اجتماعی

لزوم اجرای بسته خدمات رفاهی و اجتماعی پرستاران/اهمیت افزایش ظرفیت استخدام پرستاری

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری، اجرای صحیح بازتوزیع منابع طرح خدمات‌پرستاری را از درخواست‌های پرستاران از دولت آتی خواند و گفت: الگوی کارشناسانه جدیدی برای بازتوزیع منابع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری طراحی کرده‌ایم و این طرح را به دولت آتی پیشنهاد می‌دهیم.

احمد نجاتیان در گفت‌وگو با مجله زنده خبری، با بیان اینکه نظام سلامت کشور با مشکلاتی مواجه است، اظهار کرد: حرفه پرستاری، یک ظرفیت بزرگ برای حل مشکلات نظام سلامت محسوب می‌شود. نظام سلامت با مشکلات  متعددی مانند «هزینه‌های پرداختی فراوان مردم برای دریافت خدمات» و «میزان کیفیت خدمات درمانی ناشی از کمبود پرستار» مواجه است. لازم است نگاه رئیس‌جمهور و وزیر بهداشت دولت آتی به ظرفیت‌های حرفه و جامعه پرستاری باشد. حدود ۳۰۰هزار پرستار شاغل در نظام سلامت کشور، دانشکده پرستاری و بخش‌های مختلف می‌توانند به حل مشکلات نظام سلامت کمک‌ کنند. اگر برنامه‌ریزی صحیح و جامعی در حوزه نظام سلامت وجود داشته باشد، می‌توان در مسیر «حل مشکلات حوزه سلامت»، «سلامت محورشدن نظام سلامت و کنترل بیماری‌ها» و «ارائه خدمات با کیفیت» گام برداریم.

وی درباره دیگر خواسته‌های جامعه پرستاری از دولت آتی گفت: تقویت نقش پرستاران در عرصه سیاستگذاری از دیگر خواسته‌های پرستاران است؛ نقش پرستاران در جایگاه سیاستگذاری وزارت بهداشت تقویت شود. همچنین معضلاتی مانند کمبود پرستار، مهاجرت پرستاران و کمبود ظرفیت استخدام در کانون توجه دولت آتی قرار گیرد. پرستاران از دولت آتی می‌خواهند به معضلات کلان نظام سلامت مانند کمبود پرستار، مهاجرت پرستاران  و موارد دیگر توجه کند.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری با بیان اینکه بسته خدمات رفاهی و اجتماعی پرستاران در دولت سیزدهم با دستور رئیس‌جمهور شهید طراحی شد، اظهار کرد: بسته خدمات رفاهی و اجتماعی پرستاران در دولت سیزدهم طراحی شد؛ پرستاران از دولت آتی می‌خواهند پیگیری و اجرای این بسته را در دستور کار قرار دهد. 

نجاتیان درباره قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز اظهار کرد: دو معضل در ارتباط با اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری وجود دارد؛ نخست اینکه منابع کافی برای این طرح در نظر گرفته نشده، همچنین مدل بازتوزیع منابع طرح تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری مناسب نیست و پرستاران نسبت به اجرای آن ناراضی هستند. الگوی کارشناسانه جدیدی برای بازتوزیع منابع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری طراحی کرده‌ایم و این طرح را به دولت آتی پیشنهاد می‌دهیم. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا