۰ هزار واحد مسکن کارگری خبر داده و گفته بود: تلاش وزارت کار این است که در چند ماه آینده بسته‌های اختصاصی و رویکرد جدیدی در مسکن کارگری پیش‌بینی شود که این رویکردها در ماه‌های آینده اعلام خواهد شد.

اختصاص ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به طرح های تعاونی استان تهران

محمد آذرپناه – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران – نیز از پرداخت  ۱۶۳ میلیارد تومان تسهیلات به ۲۱ طرح تعاونی در استان تهران خبر داد و اعلام کرد: این تسهیلات از محل بخشنامه اعتبار ۳۰۰۰ میلیارد تومانی پرداخت شده و برای ۶۲۶ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی کرده است.

وی همچنین از صدور ضمانت نامه به ارزش ۸۵ میلیارد تومان توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاون برای ترویج و توسعه و توانمندسازی شرکتهای تعاونی خبر داد.

انتهای پیام

تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص و تجربه در زمینه اخبار و تحلیل‌های اقتصادی هستم. با بهره‌گیری از روش‌های پیشرفته و دستیابی به منابع موثق، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما اطلاعات کامل و تحلیل‌های به‌روز را ارائه دهم تا شما بتوانید در تصمیم‌گیری‌های مالی بهترین تصمیمات را بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا