چرا هنوز انتقام‌ نگرفتیم؟ – مجله زنده خبری

چرا هنوز انتقام‌ نگرفتیم؟ - ایسنا

 به تازگی و با گذشتِ تقریبا دو هفته از اقدام ترویستی اخیر رژیم اشغالگر قدس در ترور اسماعیل هنیه رئیس سیاسی اسبق جنبش حماس در تهران، برخی به طور خاص این سوال را مطرح می کنند که چرا ایران هنوز عملیات انتقام جویانه خود را علیه صهیونیست ها اجرایی و عملیاتی نکرده است؟ 

به گزارش مجله زنده خبری، الف نوشت:انتقام جویی که مقام های ارشد کشورمان تنها اندکی پس از انتشار خبر ترور شهید هنیه بر آن تاکید داشتند و در شرایط فعلی نیز مقام های ارشد سیاسی و نظامی ایرانی بر سخت تر و پرهزینه بودنِ آن در قیاس با عملیات وعده صادق برای صهیونیست‌ها تاکید دارند. به نظر می رسد در این رابطه توجه به 3 نکته ضروری است. 

اول اینکه رژیم صهیونیستی تنها یک روز پس از برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهور کشورمان اقدام به ترور شهید هنیه در تهران کرد. در این راستا، یکی از اهداف و دستورکارهای اصلی صهیونیست ها از انجام این اقدام این بوده است که دولت جدید کشورمان را در همین آغاز کار با یک بحران جدی سیاسی و امنیتی رو به رو کنند. از این رو، ایران با شکیبایی، در مسیر و روندی حرکت می کند که زمینِ تعریف شده از سوی صهیونیست ها نباشد و منافع آن ها را تامین نکند. 

دوم اینکه یکی از نکاتی که بسیاری از تحلیلگران و صاحب نظران مسائل راهبردی بر آن تاکید دارند این است که ایران برخلاف رژیم صهیونیستی، از یک راهبرد مشخص در نبرد با دشمنان خود برخوردار است. این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس صرفا با تروریسم و وحشت آفرینی و انجام اقدامات موقت سعی در تضمین بقای خود دارد. در این رابطه حتی برخی تحلیلگران صهیونیست، جنس سیاست ایران در برخورد با دشمنان خود نظیر رژیم اشغالگر قدس و دولت آمریکا را شبیه به هنر و صبوری قابل توجه مردم ایران در هنر فرش بافی ارزیابی کرده اند. 

از این رو، ایران در قالب انتقام جویی که به گفته مقام های ارشد سیاسی و نظامی کشورمان، قطعا، و شدیدتر از عملیات وعده صادق اجرایی خواهد شد، بر فرسوده ساختن افکار عمومی و دستگاه های نظامی و امنیتی صهیونیست‌ها و همچنین دیگر قدرت های غربی نظیر دولت آمریکا که بر شدت حضور نظامی خود در منطقه افزوده اند نیز حساب کرده است. موضوعی که همانطور که پیشتر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت، بخشی از انتقام جویی ایران و محور مقاومت از رژیم صهیونیستی است. 

و در نهایت سوم اینکه ایران با تعریف یک انتقام جویی دقیق و حساب شده از صهیونیست ها، عملا این بهانه را از صهیونیست ها که حمله احتمالی ایران موجب از بین رفتن فضای توافق در مذاکرات آتش بس جنگ غزه شده را گرفته است. 

در عین حال، انتقام جویی ایران به مثابه یک شمشیر بالای سر صهیونیست ها است و این پیام را به آن ها می‌رساند که عدم حصول توافق در قالب مذاکرات آتش بس جنگ غزه و متوقف نشدن کارزار قتل و نسل کشی آن ها در نوار غزه می تواند می تواند تبعات وحشتناکی را برایشان به همراه داشته باشد. مسائلی که همه و همه این نکته را می رسانند که ایران عملا انتقامی چندلایه و سخت و هدفمند را از رژیم صهیونیستی در برنامه دارد. 

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا