بین المللی

درخواست حزب آبی سفید از گانتس برای استعفا از ریاست حزب

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که نمایندگان و اعضای کاخ سفید ، به رهبری بنی گانز ، معتقد بودند که وی تسلیم نتانیاهو شده است و بنابراین استعفای خود را از رهبری حزب خواستار شدند.

به گزارش مجله زنده خبری ، به نقل از الشرق الاوسط ، گابی اشکنازی وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی و آوی نیسان کرن وزیر دادگستری که دو رهبر اصلی حزب آبی و سفید و دوستان بسیار نزدیک بنی گانز رئیس جمهور هستند حزب و وزیر جنگ. آنها گفتند که از گانز بسیار عصبانی هستند.

آنها گانز را به خیانت متهم می كنند زیرا وی مخفیانه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل توافق نامه ای امضا كرده است كه طبق آن دولت برای چند هفته دیگر در قدرت باقی خواهد ماند.

آنها ادعا می كنند كه گنز با نتانیاهو توافق كرد كه در ازای انتصاب هود بیتزر به عنوان مدیركل كابینه گانز ، كه جایگزین معاون نخست وزیر می شود ، جیلی روتنبرگ ، نامزد لیكود برای خزانه داری را تعیین كند.

نیسان کورین و وزیر ارتباطات یوز هندل جلسه روز یکشنبه کابینه را تحریم کردند.

به گفته نزدیکان نیسان کورین ، حدود 20 جای خالی در بالاترین مناصب وزارتخانه ها که حیاتی محسوب می شوند ، خالی است ، اما گانز و نتانیاهو توجه زیادی به این سمت ها ندارند. گانز یک فرد نزدیک را در موقعیتی واهی قرار داده است زیرا رئیس دفتر معاون نخست وزیر نمی تواند کاری انجام دهد ، خصوصاً که وی یک مدیرکل وزارت امنیت دارد که همه امور او را اداره می کند. اما نتانیاهو به دلیل تهدیدهای دادگاه مبنی بر خالی بودن موقعیت ، توجه زیادی به حسابدار داشت.

آویگدور لیبرمن ، رهبر حزب اسرائیل خانه ما نیز گفت گانز توافق نامه ای را با نتانیاهو امضا کرده است که چیزی فراتر از یک توافق دوجانبه است. گانز خود را به نتانیاهو فروخته و افتخار می کند که نخست وزیر بعدی است و مانند حلقه ای روی انگشت نتانیاهو می چرخد.
او در توییتی نوشت كه گانز عقل خود را از دست داده است.

لیبرمن از رهبران حزب سفید سفید خواست تا گانز را از ریاست جمهوری برکنار کنند. وی گفت: “من این درخواست را از بیشتر وزرا و نمایندگان حزب گانز دارم ، كه از اطاعت بزرگ و سقوط رهبر خود شرمنده اند.” باورکردنی نیست که این مرد (گانز) زمانی رئیس ستاد ارتش اسرائیل بوده است.

تعدادی از سیاستمداران نسبت به انشعاب مجدد حزب آبی و سفید هشدار داده اند که در انتخابات اول آوریل 35 کرسی و در آخرین انتخابات 33 کرسی به دست آورد ، اما نتانیاهو موفق شد دولت خود را سرنگون کرده و آن را به چهار حزب تقسیم کند.

وزرای کاخ سفید به شدت از گنز به خاطر نمایش نتانیاهو انتقاد کرده اند ، نه فقط برای پست او. وی متهم شده است که به حزب و رهبران خود پشت کرده است. یکی از آنها تأکید کرد که صبر خود را تمام کرده و دیگر به گنز اعتماد ندارد.

به نقل از یدیعوت آحارونوت ، عضو روزنامه ، “در زمانی که اسرائیل نتوانسته بودجه 2020 را تصویب کند ، گانز در حال شرکت است.” آیا این نگرش حزبی است که به دنبال کسب قدرت است؟ به افرادی که وعده های زیادی برای خلاص شدن از شر دولت نتانیاهو به آنها داده ایم ، چه خواهیم گفت و اکنون ما اولین کسانی هستیم که از او حمایت می کنیم و کسی است که دولت را در اختیار وی قرار می دهد در حالی که متهم به فساد است

روزنامه هاآرتص می نویسد که در روزهای اخیر حزب سفید سفید تقسیم شده و رکود اقتصادی همه امور ایالتی را به دست گرفته است.

روزنامه اسرائیل هیوم نیز می نویسد که برخی از رهبران حزب در گنز معتقدند که فاجعه بزرگی در شرف وقوع است. یکی گفت که فکر نمی کند گانز به حزب لیکود نتانیاهو بپیوندد.

اعتراضات علیه نتانیاهو بالا گرفت و اعتراض ها روز یکشنبه در صحرای نگب کشید. روز شنبه ، هزاران اسرائیلی در نتانیاهو در اورشلیم ، قیصریه و تل آویو تظاهرات کردند. معترضین خواستار استعفای وی در پرونده های فساد اداری و بدرفتاری در دولت در میان بحران اقتصادی و گسترش تاج هستند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا