اجتماعی

هشدار هواشناسی نسبت به بارندگی و کاهش دما در شمال کشور

آژانس هواشناسی اخطاری مبنی بر باران شدید و کاهش دما در استانهای شمالی کشور صادر کرده است.

به گزارش مجله زنده خبری طبق هشدار زرد سازمان هواشناسی ، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات هرمزگان و احتمال سیلاب های فصلی رودخانه ها ، سیلاب و رعد و برق پیش بینی می شود که امروز (13 مرداد) پیش بینی شود.

در چنین مواردی توصیه می شود از عبور از رودخانه ها خودداری کنید و در هنگام کوهنوردی مراقب باشید.

همچنین روز شنبه (25 مرداد) با وزش باد متغیر و دمای پایین در استان های مازندران ، گلستان ، اردبیل (به ویژه مرز با گیلان) و استان های شمال شرقی آذربایجان و یکشنبه (26 مرداد) در استان های مازندران ، گلستان ، اردبیل ، خراسان. استانهای آذربایجان شمالی و شمال شرقی و آذربایجان غربی ظاهر می شود.

بهره برداری از این سیستم در روز دوشنبه (17 اوت) در استان های گیلان ، مازندران ، گلستان و استان های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی غربی چندان دور از انتظار نخواهد بود.

پیش بینی می شود بهره برداری از این سیستم باعث ایجاد خسارت در مزارع تصفیه نشده ، احتمال افزایش شدید آب در کانال ها و رودخانه ها و احتمال جاری شدن سیل شود. کار می کند.

به گزارش مجله زنده خبری ، وقتی آژانس هواشناسی سیگنال زرد را صادر کند ، به معنای پدیده جوی است که می تواند در سفر و فعالیتهای روزانه تداخل ایجاد کند. این هشدار برای افزایش آگاهی عمومی صادر شده است تا بتوانند برای مقابله با پدیده های جوی که کمی شدیدتر از حد معمول هستند ، آماده شوند. از طرف دیگر ، کارکنان از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم تدابیری را تدوین کنند.

سازمان هواشناسی همچنین هشدار نارنجی راجع به نفوذ و فعالیت سامانه بارشی از شنبه (16 مرداد) در استان گیلان صادر کرد و باران را با وزش باد شدید و افت 6 تا 10 درجه اعلام کرد.

طبق هشدار سازمان هواشناسی ، با توجه به بهره‌برداری از این سامانه ، خسارت به مزارع درمان نشده ، بالا آمدن ناگهانی آبراهه‌ها و رودخانه‌ها چندان دور از انتظار نخواهد بود. بنابراین در چنین شرایطی توصیه می شود محصولات زراعی برداشت شده ، به ویژه جدا نشده ، در داخل خانه ، دیوارهای استخرهای ماهی گرمابی را بازرسی کرده و در سواحل رودخانه ها و کانال ها سکونت نکنید.

به گزارش مجله زنده خبری ، هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که پدیده جوی اثرات منفی خواهد گذاشت و باعث خسارت های احتمالی خواهد شد. سیگنال نارنجی برای تهیه دستگاههای مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود. علاوه بر این ، وقتی آژانس هواشناسی سیگنال زرد را صادر می کند ، بدین معنی است که پدیده های جوی رخ می دهد که ممکن است در سفر و فعالیت های روزانه تداخل داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا