اقتصادی

حمله هکرها به ۱۳۰ اکانت معروف در توییتر

توییتر اظهار داشت: در این حمله چند روز پیش ، هکرها 130 اکانت توییتر را هدف قرار دادند که شامل پروفایل های بسیاری از افراد مشهور و سازمان ها است.

به گزارش مجله زنده خبری ، هکرها به سیستم های توییتر داخلی دسترسی پیدا کردند و اکانت های توییتر مشهورانی چون جو بایدن ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا ، رئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما و میلیاردر معروف آلون ماسک را به سرقت بردند و از آنها برای مطالبه پول دیجیتال استفاده کردند. . او این کار را کرده بود.

توییتر در بیانیه اخیر اعلام کرد هکرها موفق شده اند کنترل تعداد کمی از حساب های هدفمند و توییتر را از طریق آنها کنترل کنند.

این شرکت افزود: “این تحقیق همچنان ادامه می دهد که آیا متجاوزین به اطلاعات شخصی حسابهای هدف خود دسترسی داشته اند یا خیر.”

سایر حساب های هدفمند شامل جف بزوس ، بنیانگذار آمازون ، وارن بافت ، یک سرمایه گذار ، بیل گیتس ، بنیانگذار مایکروسافت و حساب های Uber Technologies و Apple است.

توییتر تأکید کرد که با کاربرانی کار می کند که حساب های آنها توسط هکرها به سرقت رفته است.

شعبه FBI در سانفرانسیسکو در حال تحقیق در مورد حمله سایبری است و بسیاری از قانونگذاران ایالات متحده خواستار پاسخ در مورد چگونگی وقوع آن شده اند.

به گزارش رویترز ، مقامات آمریکایی ادعا می كنند كه هکرها در این حمله با ارزهای دیجیتال تقلب کرده اند و آمارهای مربوط به blockchain چینی نشان می دهد که مجرمان سایبری ارز دیجیتالی به ارزش 100000 دلار دریافت کرده اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا