اقتصادی

سمعی و بصری برای دیدار با مردم ما / شبکه تلفن همراه تهران به حداکثر ظرفیت خود می رسد



وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شبکه موبایل در تهران به حداکثر ظرفیت خود رسیده است ، گفت: تنها راه افزایش ظرفیت پهنای باند اضافه کردن فرکانس موجود برای صدا و سیماست.

محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران (مجله زنده خبری) اظهار داشت: شبکه تلفن همراه در تهران به حداکثر ظرفیت اسمی رسیده است. تنها راه برای افزایش پهنای باند اضافه کردن فرکانس موجود برای سمعی و بصری است.

وی ادامه داد: فرکانس های فعلی شبکه تلفن همراه در باندهای بالا و فرکانس ها در تفسیر صدا پهنای باند کم است. در فرکانس های پایین تر ، دکل های کمتری باید ساخته شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: اگر فرکانس خالی و استفاده نکردن از صدا از طریق هوا کمتر باشد ، دولت پول کمتری برای خرید تجهیزات خرج می کند و مردم به دلیل آلودگی های مکرر به سلامتی خود علاقه مند نخواهند شد.

توجه داشته باشید به آفت جهرمی: سه سال پیش تلاش کردیم فرکانس ها را بازیابی کنیم. ما هم در دولت و هم در پارلمان گفتیم كه در گروهی دیگر نیازهای آینده صدای رسانه را برآورده خواهیم كرد. ما همچنین نیمی از درآمد تخصیص فرکانس را به اپراتورها برای توسعه شبکه های دیجیتال می دهیم ، اما آنها همراه نیستند.

وی گفت: ارتقا مکرر شبکه امکان پذیر نیست. امیدوارم مدیران صدا و سیما برای رفع نیازهای مردم ما را همراهی کنند.

انتهای پیام


این نوشته از سایت بر پایه سیستم خبررسانی آنلاین، اقدام به انتشار محتوا می نماید، فلذا مسوولیت این مقاله بر عهده پایگاه های اصلی بوده و وب سایت مجله زنده خبری هیچ مسوولیتی در قبال این نوشته از سایت ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا