بین المللی

آپارتاید داخلی و خارجی، «پایان آمریکا» را نزدیک‌تر کرده است/نابودی و نژادپرستی، 2 روی سکه لیبرال دموکراسی

به گزارش گروه بین الملل گروه بین الملل خبرگزاری آنا ، اعتراضات اخیر به دنبال ترور جورج فلوید ، یک آمریکایی سیاه پوست ، بیش از یک ماه پیش در همه ایالت های ایالات متحده آغاز شد و پس از هفته ها خشونت منجر به حمله به نمادهای غرور آمریکایی از جمله مجسمه بنیانگذاران و فرماندهان شد. جنگهای داخلی دنبال شد. بیشتر این نمادها با افراد نژادپرست همراه است که وضعیت نژادپرستانه فعلی آنها میراث سیاست ها و عقاید آنها است. با این حال ، تخریب این مجسمه های منزجر کننده چیزی بود که ترامپ نتوانست از آن تحمل کند ، بنابراین ماه گذشته وی با امضای دستورالعمل اجرایی ، مجازات معترضین را که می خواستند نمادها را نابود کنند ، از حاکمان سفیدپوست حمایت مالی کرد.


بیشتر بخوانید:

در مصاحبه با آنا ، کوین برت: ایالات متحده به یک کشور گانگستری تبدیل شده است و تنها راه حل ، انقلاب است.

در گفتگو با آنا ، معترضین آمریکایی: ترامپ اختلافات نژادی ، فرهنگی و قومی را در کلیدهای آمریکا / کاخ سفید عمیق تر می کند و باعث الهام بخشیدن به حوادث تروریستی می شود


در سخنرانی روز جمعه روز استقلال ایالات متحده ، ترامپ دوباره به معترضین ضد نژادپرستی حمله کرد و آنها را به تلاش برای “انقلابی در ایالات متحده و ایجاد تحول اساسی در آن کشور” متهم کرد. وی همچنین اعتراضات علیه تبعیض نژادی را “انقلاب فرهنگی چپ” با هدف سرنگونی و “پایان” ایالات متحده توصیف کرد.

ترامپ نگران فروپاشی داخلی در ایالات متحده است

این نخستین باری است که یک مدیر ارشد اجرایی آمریکا تحت پوشش رئیس جمهور از نابودی و سرنگونی ایالات متحده ، نه توسط کشورهای خارجی بلکه مردم آمریکا صحبت کرده است. این نشان می دهد که اعتراضات اخیر بسیار عمیق تر و “جدی تر” از آنچه در نگاه اول به نظر می رسد است. برخی مانند باراک اوباما ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، معتقدند که اعتراضات باعث بهبود اوضاع در منطقه دریای سیاه خواهد شد ، در حالی که برخی دیگر آن را مقدمه ای برای ترمیم اختلافات نژادی می دانند. بحث این است که ایالات متحده برای هر مشکلی راه حلی دارد. به عنوان مثال ، در گذشته های دور ، حتی خدمات درمانی سیاهان از سفید پوستان جدا می شد ، اما اکنون آنها حق شهروندی برابر دارند.

با این حال ، سخنرانی اخیر ترامپ حاکی از آن بود که ایالات متحده در حال نزدیک شدن به یک وضعیت غیرقابل برگشت و کاملاً بحرانی است که می تواند دادخواست سیستم لیبرال دموکراتیک را پیچیده کند.

آلیسون وایر ، تحلیلگر ، نویسنده و محقق آمریکایی وی به آژانس آنا گفت: “ترامپ طبیعتاً چهره ای نژادپرست است و نژادپرستی پایان دیگری جز نابودی ندارد.” اینکه وی نگران براندازی نظام سیاسی آمریکا باشد غیر منطقی نیست. به گفته وی ترامپ ، ایالات متحده سرزمین سفید پوستان است و به گفته وی ، سیاه پوستان شهروندان درجه دو هستند. در اوایل اعتراضات ، شاهد بودیم که معترضان عصبانی تهدید می کنند که پلیس را شلیک می کنند و ادبیات بیش از یک ماه بدون استفاده ادامه داشت.

وی افزود: “ما واکنش ترامپ را به معترضین می بینیم وقتی با واکنش او به وحشیگری پلیس روبرو می شویم که واقعاً به خشونت و سرکوب اعتقاد دارند.” حدود دو هفته پس از آغاز اعتراضات ، او تاکتیک “فشار به گردن” را کاملاً رد نکرد و در صورت تهدید جان پلیس اجازه این کار را داد. سؤال اینجاست که درصد از مردم می توانند برای پلیس خطرناک ، تهدید کننده و ارعاب کنند ؟! این مسخره است ، زیرا هر ساله تعداد قابل توجهی از مردم توسط پلیس کشته می شوند.

نژاد پرستی بین المللی ایالات متحده با حمایت رژیم صهیونیستی

وی در پاسخ به این سؤال که آیا نژادپرستی و اعتراضات مداوم فقط در ایالات متحده می تواند عامل فروپاشی نظام آمریکایی باشد ، گفت: “تبعیض نژادی آمریکایی یک بحث عمیق است و نه فقط یک بحث داخلی.” دلیل اصلی سقوط حاکمان از بین رفتن مشروعیت و خلع سلاح است. در کشور ما ، وقتی بیشتر مردم از آن دور شدند و سرنگون شدند ، شطرنج سقوط کرد. بنابراین ، تکان دادن پایه های مشروعیت نظام – همانطور که اکنون در ایالات متحده اتفاق می افتد – یک عنصر بسیار تأثیرگذار در این روند است ، اما این همه چیز نیست. نژاد پرستی آمریکا همچنین دارای یک بعد بین المللی خطرناک است که ما در حمایت از رژیم آپارتاید رژیم صهیونیستی می بینیم.

آلیسون وار در تجزیه و تحلیل رشد آپارتاید داخلی و خارجی ایالات متحده گفت: “ایالات متحده سالانه پول زیادی برای کمک به مالیات دهندگان در رژیمی که هر روز تلاش های بزرگی را برای یهودی سازی سرزمین فلسطین انجام می دهد ، خرج می کند.” در وب سایتی به نام AFO American Signs ، واقعیت های این نژاد پرستی را به زبان آماری و آماری تحلیل کردم.

اسرائیل لابی بسیار قوی در ایالات متحده دارد و سیاست های کاخ سفید توسط مقامات اسرائیلی تصویب می شود.

حمایت از این رژیم به ویژه پس از برنامه صلح ترامپ در خاورمیانه معروف به “معامله قرنها” به چهره ایالات متحده در جهان آسیب جدی وارد کرده است.

دونالد ترامپ

این تحلیلگر در کالیفرنیا گفت: “در مورد الحاق کرانه باختری ، ما دیدیم که حتی اتحادیه اروپا اسرائیل را تهدید کرد که اگر این کار را انجام دهد ، دوباره روابط خود را با تل آویو تجدید نظر خواهد کرد ، اما ترامپ تصمیم گرفت در این رابطه معنی دار بماند.” اوضاع اسرائیل با نقض تبعیض آمیز حقوق فلسطین چنان متزلزل شده است که در سال 2015 ، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در مورد بقای رژیم در طول 20 سال آینده ابراز تردید کرد. بدون شک کشورهایی که با اسرائیل در تماس هستند تحت تأثیر قرار می گیرند وقتی که آنها حکومت غیرقانونی را به صهیونیست ها می فروشند که مهمترین آنها ایالات متحده است.

وی در پایان گفت: “واقعیت این است كه ایالات متحده توسط یك نظام نژادپرست اداره می شود و هیچ ارتباطی با روسای جمهور دموكرات و جمهوری خواه ندارد.” در گذشته مخالفت های مداوم از سیاه پوستان و اقلیت ها و پشتیبانی از اسرائیل وجود داشته است ، اما ترامپ حکومت آمریکا را تشدید کرده و روند تضعیف پایه های آن را تسریع کرده است.

انتهای پیام / 4106 /

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا