بین المللی

تلاش های ایران برای برقراری صلح به منطقه و مبارزه با تروریسم به زبان ظریف

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مجله زنده خبری ، محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه ایران که امروز (دوشنبه) یک هیئت سیاسی در دمشق را رهبری می کرد ، در توئیت تصاویر خود را از دیدارهای خود با مقامات سوری برای توضیح تلاش های ایران منتشر کرد. وی از حمایت متحدین ایالات متحده صحبت کرد ، اما گفت که حفظ برخی از استقلال جوابی نیست. “تلاش های ما برای ایجاد صلح به منطقه و مبارزه با تروریسم مطابق با اقدامات رئیس جمهور بشار اسد و همتای سوری وی” ولید معلم “است.” من با آستانه (ایران ، روسیه و ترکیه) آشنا شدم.

وی نوشت: “در مورد افغانستان ، نماینده ویژه در روزهای اخیر با همه طرفین در کابل دیدار داشته است. در پرونده یمن ، نماینده ویژه ما با سازمان ملل و یمن همکاری می کند تا به رنج این کشور پایان دهد.”

وزیر امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) با بشار اسد رئیس جمهور سوریه و ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

ظریف در این سفر توسط علی اصغر خواجی ، وزیر امور خارجه امور سیاسی ویژه ، و حمیدرضا دهقانی پوده ، دستیار وزیر خاورمیانه و شمال آفریقا و دستیار مدیر کل خاورمیانه و شمال آفریقا دنبال شد.

از طرف دیگر ، فرستاده ویژه وزیر امور خارجه افغانستان ، محمد ابراهیم طاهریان ، دیروز و امروز در کابل با مقامات افغان درباره اختلافات سیاسی فعلی این کشور و صلح و ثبات در افغانستان صحبت کرد.

روز چهارشنبه ، 10 آوریل 2016 ، معاون ارشد ایران ، علی اصغر خواجی ، وزیر امور خارجه ، از طریق تلفن با سرگئی ورسینیینی معاون وزیر امور خارجه روسیه در مورد اوضاع منطقه از جمله آخرین تحولات سوریه و یمن صحبت کرد.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا