درخواست دفاع مدنی غزه از سازمان ملل برای توقف کوچاندن فلسطینی‌ها

درخواست دفاع مدنی غزه از سازمان ملل برای توقف کوچاندن فلسطینی‌ها

دفاع مدنی غزه از سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری خواست برای توقف کوچاندن مردم غزه مداخله کند.

به گزارش مجله زنده خبری، سازمان دفاع مدنی غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رژیم اشغالگر مجددا ساکنان برخی مناطق و اردوگاه‌ها در نوار غزه را مجبور به کوچ اجباری کرده است. کاهش تعداد مناطقی که رژیم اشغالگر آن را «مناطق انسانی امن» نامیده است در شرق و مرکز خان یونس و دیرالبلح، المغازی و الزوایده بیش از ۴۵۰ هزار شهروند را با چالش‌های انسانی جدید مواجه می‌کند.

طبق گزارش سما، در این بیانیه آمده است: قوانین بین‌المللی بشردوستانه اخراج ساکنان با ترساندن، خشونت یا گرسنگی را ممنوع کرده است. توافق‌های ژنو جدا کردن خانواده‌ها و کوچاندن آن‌ها را ممنوع کرده است، این درحالی است که رژیم اشغالگر از هفتم اکتبر این اقدامات را علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه انجام داده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اشغالگران اسرائیلی هزاران نفر از شهروندان خان یونس و اردوگاه‌های آوارگان در استان مرکزی غزه را مجبور به آواره شدن مکرر کردند که منجر به تجمع و ازدحام آنها در شرایطی سخت شده است؛ شرایطی که جان آنها را تهدید و بحران انسانی را تشدید می‌کند و نشان‌دهنده تداوم نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم اشغالگر است. ما از سازمان ملل و دیوان بین‌المللی دادگستری درخواست می‌کنیم که برای توقف این سیاست رژیم اشغالگر که نقض قوانین بشردوستانه است، مداخله کنند و این رژیم را به احترام به حقوق بشر و قوانین بین‌المللی مجبور کنند.

امروز (شنبه) ارتش رژیم صهیونیستی با تداوم تجاوزات وحشیانه، به‌رغم هشدارهای مکرر سازمان ملل در مورد نبود مکان امن در نوار غزه، از دستور تخلیه جدید در مرکز نوار غزه خبر داد و از آوارگان فلسطینی خواست بار دیگر کوچ کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز با صدور بیانیه‌ای از ساکنان شهرک «الزوایده» واقع در مرکز نوار غزه خواست تا برخی مناطق را برای انجام عملیات نظامی تخلیه کنند. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی از فلسطینی‌های ساکن مناطق «المغازی، حارات صلاح الدین، الفاروق و الأمل» خواست فورا این محله‌ها را تخلیه کنند.

این دستور تخلیه‌های اجباری در حالی صادر شده است که منابع رسانه‌ای فلسطینی از حمله شبانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به ورودی شهر «الزوایده» در مرکز نوار غزه خبر دادند که در نتیجه آن دست‌کم ۱۶ فلسطینی شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی از آغاز جنگ تاکنون بارها دستور تخلیه مناطق مختلف را داده و بعد از دستورات تخلیه، این مناطق را هدف بمباران‌های شدید قرار داده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا