سلامت و تندرستی

آمار کرونا در ایران، ۷ آذر ۹۹/ شناسایی ۱۴۰۵۱ بیمار و ۴۰۶ فوتی جدید

تعداد قربانیان نهایی Covid 19 در ایران به 47،095 نفر رسید

فهرست:

سیما سادات لری روز جمعه با اعلام آخرین آمار بیماران دارای تاج و قربانیان در ایران ، افزود: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (27 دسامبر 2014) براساس معیارهای تشخیصی نهایی در کشور 14 هزار و 51 بیمار جدید با کوید 19 و 2245 نفر در بیمارستان بستری شدند. با این حساب ، تعداد کل بیماران مبتلا به Covid 19 در کشور به 922،397 نفر رسیده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون 640،065 بیمار بهبود یافته یا از بیمارستان مرخص شده اند. همچنین 5860 بیمار مبتلا به کوید 19 در وضعیت بحرانی این بیماری قرار دارند.

ویروس کرونا ویروس ، عامل ایجاد کننده بیماری کووید 19 ، از اواخر سال 2019 در ووهان چین مشاهده شده و اخیراً در سراسر جهان گسترش یافته است ، سازمان بهداشت جهانی در مارس 2020 بیماری همه گیر بیماری را تأیید کرد.

طبق آمار رسمی ، کوید 19 تاکنون بیش از 60 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار داده و بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در نتیجه این بیماری جان خود را از دست داده اند. ایران نهمین کشور جهان در تعداد مرگ و میر ناشی از تاج و بدون در نظر گرفتن جمعیت است. تعداد مرگ های تاج در ایالات متحده ، برزیل ، هند ، مکزیک ، انگلیس ، ایتالیا ، فرانسه و اسپانیا بیشتر از ایران است.

ویروس کرونا از طریق دست آلوده ، عطسه ، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان ، بینی و چشم به افراد آلوده منتقل می شود. تنگی نفس ، خستگی و درد در بدن ، اختلالات بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علائم کووید 19 است. بیش از 80٪ افراد آلوده به ویروس به بیماری خفیفی مبتلا می شوند.

محدودیت های جدید تاج گذاری از 44 شنبه در 448 شهر به مدت 44 هفته اعمال می شود ، از جمله 160 شهر با وضعیت قرمز ، 208 شهر با نارنجی و 80 شهر با وضعیت زرد.

با این محدودیت ها ، مشاغل غیرضروری در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل می شود ، ادارات دولتی با حداکثر یک سوم کارمندان کار می کنند ، تردد از راه دور با پلاک های خارجی ممنوع است و هرگونه تردد خودرو از ساعت 21 تا 4 ممنوع است. در شهرهای سرخ است.

جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور پنجشنبه هفته گذشته از تعطیلی دفاتر خبر داد و افزود: دولت بخشنامه را ابلاغ کرده و شامل کلیه کارمندان دولت اعم از رسمی ، پیمانی و قراردادی و همچنین قراردادهای دستگاه می شود. با شرکت کاهش نیروی کار باید در همه زمینه ها انجام شود و هیچ تفاوتی بین کارمندان ادارات وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا