سلامت و تندرستی

اشکال جدی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: به دلیل تحریم های آمریکا و نقض قوانین بین المللی مشکلی در خرید دارو و تجهیزات پزشکی وجود دارد.

به گزارش مجله زنده خبریدکتر سیما سادات لاری گفت: “همانطور که می دانید ، با خروج دولت ایالات متحده از برجام و نقض یک جانبه و فاحش قوانین بین المللی ، بی توجهی به دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری در امتناع از ادامه تحریم ها و اعمال تحریم ها. سنگین ترین تحریم های تاریخ ما. ” در مواجهه با دسترسی ایران به کانالهای مالی جهانی ، فعالیتهای مهم تجاری مانند خرید دارو و واردات تجهیزات پزشکی به کشور ، با مشکلات جدی روبرو هستیم.

وی افزود: علی رغم مبارزه همه جانبه با ویروس کووید 19 و مدیریت خوب بیماری در کشور در مقایسه با بسیاری از کشورهای جهان ، به دلیل تلاش جهادی و ازخودگذشتگی همکاران ما در نظام سلامت و حمایت مردم ، جمهوری اسلامی ایران در این وضعیت پیچیده است. ” از نظر تاریخی ، ایالات متحده با نقض یک جانبه ، غیرقانونی و آشکار قوانین بین المللی توسط ایالات متحده روبرو بوده است. در عین حال ، ولیعهد دشمن مشترک بشریت و بزرگترین تهدید اجتماعی قرن مدرن در جهان است. در چنین شرایطی ، اجرای هرگونه سیاست خصمانه علیه مردم ایران عملی غیرمسئولانه ، جنایتکارانه و ضد بشری است که علاوه بر نقض حقوق ملت ایران ، پیامدهای جبران ناپذیری برای سلامت و امنیت جهانی خواهد داشت.

لاری تأکید کرد: نامه ارسال شده توسط وزیر بهداشت به مدیر کل سازمان بهداشت جهانی نشانه تلاش های موفق جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تاج و تائید و درخواست آن از مقامات بین المللی برای لغو تحریم های سرکوبگرانه علیه ملت ایران است. -حقوق بشر دولت ایالات متحده و شرکت های اعمال کننده تحریم ها ، به ویژه تحریم ها علیه داروها و تجهیزات پزشکی ، در کشور ما از دسترس مردم دور مانده است.

وی افزود: مطمئنا ملت شریف ایران اسلامی بار دیگر این روزهای حساس تاریخی را با غرور و افتخار ، ایستادگی و مخالفت با سیاست های ظالمانه دولت آمریکا و پیروی از توصیه های بهداشتی پشت سر می گذارند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا