اقتصادی

ساخت بزرگترین دستگاه تولید محصولات به روش چرخشی در کشور

گروهی از متخصصان فن آوری یکی از شرکتهای دانش بنیان موفق به طراحی و ساخت بزرگترین دستگاه برای تولید محصولات چرخشی بنام دگرگونی شده اند و به گفته آنها دانش فنی این وسیله استراتژیک در چهار کشور موجود است.

مهدی وطنی ، مدیر پروژه و مدیرعامل یکی از شرکتهای دانش بنیان ، در مصاحبه با مجله زنده خبری ، وی طراحی و ساخت بزرگترین دستگاه فلورسنت جهان را یکی از محصولات این شرکت توصیف کرد و گفت: دستگاه فلورسنت یکی از دستگاه های خانگی است و دارای فناوری مدرن است ، بنابراین تنها چهار کشور فناوری ساخت این دستگاه را دارند. .

وی با بیان اینکه قطر این دستگاه 2 متر و 10 سانتی متر و طول آن 12 متر است و ادامه می دهد: وزن این دستگاه 200 تن است و در هنگام چرخش قادر به تولید محصولاتی است.

وطنی با تأکید بر اینکه این دستگاه یکی از گرانترین دستگاه ها است ، تأکید کرد: این دستگاه در کلیه صنایع از جمله خودرو ، تولید سیلندر پنوماتیک ، هوافضا ، پتروشیمی و نفت مورد استفاده قرار می گیرد. اندازه کوچکتر دستگاه شناور ما 6.5 میلیون یورو قیمت دارد.

این محقق با بیان اینکه کل طراحی این دستگاه در این شرکت ساخته شده است ، خاطرنشان کرد: با ساخت این دستگاه در دسته شرکتهای دانش بنیان قرار می گیریم. دستگاه قالب سازی تولید شده توسط این شرکت تنها چهار دستگاه تشکیل دهنده رول است که در کشور موجود است.

وطنی در مورد نحوه عملکرد دستگاه توضیح داد: دستگاه قالب ریزی در دسته ماشینهای تولیدی است که در تولید لوله های نازک دیواری مورد استفاده قرار می گیرد. فیدر این دستگاه لوله ای با قطر 1.5 تا 2 متر است و این دستگاه با اضافه کردن سه یا چهار غلطک به طول لوله با پیچاندن آن ، ضخامت لوله را کاهش می دهد. این امر منجر به تولید لوله های دیواره نازک با طول زیاد و دقت بسیار بالایی می شود.

مدیرعامل شرکت دانش دانش بیان کرد: این روش باعث افزایش استحکام لوله می شود و از این رو محصول در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد و خاطرنشان کرد: دستگاه قالب گیری در صنایع خودرو ، مواد غذایی ، نفت و گاز ، هوافضا ، پتروشیمی و صنعت لوله کشی کاربردهای بسیاری دارد.

این فناوری توسط این شرکت به عنوان یک وسیله استراتژیک توصیف شده است: “ایالات متحده ، آلمان ، ترکیه و اسپانیا اصلی ترین سازندگان این دستگاه هستند ، در حالی که قیمت جهانی این دستگاه در انواع و اندازه های مختلف ، از 2.5 میلیون متغیر است.” قیمت یورو تا 6.5 میلیون یورو است.

به گزارش مجله زنده خبری ، مهدی وطنی و محمد صاد حیدرزاده بزرگترین دستگاه فلورسنت جهان را طراحی و ساخته اند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا