اجتماعی

بهره برداری از ۳۰۰ دستگاه پیشرفته تشخیصی – درمانی در دولت سیزدهم

مجله زنده خبری/گیلان وزیر بهداشت، از بهره برداری از بیش از ۳۰۰ دستگاه پیشرفته تشخیصی پزشکی و درمانی در سه ساله دولت سیزدهم خبر داد.

دکتر بهرام عین‌اللهی امروز، ۱۷ خردادماه در حاشیه بهره برداری از پروژه‌های سلامت محور استان گیلان، با اشاره به توجه دولت سیزدهم به توزیع عادلانه امکانات، اظهار کرد: در دولت شهید آیت‌الله رئیسی بنا داشتیم که تجهیزات پزشکی را به صورتی در سطح استان‌ها گسترده کنیم تا لازم نباشد مردم برای درمان به مناطق دیگر بروند و اقدامات پزشکی را در همان استان انجام دهند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۱۷ هزار تخت بیمارستانی را به مجموعه بهداشت و درمان کشور اضافه کردیم، افزود در این سه سال ۲۷۰۰ طرح بهداشتی، خانه بهداشت و مرکز خدمات جامع سلامت را افتتاح کردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از بهره برداری از بیش از ۳۰۰ دستگاه پیشرفته تشخیصی پزشکی و درمانی خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از تصویب درمان رایگان کودکان زیر هفت سال و با تکمیل امکانات مورد نیاز درمان سرطان در سراسر کشور، برنامه دولت، پوشش هزینه‌های درمان سرطان است.

عین الهی، از افتتاح همزمان ۲۰ پروژه حوزه سلامت در استان گیلان به ارزش بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این پروژه ها در ۱۱ شهرستان این استان افتتاح شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه تحقق قانون جوانی جمعیت علاوه بر راه اندازی یک کلینیک ویژه سلامت باروری در گیلان، شناسایی ۴۰۰۰ زوج نابارور و کاهش سقط جنین، مراکز سطح یک و دو درمان ناباروری در رشت و تالش افتتاح شده و در لاهیجان نیز به زودی راه‌اندازی می‌شود.

رفع آلایندگی زیست محیطی بیمارستان های گیلان

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز، با اشاره به کند شدن شیب کاهش جمعیت در استان، عنوان کرد: با اجرای قانون جوانی جمعیت از شیب ۱۰ درصدی در بازه ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به ۴.۲ درصدی در بازه ۱۴۰۲-۱۴۰۱ رسیدیم.

وی با بیان اینکه ۱۷ شبکه بهداشت و درمان و ۹۷ خانه بهداشت روستایی و ۲۱ خانه بهداشت شهری داریم، تصریح کرد: ۸۷ پایگاه اورژانس در استان فعالیت می‌کنند و یک پایگاه اورژانس هوایی و دو پایگاه اورژانس بانوان داریم.

رئیس علوم پزشکی گیلان مجموع تخت های بیمارستانی استان را ۴۲۰۷ تخت دانست و خاطرنشان کرد: ۳۲.۵ درصد تخت ها مربوط به بخش خصوصی است؛ البته در سه ساله دولت سیزدهم ۵۹ تخت ویژه و ۲۳۵ تخت عادی را اضافه کردیم.

آشوبی با بیان اینکه با بهره برداری از بیمارستان ۴۲۱ تختخوابه سایت لاکان در مجموع ۵۵۰ تخت به استان اضافه می‌شود، گفت: دولت سیزدهم پرداخت تعرفه‌های پرستاری را به سرانجام رساند و طی ۲۰ ماه گذشته پرداختی داشتیم.

وی از رشد ۴۰ درصدی پیشرفت فیزیکی بیمارستان سایت لاکان در دولت سیزدهم خبر داد و بیان کرد: نیازمند بیمارستان ۸۰۰ تختخواب جنرال هستیم.

رئیس علوم پزشکی گیلان یکی از افتخارات دولت سیزدهم را جلوگیری از آلایندگی بیمارستان‌ها دانست و یادآور شد: همه بیمارستان‌های گیلان هم زباله‌سوز و هم تصفیه خانه فاضلاب دارند و آلودگی زیست محیطی ایجاد نمی‌کنند.

انتهای پیام

بخش مطالب اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر مسائل تربیتی و آموزشی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا