در گزینش معلمان توانایی تربیتی در کنار صلاحیت آموزشی ملاک است

در گزینش معلمان توانایی تربیتی در کنار صلاحیت آموزشی ملاک است

مجله زنده خبری/فارس مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش‌وپرورش تأکید کرد: در فرآیند گزینش معلمان، صرفاً به توانایی آموزشی داوطلبان بسنده نمی‌شود، بلکه صلاحیت و توانایی انجام کار تربیتی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

رضا روستایی امروز، ۲۲ اردیبهشت در نشست تخصصی مدیران و کارشناسان مسئول مصاحبه قطب دوم گزینش کشور در شیراز، با حضور نمایندگانی از استان‌های اصفهان، مرکزی، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد و فارس، اظهار کرد: برگزاری این جلسات با هدف هم‌گرایی و نزدیکی دیدگاه‌ها در فرآیند گزینش انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: جلسات قطبی در پنج قطب کشوری برگزار می‌شود و زمینه‌ساز ارتقای کیفیت عملکرد گزینش‌گران در سطح کشور است.

روستایی با اشاره به استخدام‌های پیش‌رو در وزارت آموزش‌وپرورش گفت: قطعاً در ماه‌های آینده، حجم فعالیت گزینش‌گران افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: گزینش‌گران باید در فضای گفت‌وگو و تعامل با معلمان و عموم جامعه فعال باشند تا مردم با اهداف و ضرورت‌های فرآیند گزینش آشنا شوند.

مدیرکل دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش وزارت آموزش‌وپرورش از تدوین قانون جدید گزینش خبر داد و اظهار کرد: در این قانون به ویژگی‌های مورد نیاز برای یک معلم شایسته پرداخته شده و داوطلبان خواهند دانست که برای ورود به حرفه‌ معلمی باید چه شرایطی داشته باشند.

وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که افرادی وارد آموزش‌وپرورش شوند که شایسته‌ جایگاه معلمی باشند، تأکید کرد: در گزینش افراد تلاش می‌شود فقط قوانین و ضوابط رسمی مدنظر قرار گیرد و سلیقه‌های شخصی گزینش‌گران در تصمیم‌گیری‌ها دخالت نداشته باشد.

روستایی تصریح کرد: معلمی که صرفاً توانایی آموزشی دارد، برای نظام تعلیم و تربیت کافی نیست؛ ما به معلمانی نیاز داریم که در کنار آموزش، صلاحیت تربیت دانش‌آموزان را نیز داشته باشند.

در ادامه این نشست، مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس نیز ضمن تأکید بر اهمیت جایگاه گزینش، اظهار کرد: مرحله گزینش یکی از حساس‌ترین بخش‌های فرآیند استخدام است و مسئولیت گزینش‌گران، مسئولیتی بسیار مهم و خطیر محسوب می‌شود.

محسن کلاری افزود: تقوا، تعهد و دقت‌نظر از شاخصه‌های ضروری در رفتار گزینش‌گران است و این ویژگی‌ها باید همواره مدنظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت تکریم داوطلبان ورود به آموزش‌وپرورش گفت: حتی اگر نتیجه‌ بررسی یک فرد منفی باشد، نباید شخصیت و شأن انسانی او نادیده گرفته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا