اجتماعی

اختصاص ۸۵۰۰ میلیارد تومان برای کمک به شهرداری ها جهت توسعه مترو

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص 8500 میلیارد تن کمک به شهرداری ها برای توسعه مترو در سال 1999 خبر داد.

به گزارش مجله زنده خبری ، محمد بیکر نوبخت در ابتدای عملیات اجرایی ساخت خط 10 و توسعه شمالی خط 7 مترو تهران گفت: ارزش تکمیل کارهایی که برای توسعه خط 7 و آغاز خط 43 به طول 43 کیلومتر انجام شده است است. افراد خوب در تهران ، چنین خدماتی از طرف مدیریت شهری ارائه می شود ، در این مراسم حضور داشتند ، اما حضور امروز من توسط دولت عاملی برای شرکت در توسعه قطار شهری تهران است.

وی افزود: دولت موظف است برای رفاه حال شهروندان در خطوط مترو شرکت کند. سال گذشته تقاضا شد 1400 تا 1500 میلیارد تن توسط دولت در قالب اوراق مشاركت ارائه شود. خوشحالم که اعلام می کنم ، علیرغم همه مشکلات مالی کشور ، دولت به تعهد خود عمل کرده و سهم خود را در تبصره 18 پرداخت کرده است و ما همچنان آماده کمک به دولت شهر در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: اگرچه آیت الله رفسنجانی نماد سازندگی کشور بود و ما را ترک کرد اما نگاه طولانی مدت وی به توسعه کشور همچنان وجود دارد و خوشحالیم که ریاست شورا نیز همین مسیر را دنبال می کند. ما نیز این مسیر را دنبال می کنیم.

نوبخت تاکید کرد: همین مشارکت را در شهرهای دیگر از جمله تبریز ، مشهد ، شیراز ، اصفهان ، البرز و سایر کشورها ادامه دادیم. و ما تعهد خود را برای آخرین ریال پرداخت خواهیم کرد. در سال 1999 ، 8500 میلیارد تن برای همکاری با شهرداری ها در زمینه مترو اختصاص داده شد. قطعاً چه بخشی از تهران با برنامه ای که ارائه می دهد همسو خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه دولت روحانی را دولت راه آهن می نامند ، گفت: ” و دولت مرکز استان همدان را به شبکه ملی وصل کرده است. مرکز استان کرمانشاه ، آذربایجان غربی و گیلان نیز به شبکه ملی متصل شدند. اینها گوشه ای از فعالیتهای دولت راه آهن است و حداقل 1900 کیلومتر ، تقریباً 20٪ ، امسال به منطقه راه آهن تحویل می شود ، همان چیزی است که ملت بزرگ و شریف ایران شایسته آن است.

وی تأکید کرد که برای پرش به تولید ، ما آماده استفاده از همه امکانات دولت برای تهیه واگن های ریلی در کشور هستیم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا