برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در آبان ماه/انتقاد از افزایش عجیب هزینه غرفه ها


مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف از برگزاری سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف با حضور ۷۰۰ تولیدکننده در آبان ماه امسال خبر داد و نسبت به افزایش ۶۰۰ درصدی هزینه غرفه ها و عدم بازاریابی و تبلیغات داخلی انتقاد کرد.

برگزاری نمایشگاه بین المللی فرش دستباف در آبان ماه/انتقاد از افزایش عجیب هزینه غرفه ها

عبدالله بهرامی در گفت وگو با مجله زنده خبری،اظهار کرد: امسال برگزاری نمایشگاه فرش به آبان ماه موکول شده است. نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان از نظر وسعت و تعداد غرفه و تعداد فرش‌هایی است که آنجا عرضه و به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: امسال سی و یکمین دوره نمایشگاه با حضور ۷۰۰ تولید کننده برگزار می شود و ۷۰۰ غرفه برای عرضه هزاران تخته فرش اختصاص داده شده است اما متاسفانه برای آن بازاریابی و تبلیغات نمی شود.
مدیر عامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف تصریح کرد:در تمام دنیا این نمایشگاه تک است ولی برای چنین نمایشگاه بزرگی به دلیل مصوبه تعهد ارزی نمی توانیم تاجر بیاوریم و به خاطر مسایل مالی با مشکل مواجه هستیم.
بهرامی گفت: حتی برای بازار داخلی هم از سوی مسئولان تبلیغاتی صورت نگرفته و بازاریابی بخش داخلی نادیده گرفته شده است.
وی درعین حال از افزایش ۶۰۰ برابری هزینه اجاره غرفه ها در نمایشگاه امسال انتقاد کرد و گفت:امسال هزینه غرفه‌ها به شدت بالا رفته به نحوی که اگر سال ۱۴۰۰ متری ۲۰۰ هزار تومان بود، امسال متری یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شده و غرفه دار نسبت به سال ۱۴۰۱ با افزایش بسیار زیاد و عجیبی روبه رو شده است.
به گفته مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های فرش دستباف تعداد ایام برگزاری نمایشگاه نیز از ۷ روز به ۴ روز و ساعات بازدید از ۸ ساعت به ۶ ساعت رسیده است در حالی که کمترین انتظار این است که برای برگزاری چنین نمایشگاه وسیعی حمایت از تولید داخلی، بازاریابی، برنامه ریزی و سیاست اجرایی مناسب دیده شود.
انتهای پیام
 

دکمه بازگشت به بالا