اجتماعی

تأثیر درمان بر روی بیماران کهیر

در یک مطالعه ، محققان به بررسی تأثیر هیجان درمانی بر درد و سلامت روان در بیماران مبتلا به کهیر پرداختند.

به گزارش مجله زنده خبری کهیر ایدیوپاتیک مزمن یک بیماری مکرر است که حداقل به مدت شش هفته با خارش مثانه همراه است. علت یا علت این بیماری در این بیماران مشخص نیست. درمان های مرتبط با کهیر با یک تجربه ناخوشایند حسی و روانی همراه است که منجر به احساسات منفی می شود. محققان در مطالعه “اثربخشی درمانی مبتنی بر احساسات در تسکین درد و ابعاد سلامت روان در بیماران اورتاریا” این موضوع را مورد بررسی قرار داده اند.

مطالعه‌ای که توسط زهرا بحرینی ، دانشجوی کارشناسی ارشد روانشناسی در دانشگاه آزاد اسلامی ، واحد زاهدان و غلامرضا ساناگوئی محرر انجام شده است ، در گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان ، اظهار داشت: ادراری در بیماری یک بیمار تأثیر دارد از آنجا که مطالعات اندکی در مورد اثربخشی روشهای درمانی روانشناختی برای پذیرش درد و ابعاد سلامت روان بیماران مبتلا به ادراری انجام شده است ، هدف از این مطالعه بررسی تأثیر هیجان درمانی در پذیرش درد و سلامت روان در بیماران کهیر بود. . “

با توجه به ادعاهای موجود در این مقاله ، روش تحقیق نیمه تجربی و پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری این مطالعه شامل کلیه بیماران مبتلا به بیماری کهیر در نیمه دوم سال 2017 بود که در بیمارستان امام خمینی تهران به این پرونده مراجعه و مطرح کردند.

نویسندگان این مقاله می گویند: “ابتدا لیستی از مبتلایان به ادرار از بخش پذیرش بیمارستان و پرونده های بیمار دریافت می شد و سپس 60 نفر به طور تصادفی از بین افراد با معیارهای ورود و خروج انتخاب شدند و 30 نفر به طور تصادفی در گروه آزمایش قرار گرفتند. سی نفر در گروه کنترل بودند.”

محققان از مردم خواستند كه پرسشنامه CPAQ و سلامت عمومی را پر كنند. تمرینات با تمرکز هیجان هر هفته در هشت جلسه 90 دقیقه ای برای گروه آزمایش برگزار می شد.

این مطالعه نشان داد: “پس از آموزش درمانی با تمرکز بر احساسات ، میانگین (انحراف معیار) علائم جسمی ، اضطراب ، افسردگی و فعالیت های اجتماعی کاهش یافته است.” به طور کلی ، میانگین (انحراف معیار) مشکلات روانشناختی در گروه آزمایش (6.6) 47.4 در آزمایش مقدماتی (5.3) بعد از آزمایش 40.5 و میانگین (انحراف استاندارد) بدون درد در گروه آزمایش از (4). 1.1 آزمون مقدماتی 30.1 در آزمون پس آزمون (3.5) به 5/27 کاهش یافته است ، اما میانگین (انحراف استاندارد) هر دو متغیر در گروه کنترل قبل و بعد از آزمون اختلاف آماری معنی داری نشان نداد.

در بخش آخر این مجله آمده است: “این مطالعه نشان داد كه آموزش گروهی در هیجان درمانی منجر به افزایش پذیرش درد و بهبود سلامت روان در بیماران كهیر شد.”

این مطالعه در شماره دوم شماره هفتم مجله سلامت اجتماعی منتشر شده است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا