گودزیلای ژاپنی آماده ورود به خیابان های تهران !/ عکس
امیرمسعود عابدین: نیسان Z از نظر طراحی، تغییرات نسبتا زیادی را نسبت به نسل قبل تجربه کرد و به نسلهای اولیه خود، بیشتر نزدیک شد.در این نسخه شاهد به کار بردن ادوات اسپرت و نشان نیسمو در سراسر بدنه هستیم.
بزرگترین تغییر در نمای جلو رخ میدهد، با استفاده از طرحی که نیسان به اختصار Grand-Nose یا G-Nose نامیده است.بیش از یک طراحی مجدد برای حذف جلوپنجره مستطیل شکل، در واقع به روش مشابه Fairlady ۲۴۰ZG قدیمی، فضای جلویی گسترش مییابد.در نتیجه، نیسان Z نیسمو تقریباً یک اینچ بلندتر از مدل استاندارد است.
لیپ قرمز رنگی در جلو دیده میشود که در سراسر خودرو هم امتداد یافته است.نیسان میگوید برای پوشاندن دهانه جلوپنجره، از نازکترین توری استفاده شده است.در گوشههای سپر، از کانارد یا لبه L مانندی استفاده شده که هم سبک و هم کاربردی هستند و در حین ترکیب شدن با رکابهای جانبی نیسمو، نیروی رو به پایین را اضافه میکنند.
در عقب، نیسان Z نیسمو دارای یک اسپویلر سه تکه است که هم پهنتر و هم بلندتر است.دیفیوزر خودرو از طراحی جذابتری بهرهمند بوده و دو اگزوز اسپرت، به زیبایی این قسمت افزوده است.
بیشتر بخوانید:
ادوات اسپرت و تریم قرمز و مشکی در کابین خودرو حضور دارند.صندلیهای Recaro به نگه داشتن راننده و سرنشین کمک میکنند.زمانی که در پیست نیستید، انیمیشنهای مخصوص Nismo برای نمایشگر دیجیتال در کنار انبوهی از تزئینات قرمز رنگ که کاملاً روحیه اسپرتی به داخل میدهند، نمایش داده میشود.
برای کمک به مدیریت ارتقاهای انجام شده، نیسان یک حالت رانندگی + Sport جدید را اضافه میکند که به رانندگان کمک میکند تا از زمان صرف شده در پیست، نهایت استفاده را ببرند.
ارتقاء سیستم تعلیق و ترمز مطمئناً تفاوت ایجاد میکند.نیسان، دمپرهای تنظیمشده و فنرهای سفتتری را در این خودرو جای داده است.شاسی نیسان Z، برای کنترل بهتر سختیهای مسیر مسابقه سفتتر شده است.نیسان میگوید که این بهروزرسانیها Z Nismo را ۲.۵ درصد سفتتر میکند، اما فرمان تیزتر و حساستر میشود.
منبع تامین انرژی همچنان یک پیشرانه ۳ لیتری توئینتوربو V۶ است، اما مهندسان نیسان از روش آزمایش شده و واقعی برای تقویت بیشتر و بهینه سازی سیستم خنککننده استفاده کردند.با تقویت اعمال شده، خروجی به ۴۲۰ اسببخار قدرت (افزایش ۲۰ اسببخار) و ۵۲۰ نیوتونمتر گشتاور (۳۴ نیوتونمتر گشتاور) افزایش مییابد.
این نیرو توسط یک گیربکس اتوماتیک ۹ سرعته با تنظیم مخصوص Nismo به چرخهای عقب منتقل میشود.چرخ های ۱۹ اینچی سبک وزن Rays مخصوص به نام Dunlop SP Sport Sport، این خودرو را به حرکت درمیآورند.این لاستیکها مشابه لاستیکهای استفاده شده در GT-R هستند.
قیمت نیسان Z Nismo ۲۰۲۴ نزدیک به تاریخ فروش آن که در حال حاضر برای پاییز در نظر گرفته شده است، اعلام خواهد شد.
جهت مشاهده لیست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه لیست قیمت روز خودرو در مجله زنده خبری مراجعه کنید.
۵۸۵۸