لباس اوکراینی بر تن قاتل آمریکایی!

به گزارش خبرگزاری مجله زنده خبری، الکساندر مایروننکو، مدیر عامل گروه متین وست اوکراین، به نیوزویک گفت که سپرهای محافظ که هر کدام حدود ۲ میلیون دلار قیمت دارند، “در آزمایش موفقیت آمیز” بودند و این شرکت “به سمت تولید انبوه در حال حرکت است.”

لباس اوکراینی بر تن قاتل آمریکایی!

سپر یک صفحه کشویی است که در بالای M۲ Bradley قرار می‌گیرد؛ مایروننکو گفت که طراحی و ساخت این سپر پیچیده‌تر از مدل‌های قبلی بوده است، زیرا باید «بسته به موقعیت جنگی از بالا به کنار، جلو و عقب خودروی جنگی حرکت کند».

متین وست قبلاً برای تانک‌های اوکراینی صفحه نمایش ساخته بود؛ این شرکت در ماه می اعلام کرد که ۲۵ صفحه نمایش از جمله برای تانک آبرامز آمریکایی ساخته است و آن‌ها را رایگان در اختیار ارتش اوکراین قرار داده است.

اوکراین بیش از ۳۰۰ برادلی از ایالات متحده دریافت کرده و از آنها برای انتقال نیروها و هدف قرار دادن پناهگاه‌ها و پیاده‌نظام روسیه استفاده کرده است.

این خودروها برای اولین بار در دهه ۱۹۸۰ در ایالات متحده وارد خدمت شدند و علیرغم قدمت آنها در مقایسه با برخی تجهیزاتی که متحدانش به اوکراین داده بودند، برادلی‌ها به دلیل موفقیت‌های خود مورد تحسین قرار گرفتند.

این خودروها نسبت به برخی مدل‌های سنگین‌تر، قابل مانور و تعمیر هستند و همچنین قادر به حمله به پشت سر هستند. برادلی‌ها در حال تقابل با خودروهای زرهی روسیه، از جمله پیشرفته‌ترین تانک روسیه، T-۹۰M، دیده شده است.

دبیر مطبوعاتی پنتاگون، پت رایدر، برادلی را یک “تانک قاتل” توصیف کرده است. اما برادلی‌ها، مانند اکثر تجهیزات اوکراینی، هدف پهپادهای روسی هستند.

پهپادها در این جنگ بیش از هر درگیری دیگری در تاریخ مورد استفاده قرار گرفته‌اند و هر دو طرف از آنها برای بیرون بردن تجهیزات و سربازان و جمع‌آوری اطلاعات برای هدایت تسلیحات قدرتمندتر استفاده می‌کنند.

رواج پهپادها، جایی که گاهی ده‌ها پهپاد می‌توانند به دنبال یک هدف بروند، به این معنی است که تاکتیک‌ها و تجهیزات میدان نبرد دائماً باید سازگار شوند.

منبع: businessinsider

۲۲۷۲۲۷

دکمه بازگشت به بالا