ورزش و نشاط

تداوم صدرنشینی آلمان و صعود سوئیس/ مجار‌ها امیدوار ماندند

آفتاب‌‌نیوز :

در اولین شب از دور پایانی بازی‌های مرحله گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ شب گذشته (یکشنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران دو بازی همزمان در گروه A برگزار شد که در پایان مهمترین آن‌ها تیم ملی آلمان در یک بازی نفس‌گیر مقابل سوئیس، در حالی که تا واپسین دقایق از حریف خود عقب بود، در نهایت از شکست گریخت و بازی را با تساوی یک – یک به پایان رساند.

آلمانی‌ها بازی را بهتر آغاز کردند و زودتر از حریف هم به گل رسیدند، اما این گل که در دقیقه ۱۷ با شوت رابرت آندریخ به ثمر رسید، به دلیل خطایی که روی مدافع سوئیس رخ داد، توسط VAR مردود اعلام شد. در ادامه و برخلاف جریان بازی این سوئیس بود که روی یک ضدحمله و در دقیقه ۲۸ ژرمن‌ها را غافلگیر کرد و توسط دن اندویه روی پاسی که رمو فروئلر به او داد، به گل رسید. برتری خفیف سوئیسی‌ها تا دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم پا برجا بود تا اینکه سرانجام نیکلاس فولکروگ، یکی از بازیکنانی که در نیمه دوم به میدان رفت (به جای جمال موسیالا) با یک ضربه سر گل تساوی را برای ژرمن‌ها زد و کار را به تساوی کشاند.

با این نتیجه، آلمانی که صعودش از دور پیش مسجل شده بود، صدر جدول را حفظ کرد و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم دوم گروه C خواهد رفت، (گروه تیم‌های انگلیس، دانمارک، اسلوونی و صربستان). سوئیس، اما کار بسیار سخت‌تری خواهد داشت و در مرحله بعدی باید به مصاف تیم دوم گروه B، گروه مرگ رقابت‌ها برود که احتمالاً یکی از دو تیم ایتالیا یا کرواسی خواهد بود.

در بازی همزمان میان اسکاتلند و مجارستان در ورزشگاه مرسدس بنز آره‌نای شهر اشتوتگارت، در حالی که دو تیم تا دقایق پایانی بدون گل مساوی بودند (نتیجه‌ای که منجر به حذف مجار‌ها می‌شد)، کوین سوبوس در دهمین دقیقه وقت‌های تلف شده قفل دروازه‌ها را به سود مجارستان شکست تا آن‌ها را سه امتیازی کند و به رده سوم جدول برساند. با این نتیجه مجار‌ها همچنان شانس صعود به‌عنوان یکی از تیم‌های سوم برتر مرحله گروهی را خواهند داشت. (طولانی شدن وقت‌های تلف شده این بازی به دلیل مصدومیت شدید بازیکن مجارستان بود).

در پایان بازی‌های گروه A، آلمان با هفت امتیاز و سوئیس با پنج امتیاز به‌عنوان تیم‌های اول و دوم صعود می‌کنند. در این گروه مجارستان سه امتیازی در رده سوم قرار گرفت و اسکاتلند با یک امتیاز در قعر جدول ماند و حذف شد.

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا