سرانه آموزشی ۵ منطقه شهر تهران پایین‌تر از میانگین کشوری/ لزوم ساخت ۱۸۱ مدرسه در این مناطق

سرانه آموزشی ۵ منطقه شهر تهران پایین‌تر از میانگین کشوری/ لزوم ساخت ۱۸۱ مدرسه در این مناطق

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه ۵ منطقه تهران از لحاظ سرانه فضای آموزشی پایین‌تر از میانگین کشوری قرار دارند گفت: ۱۸۱ مدرسه با حدود ۲۷۰۰ کلاس درس برای این ۵ منطقه باید ساخته شود.

عباس زارع در گفت‌وگو با مجله زنده خبری، درباره فرصت ۱۰ روزه رئیس‌جمهور که به وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس داد تا با هماهنگی شهردار تهران در ۵ منطقه از کلانشهر تهران با سرانه آموزشی پایین‌تر از حد استاندارد برنامه‌ای قابل اجرا و عملیاتی برای ساماندهی این مناطق ارائه کنند گفت: بر اساس جلسه‌ای که روز دوشنبه این هفته با موضوع نهضت مدرسه سازی برگزار شد، مقرر گردید به پنج منطقه شهر تهران شامل مناطق ۹، ۱۵، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ که به لحاظ سرانه فضاهای آموزشی از میانگین کشوری پایین‌تر هستند، توجه ویژه‌ای شود.

وی با بیان اینکه این مناطق نیازمند ساخت ۱۸۱ مدرسه با حدود ۲۷۰۰ کلاس درس هستند افزود:  با ساخت این تعداد مدرسه و کلاس درس، میانگین سرانه فضاهای آموزشی این ۵ منطقه به میانگین کشوری خواهد رسید.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران با بیان اینکه بعد از جلسه مقرر شد برنامه ریزی و بررسی دقیق‌تری برای این ۵ منطقه در ۱۰ روز آینده انجام شود ادامه داد: گزارش و برنامه جامع به رییس جمهور ارائه خواهد شد.

زارع با بیان اینکه روز دوشنبه این هفته نیز با حضور مسئولان تمام جوانب کار به صورت دقیق و وضعیت فضاها و زمین‌های مورد نیاز بررسی شد گفت: در نهایت در جلسه‌ای که روز پنجشنبه با شهردار تهران برگزار خواهد شد، در خصوص تامین زمین مناسب برای ساخت این مدارس بحث خواهد شد؛ یعنی در وهله اول باید پیش‌بینی زمین مناسب برای ساخت مدرسه در این ۵ منطقه انجام شود که شهرداری تهران قول مساعد و همکاری لازم را داده تا در مراحل بعدی سایر برنامه‌ها ارائه و کار احداث مدارس در این ۵ منطقه با بیشترین نیازمندی انجام شود.

وی با بیان اینکه نوسازی مدارس استان تهران پای کار مدرسه‌سازی است و با تلاش و کار جهادی به دنبال این است که وضعیت فضای آموزشی تهران را بهبود ببخشد، اظهار کرد: بررسی‌ها به صورت علمی و بر اساس مکان یابی نقطه‌ای و محله‌ای انجام می‌شود تا دقیقاً مشخص شود کدام محله و نقطه کمبود مدرسه دارد و نیاز به احداث مدرسه است و با تامین زمین به ساخت مدرسه بپردازد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا