مسافران پروازهای خارجی بخوانند – مجله زنده خبری

مسافران پروازهای خارجی بخوانند - ایسنا

هر کشوری قوانینی برای ورود و خروج کالا دارد و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. صادرات برخی از کالاها از ایران یا به طور کلی ممنوع است یا فقط تا حدی قابل صادرات است. گاهی اوقات افرادی که به دلیل بی اطلاعی از این قوانین قصد سفر به خارج از کشور را دارند در فرودگاه و هنگام خروج دچار مشکل می شوند. در زیر به جزئیات کالاهایی که خروج مسافر مطلقاً یا جزئی ممنوع است، خواهیم پرداخت.

به گزارش مجله زنده خبری، اقتصادآنلاین نیز می نویسد: برخی از کالاهایی که نمی توان از کشور صادر کرد، ممکن است مورد استفاده یا همراهی رایج نباشد، اما به هر حال نباید این موارد را برای روز در نظر داشت:

1 تا 125 گرم خاویار با مجوز ماهیگیری برای هر مسافر مجاز است

2. ترک فرش دستباف تا متراژ 20 متر مربع مجاز است. اما در عراق، عربستان و سوریه خرید فرش دستباف در هر اندازه ای ممنوع است.

3. برداشت ارز، اسناد بانکی و اوراق بهادار بی نام برای هر مسافر تا سقف 5000 یورو یا معادل آن به ارزهای دیگر مجاز است که مازاد آن باید توسط گمرک اظهار شود و تشریفات مربوطه طبق مجوز بانکی باشد. .

4. خروج جواهرات شخصی همراه مسافر اعم از طلا، نقره و پلاتین حداکثر تا سقف 150 گرم مجاز است. خروج از کشور با سکه طلا ممنوع است.

5. صادرات کالای ایرانی به هر میزان مجاز است مشروط بر اینکه برای مقاصد تجاری نباشد ولی به فروش نرسد.

6. بیرون بردن ظروف و مصنوعات نقره به غیر از جواهرات حداکثر تا 3 کیلوگرم از مسافر مجاز است. مشروط بر اینکه این ظروف جزو آثار تاریخی و فرهنگی محسوب نشوند.

7. خروج ابزار یا تجهیزات حرفه ای همراه مسافر به قصد استرداد کالا منوط به اظهار و تایید قبلی گمرک می باشد.

8. برای هر مسافر تا 100 گرم زعفران مجاز است.

9. ممنوعیت مشروبات الکلی، قمار، سلاح گرم، مواد محترقه و منفجره، مواد مخدر، نشریات، عکس، فیلم، عکس و هر گونه کالایی که با ارزش های دینی و ملی کشور مغایرت داشته باشد، هر گونه نوشته مغایر با مذهب رسمی کشور. یا ناقض نظم و عفت عمومی و شئون ملی باشد، اشیای عتیقه و کلیه کالاهایی که جنبه میراث فرهنگی دارند و سایر کالاهایی که قانوناً ممنوع هستند عموماً ممنوع است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا