اقتصادی

علت افزایش صادرات نفت کوره روسیه به آمریکا

روسیه ماه گذشته 1،078 میلیون تن کوره به ایالات متحده صادر کرد که معادل بیش از هفت میلیون بشکه است.

به گزارش مجله زنده خبری ، واردات در ماه ژوئیه 16 درصد بیشتر از ماه ژوئن بود ، زیرا پالایشگاه های آمریکا مجبور بودند جایگزینی برای نفت ونزوئلا پیدا کنند ، که توسط واشنگتن هدایت می شود. به دلیل تحریم ها ، بسیاری از پالایشگاه ها مجبور شده اند از روغن سوخت استفاده کنند ، زیرا روغن سوخت می تواند به عنوان مواد اولیه در پالایشگاه هایی استفاده شود که بدون روغن سنگین قادر به کار نیستند.

در حقیقت ، تحریم های ونزوئلا به همراه کاهش تولید اوپک پلاس ، کمبود جدی روغن سنگین را در بازار ایجاد کرده است که این امر منجر به افزایش قیمت ها و در برخی موارد بسته شدن برخی از پالایشگاه ها شده است.

سال گذشته ایالات متحده صادرات نفت از ونزوئلا را برای سرنگونی دولت سوسیالیستی رئیس جمهور ونزوئلا ، نیکولاس مادورو ، هدف قرار داد ، و صادرات ونزوئلا در نزدیک به 80 سال به پایین ترین سطح خود رسید. اما با وجود بحران شدید اقتصادی ، مادورو همچنان در قدرت ماند و توانست بخشی از صادرات نفت خود را حفظ کند.

همچنین بخشی از دلیل کمبود این سوخت ناشی از افزایش فصلی در مصرف مشتقات نفتی سنگین در خاورمیانه و واردات روغن سوخت در ماه های گرم تابستان به منظور افزایش تولید برق در زمان اوج مصرف است. در همین زمان ، هند در حال خرید نفت با گوگرد بالا است و واردات آن در ژانویه-ژوئیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.

با این حال ، اکنون که اوپک پلاس محدودیت های عرضه خود را کاهش داده است ، ممکن است نفت بیشتری وجود داشته باشد و کمبود منابع سنگین نفت از نیمه میلیون بشکه به حدود 100000 بشکه در روز کاهش یابد تا پایان سال 2020.

براساس قیمت نفت ، صادرات نفت کوره روسی به ایالات متحده حتی قبل از بحران فعلی در حال افزایش است. به گفته Refin Icon ، روسیه سال گذشته 11 میلیون تن نفت کوره به ایالات متحده صادر کرده است و در سال 2018 صادرات این کشور را دو برابر کرد زیرا با توجه به اینکه پالایشگاه های ایالات متحده از قیمت خوراک پایین و هزینه های تحویل کم جذب می شوند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا