بین المللی

کنعانی: در مبارزه با مواد مخدر عزم راسخ داریم/ تسلیت به دولت و ملت نیجر

کنعانی: در مبارزه با مواد مخدر عزم راسخ داریم  تسلیت به دولت و ملت نیجر

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در مبارزه با مواد مخدر عزم راسخ داریم، گفت: به دولت و ملت نیجر به دلیل حمله تروریستی دیروز سه‌شنبه در منطقه تیلابری نیجر که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از نظامیان و غیرنظامیان شد تسلیت می‌گوییم.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی ضمن ابراز تأسف عمیق از حمله تروریستی دیروز سه‌شنبه در منطقه تیلابری نیجر که منجر به کشته و زخمی شدن جمعی از نظامیان و غیرنظامیان منجر شد، به دولت و ملت مسلمان نیجر به ویژه خانواده‌های قربانیان این حادثه دردناک تسلیت گفت و با آنان ابراز همدردی کرد.

کنعانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تروریسم را تهدیدی جدی برای جامعه بشری و امنیت بین‌الملل قلمداد کرده و بر لزوم همکاری و تلاش همه جانبه جامعه جهانی برای مقابله با این تهدید مشترک تاکید می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: در روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، به عنوان پرچمدار مبارزه جهانی علیه سوداگران مرگ و مواد مخدر، بار دیگر بر عزم راسخ خود در مقابله با این تهدید جهانی تأکید می‌کند. همکاری نزدیک ما با همکاری نزدیک ما با UNODC، تقدیم هزاران شهید و صرف هزینه‌های مادی و معنوی بسیار و حجم کشفیات مواد مخدر در این منطقه جغرافیایی پرمخاطره، حکایت از اراده قوی برای مقابله با این تهدید جهانی دارد.

وی افزود: در شرایطی که همکاری سازمان‌های بین‌المللی با ایران در این مبارزه مدام، بسیار حداقلی بوده و تحریم‌های ظالمانه و اقدامات قهری یکجانبه نیز خود مانعی در مبارزه با این پدیده شوم است، برای ساختن فردایی بهتر و امن‌تر برای همه انسان‌ها دست از مبارزه بر نخواهیم داشت.

دکمه بازگشت به بالا