اقتصادی

دستگیری در انتظار فروشندگان امتیاز خودروهای قرعه کشی شده

با اعلام نتایج قرعه کشی برای فروش محصولات ایران ، هودرو و سایپا ، گرچه تمام اقدامات برای جلوگیری از ورود دلالان به بازار و تهیه خودرو به مصرف کننده واقعی انجام شده است ، اما گزارش هایی مبنی بر فروش برخی از حواله ها وجود دارد. این موضوع هم در این دوره و هم در قرعه کشی های آتی مورد توجه پلیس و برخورد با متخلفان قرار گرفت.

سردار حسین رحیمی ، فرمانده کل پلیس تهران بزرگ ، در مصاحبه با مجله زنده خبریبا توجه به امتیازات قرعه کشی اتومبیل که از طرف دو شرکت ایران ، هودرو و سایپا پس گرفته شده است ، اظهار داشت: دستگاه های مسئول برای اعطای خودرو به مشتریان واقعی خودرو اقدامات لازم را انجام داده اند که در هنگام ثبت نام اعمال شده است. پس از اعلام نتایج قرعه کشی و برخی گزارش های دریافت شده از فروش و خرید امتیاز خودرو توسط افراد ذکر شده در قرعه کشی ، نهادهای مسئول از ما خواستند که وارد این موضوع شویم و پلیس برای بررسی این موضوع آمد.

رحیمی ادامه داد: در همین راستا پلیس تحقیقات خود را آغاز کرده و مشخص شده است که برخی از افراد در فضای مجازی و املاک و مستغلات در ازای دریافت مبالغ از 10 میلیون به 20 میلیون تومان امتیاز محصولات را به نام خود تحویل داده اند که این نسبت است. این افراد با روش ها و تکنیک های پلیس شناسایی شدند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تأکید کرد: خرید و فروش حواله و توزیع تخفیف برای اتومبیل های بخت آزمایی در طرح فروش آنلاین محصولات دو شرکت خودرو غیرقانونی و ممنوع است. وی اظهار داشت: تاکنون چندین مورد از این اقدامات شناسایی شده است. آنها همچنین دستگیر و متهم شدند.

وی پرسید که آیا مأموریت از ممنوعیت فروش این امتیازات مطلع شده است یا خیر. وی گفت: “این غیرقانونی است و نیازی به گزارش آن نیست.” قوه قضاییه بارها اظهار داشته است كه این كار غیرقانونی است و اینگونه اقدامات ممنوع و غیرقانونی است.

رحیمی تصریح کرد: افرادی که اتومبیل های بخت آزمایشی خریداری و فروش می کنند ، به شدت در دستگاه قضایی و اجرای قانون درگیر می شوند ، زیرا بسیاری از افراد تاکنون دستگیر شده اند. در مراحل بعدی قرعه کشی ، در صورت وجود چنین ممنوعیتی ، متخلفان همچنان مورد توجه قرار می گیرند.

به گزارش مجله زنده خبری ، با توجه به اینکه یکی از امتیازات فروش امتیاز این خودروها در فضای مجازی است ، سرهنگ داود معظمی گودرزی ، رئیس پلیس FATA Sofia نیز در این باره هشدار داد و به مجله زنده خبری گفت: قرعه کشی ثبت نام خودروها اعلام شده است و اگر آنها انتقال اتومبیل را بفروشند ، تحت پیگرد قانونی قرار می گیرند. از طرف دیگر تبلیغات این موارد در سایت ها ، شبکه های اجتماعی و سایت های خرید خرید اینترنتی کاملاً غیرقانونی است و به این موارد رسیدگی می شود ، در حالی که به مسئولان این سایت ها نیز گفته شده است که از انتشار چنین تبلیغاتی خودداری کنند.

وی همچنین به شهروندان هشدار داد که اسامی آنها در قرعه کشی درج نشده است که با تماس های جعلی و جعلی ، پیام های متنی و تبلیغات فریب خورده و اخبار مربوط به فروش خودرو را فقط از رسانه های رسمی دنبال کنند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا