اجتماعی

روزانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار خدمات درمانی سرپایی ارائه می‌شود

مجله زنده خبری/لرستان مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور گفت: روزانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار خدمات درمانی سرپایی ارائه می‌شود.

میرهاشم موسوی امروز ۲۴ خردادماه در مراسم آغاز فاز دوم پروژه طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد، اظهار کرد: روزانه یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار خدمات درمانی سرپایی و ۱۷ هزار خدمت بستری ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این دولت ۳۹ درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی افتتاح شدند و امروز چهلمین مرکز درمانی کشور در بروجرد افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور اضافه کرد: در کل کشور ۳۰۰ پروژه درمانی در دست‌ساخت بوده که ۱۳۰ تا پروژه کلان و بیمارستانی است.

موسوی با اشاره با پروژه بیمارستان کوثر، افزود: این پروژه سال‌ها قبل شروع شده بود و تلاش شد با همه توان به بهره‌برداری برسد که ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مساحت کل پروژه بوده و تخت‌ها از ۳۲ به ۱۰۰ تخت رسیده است.

وی بیان کرد: همچنین پلی‌کلینیک تخصصی نسبت به قبلی ۱۲ برابر افزایش یافته است و با این پروژه در این شهرستان تمام نیازهای تخصصی درمانی بیمه شده‌ها تأمین شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور ادامه داد: تقاضا داریم استاندار، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کمک کنند تا نیروهای تخصصی مورد نیاز تأمین شود چراکه یکی از مؤلفه‌های مهم این است که نیروهای فوق‌تخصصی مورد نیاز تأمین شود.

موسوی تصریح کرد: در لرستان سه پروژه در حال ساخت داریم که یکی از پروژه‌ها که با این دولت آغاز شده درمانگاه تخصصی الشتر و دیگری توسعه بیمارستان نرگس دورود و پروژه دیگر درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان خرم‌آباد است که ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که باید هزار میلیارد تومان هزینه درمانی تأمین منابع داده شود تا این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

وی یادآور شد: طی دو سال قبل ۴۰۰ نیروی جدید به حوزه درمانی استان اضافه شده است که از طریق آزمون جذب شدند و همین مسیر شهید رئیسی که ترسیم شده با همه قوت ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام

بخش مطالب اجتماعی

پژوهشگر جامعه‌شناسی با تمرکز بر مسائل تربیتی و آموزشی در جامعه.
دکمه بازگشت به بالا