ورزش و نشاط

سبک بازی تیم ملی تغییرنکرده/ برابر ازبکستان باید هوشمند بازی کرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی خود از مرحله دوم مقدماتی جام جهانی 2026 روز سه شنبه 22 خرداد و در ورزشگاه آزادی رو در روی تیم ملی ازبکستان قرار می گیرد. ایران و ازبکستان هر دو با 13 امتیاز و به دلیل تفاضل گل در رده های اول و دوم جدول گروه E قرار گرفته اند و پیروزی در این بازی صدرنشینی هر کدام از این دو تیم را قطعی خواهد کرد.

بازی رفت دو تیم در تاشکند با نتیجه تساوی دو بر دو خاتمه یافت و شاگردان امیر قلعه نویی در تلاش هستند تا با پیروزی در این بازی به روند خوب خود مقابل ازبکستان ادامه دهند. ایران و ازبکستان پیش از دیدار روز سه شنبه 13 بار به مصاف هم رفته اند که 10 پیروزی از آن ایران بوده و ازبک ها فقط یک بار توانسته اند ایران را شکست دهند.

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با خبرنگار آنلاین در رابطه با عملکرد تیم ملی در بازی با هنگ کنگ که با پیروزی 4 بر 2 شاگردان امیر قلعه نویی همراه بود، اظهار داشت: تیم ملی کماکان به همان سبک جام ملت ها بازی می کند و آن هم این است که ما خیلی راحت گل می زنیم و خیلی راحت هم گل دریافت می کنیم. همین اشتباهات بود که منجر به قهرمان نشدن ایران در جام ملت ها شد که متاسفانه هنوز برای آن چاره ای اندیشیده نشده است.

سبک بازی تیم ملی تغییرنکرده/ برابر ازبکستان باید هوشمند بازی کرد

او ادامه داد: ما در خط حمله مشکلی نداریم و بازیکنانی که در این پست بازی می کنند بیشتر موقعیت های خود را به بهترین نحو ممکن تبدیل به گل می کنند اما دریافت گل آن هم از تیم هنگ کنگ یک زنگ خطر بسیار بد برای تیم ملی است. فوتبال آسیا رو به پیشرفت است و باید به گونه ای عمل کنیم که حداقل برابر تیم هایی مانند هنگ کنگ به این راحتی دروازه خودمان را باز شده نبینیم.

کارشناس فوتبال در رابطه با جوان گرایی در تیم ملی گفت: استفاده از بازیکنان جوان در تیم یک اتفاق مثبت است اما به نظرم کادر فنی بعید است که در بازی با ازبکستان از این نفرات در ترکیب اصلی استفاده کند. جوانان نیاز به هماهنگی بیشتری دارند تا کمتر دچار اشتباه شوند، خط دفاع و هافبک تیم ملی هماهنگ نیست و همین موضوع باعث ضربه زدن به تیم ملی می شود و کادر فنی باید آنالیز خوبی از بازیکنان داشته باشد تا در بازی های بعدی مرتکب چنین اشتباهاتی نشوند.

کربکندی درباره بازی با ازبکستان گفت: تیم ملی ازبکستان بسیار با کیفیت است و می تواند کار را برای ما سخت کند اما از آن جایی که بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود بازیکنان این تیم نمی توانند همانند دیدار رفت عملکرد داشته باشند. ازبکستان چند سالی است که خیلی ایران را سخت کرده و باید مقابل این تیم هوشمندانه بازی کرد اما بعید می دانم که بتواند در تهران از تیم ملی نتیجه بگیرد.

تیم خبری علوم ورزشی

نویسنده‌ی ورزشی با تمرکز بر راهنمایی‌های تمرینی و بهبود عملکرد ورزشی. با به اشتراک گذاری تکنیک‌ها و استراتژی‌های موثر در ورزش، هدفمندی خود را در بهبود عملکرد ورزشی خوانندگان قرار می‌دهم. همراهی با من را بپذیرید و به جزئیات هیجان‌انگیز دنیای ورزش بپردازید.
دکمه بازگشت به بالا