اجتماعی

تعلیق دو هفته‌ای بررسی لایحه استخدامی شهرداری‌ها

نایب رئیس کمیته اجتماعی مجلس از تلاش این کمیته برای تهیه طرحی برای کمک به رفع تبعیض در قراردادهای اجرایی خبر داد.

عباس گودرزی در گفت وگو با مجله زنده خبری ، درباره جلسه امروز (یکشنبه) کمیته اجتماعی مجلس گفت: در این جلسه ما لایحه اشتغال شهرداری را بررسی کردیم اما به دلیل اختلاف نظر اعضای کمیته با نمایندگان سازمان امور اداری و استخدام ، این لایحه برای دو نفر تصمیم گرفت هفته باید به حالت تعلیق درآید تا اینکه مرکز تحقیقات مجلس و کمیته اداری و کمیته استخدام کمیته اجتماعی دیگر آن را اجرا نکنند. پس از بررسی دقیق لایحه فوق ، مجدداً در دستور کار این کمیته قرار خواهد گرفت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: اصلاح ماده 32 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت که در آن طرح حذف تبصره این ماده پیشنهاد شد. با توجه به اینکه طرحی در قالب سازماندهی استخدام کارمندان دولت تدوین می شود ، فوراً به مجلس ارائه می شود. با توجه به اینکه این طرح از اولویت های کمیسیون اجتماعی است ، تصمیم بر این شد که این دو طرح ادغام شود و پس از بررسی در دادگاه ، فوری در دستور کار کمیسیون قرار گیرد.

در پایان ، گودرزی با اشاره به حضور نمایندگان سازمان امور اداری و استخدامی ، دیوان محاسبات کشور ، وزارت کشور و مرکز تحقیقات مجلس افزود: “این طرح برای کمک به رفع تبعیض در انواع قراردادهای اجرایی است. با کارمندان همچنین بی عدالتی های موجود در استخدام ، توزیع فرصت های شغلی و روش پرداخت را از بین می برد. این طرح در دستور کار کمیته بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا