اقتصادی

سبدگردان‌های غیرمجاز چگونه کلاهمان را برمی دارند؟

مجله زنده خبری / مرکزی یک کارگزار سهام گفت: برخی از افراد به طور غیرقانونی به عنوان اپراتورهای اوراق بهادار کار می کنند و بسیاری از مردم بدون اطلاع از این اعتماد به دلالان دارند ، در حالی که مدیریت پرتفوی توسط شرکت های رسمی انجام می شود.

علی اروجلو در گفت وگو با مجله زنده خبری اظهار داشت: به منظور مدیریت سبد سهام بورس ، برخی از شرکت ها به صورت رسمی و برخی دیگر به صورت غیررسمی فعالیت می کنند که شرکت های رسمی فعال در شهرها دفاتر نمایندگی هستند و طبق توافق نامه ای که در قرارداد بین شرکت و شخص انجام شده است ، نمونه کارها مدت زمان و با مقدار پایه.

وی افزود: طبق بند مندرج در قرارداد درصدی از سود متعلق به شرکت سبد است که این قیمت ها در شرکت های مختلف یکسان نیست و طبق توافق دو جانبه حاصل می شود.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: همچنین دلالانی در سطح شهر وجود دارند که اوراق بهادار مجاز را مدیریت می کنند.

ارویلو با بیان اینکه افرادی نیز هستند که به صورت غیرقانونی و بدون مجوز اقدام به انجام نمونه کارها می کنند ، اضافه کرد: برخی از این افراد به صورت غیررسمی و غیرقانونی و بدون مجوز از سازمان بورس اوراق بهادار نمونه کارها را انجام می دهند. تبلیغات مختلف و همچنین سایت های دیواری و شبکه های اجتماعی دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه پروانه مدیریت پرتفوی به شخصی تعلق نمی گیرد و فقط به شرکت یا همان گروه با عنوان قانونی ارائه می شود ، ادامه داد: آنها یا در ضرر احتمالی شرکت نمی کنند یا درصد کمی از ضرر را متحمل می شوند. بعضی اوقات می توان قراردادهای دست نویس بین دو طرف منعقد کرد که البته این امر جنبه حقوقی ندارد و افراد به دلیل ناآگاهی در دام این افراد قرار می گیرند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: مسئولیت محافظت و حفاظت از نام کاربری و رمز عبور به عهده هر شخص است و این اطلاعات نباید در اختیار شخص ثالث قرار گیرد ، زیرا ارائه این اطلاعات به دیگران قطعاً عواقبی به همراه خواهد داشت.

وی گفت: متأسفانه در برخی موارد افراد سرمایه خود را به این برندگان می دهند و برندگان نیز ماهانه مبالغی را به عنوان سود به سرمایه گذار می دهند كه این كار غلط و غیرقانونی است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا