اقتصادی

تقدیر روحانی از کادر پزشکی و تولیدگران/تأیید مصوبات ستاد زن و خانواده درباره شاخص‌های خانواده

در جلسه کابینه ریاست جمهوری روز یکشنبه شب به ریاست رئیس جمهور ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در مورد تعداد مرگ و میرهای ناشی از ویروس کروناویروس و توانایی کشور در تولید دستگاههای پزشکی صحبت کرد.

به گزارش مجله زنده خبری ، حسن روحانی از تلاشهای کادر پزشکی و تولید کنندگان این کشور قدردانی کرد و از مردم خواست که مانند گذشته رعایت دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد کاهش بیشتر عروق بیماری کرونا و مرگ و میر در کشور باشیم.

رئیس جمهور همچنین از آمادگی کشور برای صادرات تجهیزات و تجهیزات تاج استقبال کرده و دستورات لازم را در این رابطه صادر کرده است.

اتخاذ تصمیمات توسط ستادهای زنان و خانواده در مورد محورها و مؤلفه های ویژگی های خانواده

علاوه بر این ، دولت ستادی را برای املاک زنان و خانواده در ده بخش و 45 بخش تصویب کرد.

براساس این مصوبه ، دبیرخانه ستاد ملی زنان و خانواده تشکیل کارگروهی متشکل از آژانس ها در سیاست های کلی خانواده مدیر ارشد و برنامه ششم توسعه پنجم را برای تعیین شاخص های خاص بر اساس عناصر فوق تشکیل داده است. آن را تأیید و گزارش خواهد کرد ، و همراه با آمار ایران ، یک کارت شناسایی نشانگر نیز تهیه و گزارش می کند.

طبق آیین نامه مذکور و قانون مذکور ، دستگاههای اجرایی موظفند وجوه لازم را در قالب بودجه سالانه خود اختصاص دهند.

تصویب اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش و مرمت و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی

مطابق تعهد قانونی مقرر در قانون حمایت از هنرمندان ، صنعتگران و فعالان صنایع دستی و به منظور تسریع در ساماندهی فعالیت های هنرمندان ، صنعتگران و فعالان صنایع دستی ، اساسنامه صندوق توسعه صنایع دستی و فرش ماشینی تصویب شد.

صندوق توسعه صنایع دستی و فرش از صنایع دستی ، پشتیبانی و توسعه و ترویج صنایع دستی و تشویق هنرمندان ، جانبازان و فعالان در زمینه صنایع دستی و فرش دستباف استفاده کرده و مجوز استفاده و بهره برداری از کلیه آثار تاریخی مرمت شده تاریخی و فرهنگی را صادر می کند. توانبخشی و بهره برداری از صنایع دستی و اماکن تاریخی و فرهنگی صندوق دارای شخصیت حقوقی مستقلی است و به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی وابسته به وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مطابق با این اساسنامه و قوانین و مقررات مربوط فعالیت خواهد کرد.

دریافت کلیه خدمات و جلب مشارکت از بانکهای مجاز داخلی و خارجی و مؤسسات مالی و اعتباری ، مشارکت مالی با اشخاص حقیقی و حقوقی جهت احیای و سرمایه گذاری صنایع دستی ، فرش دستباف و تجارت و نوسازی ساختمانهای تاریخی و فرهنگی. وظایف و دستورالعمل صندوق شامل استفاده از ظرفیت سازمانهای غیردولتی از جمله برون سپاری برای انجام وظایف صندوق و همچنین همکاری با موسسات تخصصی داخلی و خارجی در رابطه با فعالیت های صندوق و استفاده متقابل از تجربه آنها و منابع مالی و فنی است.

این صندوق از یک هیئت مدیره ، یک هیئت مدیره و یک حسابرس (حسابرس) تشکیل شده است. هیئت امنای بالاترین نهاد تصمیم گیری و تصمیم گیری صندوق است و اعضای آن تحت میراث ، صنایع دستی و گردشگری (رئیس هیئت مدیره) ، وزیر صنعت ، معدن و تجارت هستند. وزیر راه و شهرسازی ، وزیر اقتصاد و دارایی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور است.

اصلاح مقررات اجرایی مجوز برای اطمینان از پوشش تعهدات قراردادی شرکتهای دولتی ایران

برای جلوگیری از جذب سرمایه گذاران خارجی در ساخت و ساز ، مالکیت و بهره برداری ، دولت تصمیم گرفت قوانین ضمانت اجرایی را برای اطمینان از پرداخت تعهدات قراردادی توسط شرکتهای دولتی ایران تغییر دهد.

براساس این اصلاح ، وزارت اقتصاد و دارایی اختیار دارد كه تضمین كند پرداخت تعهدات قراردادی به شركتهای دولتی ایران و بودجه مورد نیاز برای تأمین اعتبار سرمایه گذاری و اجرای پروژه های زیربنایی در كشور است. به طور خاص ، ساخت و ساز قرارداد ، مالکیت و عملیات را انجام دهید.

ورود موقت خودروهای سواری مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی

شورای وزیران برای تسهیل روند واردات خودروهای سواری توسط سرمایه گذاران خارجی ، مقررات اجرایی قانون گمرک را اصلاح کرد و این امر موجب تشویق جذب سرمایه گذاری خارجی ، افزایش اشتغال و افزایش صادرات در چارچوب قوانین و مقررات موجود می شود.

تعرفه خدمات آب و هوا و هوا را افزایش می دهد

بیش از سه سال پس از آنكه شورای وزیران تعرفه های ارائه خدمات هواشناسی و آب و هوا و آخرین تصمیم به روزرسانی آنها را اعلام كرد ، شورای وزیران برای تعدیل این تعرفه ها قدم برداشت.

براساس نرخ تورم گزارش شده از سوی بانک مرکزی ، متوسط ​​نرخ رشد داده های اولیه یا اولیه ، داده های پردازش شده ، خدمات ویژه هواشناسی ، انتشارات و خدمات فنی ارائه شده توسط سازمان هواشناسی براساس آن افزایش یافته است.

معافیت مالیاتی برای تجهیزات اهدا شده توسط دولت ژاپن به یک شرکت کنترل کیفیت هوا

با تصمیم شورای وزیران ، تجهیزات اهدا شده توسط دولت ژاپن به شرکت کنترل کیفیت هوا ، یکی از شرکتهای تابعه معاون کمیسر حمل و نقل و حمل و نقل شهرداری تهران ، برای کاهش آلودگی هوا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد.

یک نماینده تعیین کنید و بیانیه دولت را در مورد برنامه های اعضای مجلس شورای اسلامی اعلام کنید

دولت در ادامه سخنان خود راجع به تعدادی از پیشنهادات اعضای مجلس شورای اسلامی اظهار نظر كرد و نماینده خود را برای نظارت بر این موضوعات منصوب كرد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا