شمارش معکوس برای درخشش نخبگان ایرانی در لیون فرانسه

شمارش معکوس برای درخشش نخبگان ایرانی در لیون فرانسه

یک روز مانده تا افتتاحیه‌ چهل و هفتمین مسابقات جهانی Worldskills ۲۰۲۴ و شمارش معکوس برای درخشش نخبگان ایرانی در مهم‌ترین آوردگاه مهارتی دنیا تا ساعتی دیگر آغاز خواهد شد.

به گزارش مجله زنده خبری، روز سه‌شنبه ۲۰ شهریور ماه ۱۴۰۳، افتتاحیه‌ چهل‌وهفتمین مسابقات جهانی مهارت برگزار می‌شود و مسابقات به طور رسمی از روز چهارشنبه به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت.

ایران در مسابقات worldskills-lyon ۲۰۲۴ با ۱۸ نخبه مهارتی در ۱۵ رشته‌ حضور دارد. نمایندگان ایران پس از پشت سرگذاشتن مسابقات داخلی برای این دوره از مسابقات انتخاب شده‌اند. کوچکترین نماینده‌ ایران ۱۶ سال دارد که در رشته‌ وب و توسعه‌ شبکه‌های موبایل به این مسابقات راه یافته است.

امسال چهل و هفتمین دوره مسابقات جهانی مهارت در شهر لیون فرانسه برگزار می‌شود. ۱۳۸۳ شرکت‌کننده‌ جوان از حدود ۶۰ کشور برای نمایش توانایی خود به این مسابقات می‌آیند. شرکت‌کنندگان در بیش از ۶۰ رشته مهارتی به رقابت می‌پردازند و میلیون‌ها نفر نتایج این مسابقات را دنبال می‌کنند.

طبق برنامه‌ی مسابقات، روز چهارشنبه ۲۱ شهریور ماه اولین روز مسابقات است و تا شنبه ۲۴ شهریور ادامه می‌یابد. به گفته کارشناسان همراه در این مسابقات، همه‌ ۱۸ نفر کاروان ایران در تمام روزهای برگزاری مسابقات حضور دارند و طبق تقویم مسابقات، مقابل حریف‌ها خواهند رفت.

به گزارش مجله زنده خبری، تمام مسابقات جهانی در این استاندارد، شاخص‌های سخت‌گیرانه‌ای برای کارشناسان همراه شرکت کننده‌ها دارند.بر همین اساس کارگاه‌های آموزشی مانند قوانین کلی مسابقات به کارشناس‌ها آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا