ورزش و نشاط

استقلال به دنبال مجوز فیفا به خاطر کوین یامگا

آفتاب‌‌نیوز :

وضعیت ستاره فرانسوی استقلال برای فصل بعد همچنان نامشخص است. پس از آسیب‌دیدگی شدید کوین یامگا از ناحیه چشم که در برخورد با استوک‌های امید حامدی‌فر به وجود آمد، این بازیکن نیم فصل دوم لیگ قبل را به طور کامل از دست داد و تحت چندین عمل جراحی مختلف و سنگین قرار گرفت.

این بازیکن که در اواخر فصل با استفاده از چشم‌بند به تمرینات گروهی نیز اضافه شد، این روز‌ها در فرانسه مشغول انجام تمرینات بدنسازی است و سخت تلاش می‌کند تا بتواند برای فصل بعد به میادین بازگردد، اما حضور دوباره او در مستطیل سبز، نیازمند کسب مجوز از پزشکان است.

در همین خصوص، محمدعلی زارع پزشک تیم استقلال درباره وضعیت این بازیکن می‌گوید: شرایط یامگا مانند قبل است و در برنامه او، تغییر محسوسی نداشته‌ایم. جراحی‌های او انجام شده و چشم آسیب دیده‌اش که مورد عمل جراحی قرار گرفته بود، دید مختصری دارد، ولی چندان موثر نیست. منتظر گذشت زمان هستیم تا ببینم چه خواهد شد. این بازیکن کار خاص درمانی جدیدی نیاز ندارد.

وی در مورد وضعیت فعلی یامگا و اینکه آیا او می‌تواند در فصل بعد برای استقلال به میدان برود یا خیر، توضیح داد: فکر می‌کنم اکنون راهی فرانسه شده است. اینکه او بتواند برای استقلال بازی کند یا خیر مشمول گذر زمان است. بحث مقرراتی نیز وجود دارد که کمیته پزشکی باید در مورد وضعیت سلامتی ایشان نظر بدهد که آیا از نظر فنی مجاز است به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای با یک چشم ورزش کند یا خیر؟ احتمالا باید یک‌سری استعلامات از فیفا و منابع مربوطه گفته می‌شود تا در مورد او تصمیم‌گیری شود.

زارع درخصوص شرایط مرادمند و سهرابیان که هفته‌های پایانی لیگ را از دست دادند، گفت: این دو بازیکن مشکل خاصی ندارند. دوره درمان آسیب‌دیدگی آن‌ها تمام شده است.

پزشک استقلال در پایان و درخصوص وضعیت مهدی مهدی‌پور نیز توضیح داد: این بازیکن نیز رباط آسیب دیده‌اش را مورد عمل جراحی قرار داد و در حال انجام کار‌های فیزیوتراپی است و ان‌شالله به نیم فصل دوم لیگ بعد می‌رسد. استقلال جز این بازیکن، مصدوم دیگری ندارد.

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا