بین المللی

درخواست بشار جعفری برای توقف فشارها بر سوریه با اهرم پرونده شیمیایی

نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل از سازمان منع سلاح های شیمیایی (OPCW) خواست که تسلیم فشارهای غربی بر این کشور و متحدانش برای استفاده از سلاح های شیمیایی نشوند.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ، بشار جعفری ، نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل ، امروز (سه شنبه) به نمایندگی از کشورش بار دیگر اعضای این سازمان را به ایستادگی در برابر سیاست ها و اقدامات دعوت کرد. و کمبودهای عمده ای که ممکن است بر وضعیت و اعتبار این سازمان تأثیر بگذارد.

الجعفری افزود: برخی از دولت های غربی از پذیرفتن این واقعیت اثبات شده که سوریه به تمام تعهدات خود بر اساس پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای عمل کرده و همه ذخایر آن را از سال 2014 نابود کرده است ، خودداری کرده اند.

الجعفری افزود که این رژیم ها بر موضع خصمانه خود علیه سوریه پافشاری کرده اند و همچنان جنایات تروریستی از جمله استفاده از سلاح های شیمیایی و گازهای سمی علیه غیرنظامیان در سوریه را پنهان می کنند.

وی تأکید کرد سوریه بارها اظهار داشته است که هرگز از سلاح های شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد و متعهد به همکاری با سازمان منع سلاح های شیمیایی ، دبیرخانه فنی و تیم ارزیابی اعلامیه اولیه برای حل سلاح های موجود است. چالش ها و مسائل. سرانجام پرونده مختومه شد.

وی در ادامه توضیح داد که ، به همین منظور ، سوریه 82 امین گزارش ماهانه خود را در مورد فعالیت های مربوط به انهدام سلاح های شیمیایی و زیرساخت های تولیدی آنها و همچنین توافق نامه همکاری سه جانبه بین سوریه ، سازمان ملل و سازمان منع سلاح های شیمیایی به دبیرخانه فنی ارائه داده است. سلاح های هسته ای. حمله شیمیایی از اوایل 30 سپتامبر به مدت شش ماه تمدید شده است. علاوه بر این ، از دولت سوریه و تیم ارزیابی اعلامیه اولیه که به دمشق سفر می کردند ، مشاوره شد و برنامه آن با کمک کامل سوریه به طور کامل اجرا شد. انجام شد

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا