اقتصادی

آغاز بهرەبرداری شهرک صنعتی شمارە ٤ همزمان با هفتە دولت

مجله زنده خبری / کردستان همزمان با جشن هفته دولت ، بهره برداری از شهرک صنعتی شماره چهار و افتتاح عملیات اجرایی 18 پروژه صنعتی با حضور استاندار کردستان انجام شد.

رئیس اجرایی کرد شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: تصویب و اعلام ساخت شهر چهارم صنعتی به اواخر دهه 70 برمی گردد و وی امیدوار است از این پس به مراکز و بنگاه های اقتصادی در مرکز استان بپیوندد.

احمد خسرو اظهار داشت: مساحت این شهر 290 هکتار است که از سال 1320 و 1331 شروع به تملک اراضی و آغاز فاز اول این پروژه در 1 می کند ، اما پس از مدتی به دلایلی متوقف شد تا پایان نیمه دوم سال 1396 با تأکید ویژه بر استاندار کردستان و تیم. مدیریت کار خود را با وی از سر گرفت.

وی با تأکید بر اینکه یکی از معضلات مطرح شده در استان کردستان همواره نبود کارخانه در استان و نبود سرمایه گذار در تولید است ، اظهار کرد: امروز در سال جهش تولید و هفته یادآوری شهرک صنعتی سنادای چهار مورد است. تولید کنندگان آماده راه اندازی کارخانه ها هستند. .

حسروی با تأکید بر اینکه تاکنون 18 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده است ، افزود: چشم انداز مورد انتظار شهر حدود 3 هزار شغل و طراحی حداقل 101 کارخانه در نظر گرفته شده است که از این تعداد 120 واحد بزرگ در این شهر فراهم شده است.

وی ادامه داد: از سال 1997 تاکنون واگذاری اراضی شهرک صنعتی شماره چهار آغاز شده و 130 قطعه قطعه رسما به سرمایه گذاران مختلف واگذار شده است که از این تعداد 30 قطعه بزرگ و مابقی در قالب کارگاه های آموزشی است.

مدیر اجرایی شرکت شهرک های صنعتی کردستان گفت: هدف از این مراسم احداث 16 پروژه است که مراحل اولیه آن به اتمام رسیده و زیرساخت های آنها به اتمام رسیده است.

خسروی سرانجام یادآور شد: در ساخت 15 واحد سرمایه 310 میلیارد تومانی سرمایه گذاری شده است که 292 نفر را به استخدام در می آورد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا